اخبار استارتاپی

اولین چراغ در همدان روشن شد!

رویداد چراغ با هدف رشد اکوسیستم استارتاپی و با محوریت بررسی اوضاع فعلی آن در استانهای مختلف و ارائه راه‌حل برای مشکلات و توسعه آن برای اولین پنجشنبه ۹ شهریور در همدان برگزار شد.

 

نخستین سخنران این رویداد، رضا الفت‌نسب، دبیر رویداد چراغ و نائب رئیس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی با اشاره به معضل تمایل استارتاپ برای استقرار در پایتخت مطرح کرد:«.ما در چراغ به دنبال این هستیم تا یک فرصت مهم برای تبادل دانش، تجربیات و ایده‌های نوآورانه در زمینه کسب‌وکارهای آنلاین در استان‌ها ایجاد شود و به تقویت و توسعه اکوسیستم استارتاپی در منطقه‌ای کمک کند.»

چراغ

دومین سخنران سید منوچهر حسینی پیلانگرگی، رئیس مرکز رشد دانشگاه بوعلی همدان با اظهار به اشتیاق برای کمک به ارتقا و رشد  کسب و کارهای آنلاین گفت:« باید سیاست‌گذاری‌های لازم و زیرساخت‌های اساسی انجام شود تا چشم‌انداز تعریف شده به سمت دستاوردهای مورد نظر حرکت کنیم.»

چراغ

یکی دیگر از اهداف رویداد چراغ انتقال تجریه و توانمندسازی استارتاپ‌های مستقر در شهرستان‌هاست.

در همین راستا مهرداد ملک محمدی، هم‌بنیانگذار تاپین و آرش برجی‌خانی، مدیرعامل هلثیو ارائه هایی برای انتقال تجربه و آموزش ارائه دادند و از تجربیات خود و مشکلاتی که در این راه با آن روبرو بودند گفتند.

 

در ادامه رویداد، پنلی با موضوع چالش‌ها و موانع اکوسیستم استارتاپی در استان‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین با حضور حسن موحد، بنیان‌گذار تازه‌چین، مجتبی فرهان‌چی مدیر موسسات پارک علم و فناوری استان همدان، عباس صادقی‌پوریانی، رئیس اطلاعات و فناوری استان همدان، ارسلان باسلی‌زاده، مدیر شتابدهنده کندو، صادق محمدی مدیرعامل مدیانا، رضا الفت‌نسب، دبیر رویداد چراغ و نائب رئیس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی برگزار شد کهبه  بررسی چالش‌های موجود در عرصه کسب‌وکار استان همدان پرداختند.

چراغ

در پایان پنل انتقال تجربه با حضور علی امیری، هم‌بنیان‌گذار زرین پال، برگزار شد. در این پنل علی امیری از موانعی زیادی که کسب و کارهای فین‌تکی به خصوص زرین پال با آن روبرو بوده است گفت:« چاره‌ای جز تلاش برای رفع و رد آن‌ها و ادامه دادن در راستای توسعه و پیشرفت کسب‌وکارها، ایده‌ها و استارتاپ‌ها در اکوسیستم نیست. در حوزه بلاک‌چین و رمز ارز نیز شاهد هستیم بسیاری از موانع نسبت به سال‌های گذشته رفع شده و هم‌اکنون فرصت‌های زیادی برای علاقه‌مندان و فعالین این حوزه در کل کشور وجود دارد.»

چراغ

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *