مقالات ارز دیجیتال

۵ تصور اشتباه درباره بیت کوین

لیمو HR

۵ تصور اشتباه درباره بیت کوین

بیت کوین به عنوان رهبر ارزهای دیجیتال همیشه در صدر جدول رمزارزها قرار داشته است. در واقع می‌توان گفت که همه ارزهای دیجیتال حضور خود را مدیون بیت کوین و ساتوشی ناکاموتو هستند. با این حال برخی از افراد تصورات اشتباهی از این ارز دارند که همین امر باعث ضرر آن‌ها خواهد بود. در این مطلب ۵ تصور اشتباه درباره بیت کوین را به صورت کامل بیان کنیم.

برای ورود به دنیای ارز دیجیتال نیاز است در یک صرافی معتبر حساب کاربری باز کنید. صرافی بینگ ایکس bingx ، یک صرافی قابل اعتماد است که کمترین کارمزد معاملاتی بین صرافی‌های ارز دیجیتال را دارد. از طرفی در این صرافی می‌توانید همزمان معاملات ارز دیجیتال و فارکس را انجام دهید.

۱.  بیت کوین پشتوانه ندارد.

بسیاری از منتقدان بیت کوین معتقدند که نداشتن پشتوانه باعث می‌شود که این ارز هیچ ارزشی نداشته باشد! اما ارزش بیت کوین توسط بازار و تقاضای کاربران و سرمایه‌گذاران تعیین می‌شود. در حقیقت، قابلیت برخورداری از شبکه‌ای امن و بدون واسطه‌ برای انتقال ارزش و سرمایه از جمله عواملی است که باعث افزایش استفاده و ارزش بیت کوین شده است. از همین رو می‌توان بی ارزش بودن را هم در لیست ۵ تصور اشتباه درباره بیت کوین قرار داد. اگرچه بیت کوین بدون پشتوانه است، اما ارزش آن توسط بازار و اعتماد جامعه به این ارز دیجیتال تعیین می‌شود.

 

۲. جایگاه بیتکوین توسط رقبا تصاحب می‌شود.

با اینکه تا به امروز هیچ ارزی نتوانسته به قدرت بیت کوین دست پیدا کند. اما دلیلی که هیچ ارز دیجیتالی دیگری نتوانسته است جایگاه بیت کوین را تصاحب کند، ممکن است به دو عامل بستگی داشته باشد.

قدمت بیت کوین

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که به بازار عرضه شد و برای بسیاری از افراد هنوز هم به عنوان نماد صنعت کریپتو شناخته می‌شود. به همین دلیل، برای افراد بسیاری مهم است که در یک دارایی معتبر سرمایه‌گذاری کنند. این ارز از سال ۲۰۰۸ شروع به کار کرده و تا امروز با قدرت به رشد خود ادامه داده است. مسلما در چنین شرایطی بیت کوین به عنوان یک گزینه جذاب مطرح خواهد بود. برای اینکه بتوانید بهترین پوزیشن‌های بیت کوین را شکار کنید، با کلیک بر روی لینک، در کانال  سیگنال ارز دیجیتال همیار کریپتو عضو شوید تا از موقعیت‌های مناسب بهره ببرید.

بازار و حجم تبادلات بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر بازار بزرگی را در صنعت ارزهای دیجیتال دارد و حجم تبادلاتش بسیار بالاست. این باعث می‌شود که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، بیشتر مردم به بیت کوین رجوع کنند و بیشترین مرجع قیمت ارزهای دیجیتال به بیت کوین مرتبط است.

از همین رو می‌توان گفت احتمال جایگزینی بیت کوین با گزینه‌ای دیگر پایین خواهد بود.

۳.  بیت کوین حبابی بیش نیست.

برای پاسخ به این سوال که آیا بیت کوین حباب است یا خیر، باید به مجموعه‌ای از عوامل اقتصادی، فنی و سیاسی دقت کرد.

دلایل حباب نبودن بیت کوین

قیمت بیت کوین در طول سال‌ها با نوساناتی همراه بوده اما در کل به طور پایدار رشد کرده است. در واقع، از زمان تأسیس بیت کوین تا امروز به صورت بلند مدت رشد کرده است. به همین علت این رشد نمی‌تواند نتیجه یک حباب باشد. بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال جهان شناخته می‌شود و در حال حاضر دارای بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان است. با توجه به اینکه این فناوری به طور پیوسته بهبود می‌یابد و تعداد کاربران آن نیز در حال افزایش است، احتمال بالایی وجود دارد که ارزش بیت کوین به طور پایدار رشد کند.

از طرفی بیت کوین بر پایه فناوری بلاکچین ساخته شده است. بلاکچین یک فناوری امن و قابل اعتماد است که توسط جامعه بین المللی تأیید شده است. بنابراین، اعتماد به این فناوری و نوع پشتوانه آن به دلیل اصالت فنی، از عواملی است که باعث می‌شود بیت کوین حباب نباشد.

۴.  بیت کوین امنیت ندارد.

یکی دیگر از ۵ تصور اشتباه درباره بیت کوین این است که بیت کوین امنیت ندارد. این ارز با استفاده از تکنولوژی رمزگذاری نیمه عمومی (Public Key Cryptography) که از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کند، اطلاعات کاربران را در فرآیند انتقال و ذخیره سازی محافظت می کند. بیت کوین در یک شبکه باز و عمومی عمل می‌کند. این شبکه با استفاده از پروتکل Proof of Work (PoW) که بر اساس الگوریتم SHA-256 است، امنیت و قابلیت اطمینان بالایی را برای تأیید تراکنش‌ها و اعتبار سنجی صحت شبکه فراهم می‌کند.

بیت کوین با استفاده از کیف پول‌های دیجیتال، به کاربران اجازه می‌دهد که امنیت خود را در فرآیند ذخیره و استفاده از بیت کوین تضمین کنند. کیف پول‌ها دارای اطلاعات کاربری بوده و از تکنولوژی رمزگذاری برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند. این ارز امکان تأیید دو مرحله‌ای (۲FA) را برای افزایش امنیت خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با توجه به موارد فوق، می‌توان گفت که بیت کوین از نظر امنیتی بسیار قوی است و از تکنولوژی‌های پیشرفته و سامانه‌های امنیتی برای حفاظت از شبکه و اطلاعات کاربران استفاده می‌کند.

امکان هک شدن بیت کوین وجود دارد؟

امکان هک شدن بیت کوین نیز وجود دارد اما بسیار دشوار است. بلاکچین بیت کوین به عنوان یک سیستم عمومی و باز، تحت حملات مختلف و قابل پیش‌بینی قرار دارد ولی به دلیل طولانی بودن زنجیره بلاکچین، شدت پردازشی مورد نیاز برای هک شدن بلاکچین بیت کوین بسیار بالاست. همچنین سرویس‌های امنیتی مرتبط با بیت کوین، بهبود پیدا کرده‌اند و اصولاً هنوز هیچ کسی در تاریخ موفق به هک کردن بیت کوین نشده است.

به علاوه، برای هک کردن بیت کوین به بیش از ۵۱٪ از قدرت پردازشی شبکه بیت کوین نیاز است که کنترل آن توسط گروه کوچکی از افراد یا شرکت‌ها که معروف به ماینرهای بیت کوین هستند، صورت می‌گیرد. به دلیل این که برای این کار نیاز به تجهیزات پردازشی گران قیمت و توانمند خواهد بود، هکرها در اکثر موارد نمی‌توانند هزینه‌های بالای آن را پرداخت کنند.

۵.  سرمایه گذاری روی بیت کوین قمار است.

سرمایه‌گذاری در بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال ممکن است با ریسک بالایی همراه باشد، اما این به معنای قمار نیست. قمار عبارت است از پیش‌بینی برنده شدن یا باختن با احتمالاتی کاملاً تصادفی بدون محاسبه‌ای دقیق که با خطای شدیدی همراه است. در صورتی که سرمایه‌گذاری در بیت کوین با دانش و تحلیل بازار صورت گیرد. پیش‌بینی صحیح در مورد رفتار بازار ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین می‌تواند امکان معاملات پرسود را برای شما فراهم سازد.

سرمایه‌گذاری در بیت کوین ممکن است با ریسک بالایی همراه باشد، اما نباید به عنوان قمار در نظر گرفته شود. بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، علاقه‌مندی، تحلیل دقیق بازار و شناخت عمیق آن خواهد بود.

قصد یادگیری و کسب درآمد دلاری در بازار ارزهای دیجیتال و فارکس را دارید؟

از صفر تا صد ارز دیجیتال و فارکس را توسط بهترین اساتید همیار کریپتو آموزش ببینید.

آموزش ارز دیجیتال

چطور درصد برد معاملات خود را بالا ببریم؟

برای بالا بردن درصد برد معاملات خود در ارز بیت کوین باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. قبل از هرگونه معامله‌ای، باید بازار را به دقت تحلیل کنید و تحلیل صحیح انجام دهید. این شامل بررسی شاخص‌های فنی مانند الگوهای نموداری، شاخص‌های مهم اقتصادی مانند نرخ بیکاری و اخبار مهم می‌شود. برای بالا بردن درصد برد معاملات، باید مدیریت ریسک را نیز به خوبی انجام شود.

به طور کلی برای بالا بردن درصد برد معاملات، باید دانش خود را درباره بازار و روش‌های معاملاتی افزایش داده و مدیریت ریسک، تحلیل بازار و تمرین را به خوبی انجام داد.

دوره ارز دیجیتال رایگان

 برای مشاهده دوره رایگان ارز دیجیتال آوانگارد همیار کریپتو را در گوگل سرچ کنید و یا به آدرس سایت ما www.hamyarcrypto.com مراجعه کنید.

سخن پایانی

برخی از گمان‌های اشتباه باعث شده است که برخی از افراد از ورود به بازار جذاب کریپتو اجتناب کنند. بیشتر این اطلاعات غلط مربوط به پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین است. از همین رو این نگاه منفی می‌تواند شما را از فرصت‌های بی‌نظیری که در این بازار وجود دارد بی‌بهره سازد. بر همین اساس در این مطلب سعی کردیم تا ۵ تصور اشتباه درباره بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم. برای اینکه بتوانید در این بازار عملکرد درخشانی را از خود ثبت کنید، بهتر است که آموزش‌های خود را از طریق همیار کریپتو پیش ببرید.

سوالات متداول

  • بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

بیت کوین اولین و پرمخاطب‌ترین ارز دیجیتال است که بر پایه فناوری بلاکچین (Blockchain) ساخته شده است. بلاکچین یک رکورد عمومی و غیرقابل تغییر است که تمام تراکنش‌های بیت کوین را ثبت می‌کند.

  • آیا بیت کوین قابل اطمینان است؟

بیت کوین در حال حاضر یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین ارزهای دیجیتال است اما همانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، دارای ریسک‌های خاص خود است. برای استفاده امن از بیت کوین، باید اصول امنیتی را رعایت کرده و به صورت دقیق با ویژگی‌های آن آشنا باشید.

  • آیا بیت کوین قابل ردیابی است؟

بلاکچین بیت کوین به صورت عمومی منتشر می‌شود و هر تراکنش بیت کوین در سلسله مراتب بلاکچین قابل مشاهده است. البته، هویت فرد یا اشخاصی که پشت یک آدرس بیت کوین قرار دارند، ناشناخته است.

آموزش فارکس و ارز دیجیتال مشهد

 

برای ارتباط با همیار کریپتو می‌توانید به سایت مجموعه به آدرس زیر مراجعه و یا همیار کریپتو را در گوگل سرچ کنید.

www.hamyarcrypto.com

تماس و مشاوره: ۰۲۱۹۱۶۹۱۶۱۴  –  ۰۹۳۰۹۱۲۷۴۷۴

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *