بازاریابی و تبلیغاتمقالات بازاریابی و تبلیغات

نیچ مارکتینگ؛ بازار خاص خود را بسازید

لیمو HR

دو گزینه کلی بازاریابی انبوه یا نیچ مارکتینگ، برای تعیین استراتژی بازاریابی در مقابل یک کسب‌وکار قرار دارد. در بازاریابی نیچ یا همان بازاریابی گوشه‌ای، از اهداف اختصاصی‌تر اما با پتانسیل بیشتری برای کسب درآمد استفاده می‌کنیم.

تعداد بسیاری از کسب‌وکارها شناخت چندانی نسبت به بازاریابی گوشه‌ای ندارند یا در انتخاب گروه نیچ در کسب‌وکارشان با مشکل مواجه می‌شوند؛ اما راهکار رفع این مشکل چیست؟ برای بازاریابی نیچ، چه مواردی را باید برای موفقیت در نظر بگیریم؟ انتخاب بهترین روش در اجرای استراتژی نیچ مارکتینگ وابسته به چه عواملی است؟ کاربردهای بازاریابی نیچ چیست؟ در این مطلب به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ یا niche marketing که با مفهوم نیش مارکتینگ نیز شناخته می‌شود، به‌معنای تبلیغات در مقیاس کوچک اما تخصصی است. در نیش مارکتینگ جامعه مخاطبان کوچک شده، اما شناخت کسب‌وکار از خواسته‌ها و تقاضای این گروه، نسبت به بازار هدف کل، بیشتر است. به‌همین‌دلیل استفاده از استراتژی‌های محدودتر و تخصصی‌تر در این نوع بازاریابی امری رایج محسوب می‌شود.

برای شروع نیش مارکتینگ و صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات می‌توانید از پنل پیامک یا ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. پیام‌های کوتاه و ایمیل از بهترین ابزارهای استراتژی انبوه شناخته می‌شوند. هزینه کم برای استفاده از پنل‌های پیام کوتاه و ارسال سریع آن‌ها، از مزیت‌های این ابزار به شمار می‌رود.

اجرای نیش مارکتینگ، حفر کانال جدید برای بازاریابی کسب‌وکار

نیش مارکتینگ یکی از راه‌های حفر کانال‌ جدید برای بازار هدف است. برای نیش مارکتینگ می‌توانید از خواسته‌ها و تقاضای جدید مخاطبانتان برای اجرای استراتژی تبلیغات اقدام کنید. بازاریابی نیچ، زیرمجموعه بازاریابی است؛ در نتیجه بسیاری از ابزارهایی که در این نوع بازاریابی استفاده می‌کنیم برای شما شناخته شده است. برای تعامل بهتر و کارآمد در بازاریابی گوشه‌ای یا همان نیچ مارکتینگ، می‌توان از روش‌های معمولی که در تعریف روش‌های بازاریابی چیست ارائه می‌شود، استفاده کرد.

مثالی از نیش مارکتینگ، استفاده از پتانسیل بازار

در نیچ مارکتینگ، یک گروه از مخاطبان را که عضوی از یک جامعه بزرگتر پرسونای برند شما است، هدف می‌گیرید. در مرحله بعد، استراتژی‌های تبلیغات برای نیچ مارکتینگ را بر اساس نیازها و تقاضای خاص گروه هدف، اجرا می‌کنید. برای مثال اگر کسب‌وکار شما یک برند عرضه‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی است؛ بخش مراقبت‌های پوستی یا محصولات آرایشی چشم جزو اهداف نیش مارکتینگ شما قرار می‌گیرد.

هدف قرار دادن بخش مراقبت‌های پوستی در یک برند لوازم آرایشی و بهداشتی ، به این معنی است که این بخش پتانسیل بیشتری برای رشد برند شما فراهم می‌کند. با هدف قرار دادن مشتریان محصولات راقبت‌های پوستی، ارزش افزوده‌ای برای آن‌ها ارائه می‌دهید که در نهایت باعث افزایش وفاداری مشتریان و سود کسب‌وکارتان می‌شود.

تحقیقات بازار

بازاریابی گوشه‌ای، راهکار افزایش وفاداری مشتریان به برند

نیچ مارکتینگ برای کسب‌وکارهایی کاربرد دارد که تعامل کمی با بخشی از مشتریان خود دارند. معمولا در کسب‌وکارها، تعدادی از مخاطبان از خدمات کمتری استفاده می‌کنند و در نتیجه وفاداری زیادی به برند ندارند. ازاین‌رو استفاده از نیش مارکتینگ بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

می‌توانید با استفاده از سامانه‌های پیامکی به بخشی از اهداف این نوع بازاریابی برسید. توصیه می‌کنیم برای استفاده بهینه از سامانه‌های پیامکی به مقاله otp چیست مراجعه کنید تا درک بهتری در خصوص استفاده از ابزارها داشته باشید. پنل‌های پیامکی و کاربرد فراوان این روش در بهینه‌سازی تجربه مشتری، به شما در خلق ارزش افزوده برندتان، کمک می‌کند. Otp یا سامانه ارسال رمز یکبار مصرف از طریق اس‌ام‌اس، برای امنیت مشتریان و افزایش تمایل آن‌ها به استفاده از برند شما، از اهمیت بالایی برخوردار است.

تجربه بهترین رشد کسب‌وکار با نیش مارکتینگ

اگر فعالیت کسب‌وکار شما در زمینه‌ای است که بازار رقابتی شدید دارد، بازاریابی گوشه‌ای راهکاری مناسب برای شما محسوب می‌شود. نیچ مارکتینگ به شما در به دست آوردن سود بخشی از بازار کل، کمک می‌کند. هزینه‌ برنامه‌های بازاریابی با استفاده از نیش مارکتینگ به شدت کاهش می‌یابد. موارد زیر به‌طور خلاصه کاربردهای نیچ مارکتینگ را نشان می‌دهند:

  • استفاده موثر از منابع بازاریابی محدود
  • ایجاد جامعه بازاریابی قوی‌تر
  • فعالیت بازار کم رقابت‌تر
  • افزایش وفاداری به برند

زمانی که تازه وارد بازار شده باشید، منابع بازاریابی محدودی در اختیار دارید؛ پس بهتر است که با هدف‌گذاری‌های کوچک‌تر برای رشد پیش بروید.

مخاطب هدف

مزایای شگفت‌انگیز بازاریابی نیچ در رشد کسب‌وکار

نیچ مارکتینگ این امکان را ایجاد می‌کند تا کسب‌وکارها مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشند و نیازهای شخصی آن‌ها را بشناسند. متناسب با این هدف، کانال‌های سوشال مدیا برای این نوع از تبلیغات کارآمدتر شده‌اند. در نتیجه استفاده از تبلیغات نیش در شبکه‌های اجتماعی، مزیت‌های زیادی را برای کسب‌وکار شما مثل افزایش وفاداری به برند، بازار کم‌رقابت‌تر و کاهش هزینه‌های بازاریابی را به همراه دارد.

پنل پیامکی؛ ابزار آفلاین و در دسترس برای بازاریابی گوشه‌ای

برای انتخاب بستر تبلیغاتی که تعامل زیادی با مخاطبانتان داشته باشید، این نکته را در نظر بگیرید که در برای همه در دسترس باشد. فضای وب گزینه‌ی مناسبی برای تبلیغات نیچ و یا تبلیغات گسترده است، اما دسترسی به اینترنت در هر لحظه برای همه افراد ممکن نیست؛ در نتیجه استفاده از سامانه‌های پیامکی آفلاین یکی از بهترین راهکارهای جایگزین فضای وب برای نیچ مارکتینگ است.

پنل‌های پیامکی در لحظه با مخاطبان شما ارتباط می‌گیرد. اطلاع‌رسانی، ارسال لینک خرید و نظرسنجی از طریق پنل پیامکی به‌راحتی انجام می‌گیرد.

پنل پیامکی فراز اس ام اس، در دسترس‌ترین ابزار نیچ مارکتینگ

نیش مارکتینگ به ظاهر فرایندی راحت‌تر و کوتاه‌تر برای در دست گرفتن بازار دارد؛ اما هدف‌گذاری درست در نیش مارکتینگ از حساسیت بالایی برخوردار است. برای هر نوع از تبلیغات و بازاریابی در دنیای کسب‌وکارها، روش و ابزارهای بی‌شماری وجود دارد. ابزاری که در این روزها به دلیل کند بودن اینترنت و عدم دسترسی بسیاری از افراد به فضای وب، با استقبال بالایی همراه شده است؛ پنل‌های پیامکی است. پنل‌های پیامکی برای تبلیغات در فضای آفلاین ابزار مناسبی به شمار می‌روند.

برای استفاده از سامانه‌های پیامکی می‌توانید از خدمات فراز اس ام اس استفاده کنید. فراز اس ام اس خدمات متعددی را در زمینه بازاریابی نیچ مثل ارائه پنل‌های پیامکی، اپلیکیشن باشگاه مشتریان و متن پیامک تبلیغاتی به شما ارائه می‌دهد. با اطمینان هدف‌گذاری کنید و با خدمات پیامکی فراز اس ام اس بهترین نتیجه ممکن را برای کسب‌وکارتان بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *