اخبار استارتاپیاخبار هوش مصنوعی

سم آلتمن: پیروز نبرد هیئت مدیره OpenAI

سم آلتمن به سمت مدیرعاملی OpenAI بازگشت

لیمو HR

پس از کش و قوس های فراوان، سم آلتمن به سمت مدیرعاملی OpenAI منسوب شد. مدتی پیش سم آلتمن از سمت مدیرعاملی OpenAI اخراج شد. این موضوع با اخبار و تحلیل های متعددی همراه شد و شایعات متعددی پیرامون آن منتشر شد. نهایتا این جنگ داخلی با پیروزی آقای آلتمن و ایجاد تغییرات در هیئت مدیره ی شرکت OpenAI به پایان رسید.

آقای آلتمن یکی از فوق ستاره های سیلیکون ولی است. او تجربه ی مدیریت بر شتابدهنده معظم Ycombinator را نیز در کارنامه ی خود دارد. اخراج او از OpenAI از نظر همگان بسیار عجیب بود.

تقریبا بلافاصله پس از اخراج سم آلتمن، اخباری مبنی بر پیوستن او به مایکروسافت نیز منتشر شد. این موضوع با توجه به سرمایه گذاری بزرگ مایکروسافت بر OpenAI اصلا عجیب نبود. با این حال جنگ قدرت بر سر جایگاه او ادامه داشت. این جنگ با پیروزی آقای آلتمن و ایجاد هیئت مدیره ی جدید به جای تیم قبلی که تصمیم بر اخراج او گرفته بودند، به پایان رسید.

اعضای هیئت مدیره جدید OpenAI پس از بازگشت سم آلتمن

از میان اعضای مهم هیئت مدیره ی جدید می توان به برت تیلور، مدیر سابق Salesforce، آقای لری سامرز، وزیر خزانه داری اسبق آمریکا، رئیس اسبق دانشگاه هاروارد و رئیس اسبق شورای اقتصادی ایالات متحده و آقای آدام دی آنجلو، بنیان گذار سایت کوئرا اشاره کرد.

اعضای هیئت مدیره جدید OpenAI
هیئت مدیره جدید OpenAI. از راست به چپ: لری سامرز، آدام دی آنجلو، برت تیلور

حضور آقای لری سامرز که تجربه ی فعالیت در سمت های تصمیم گیری ارشد افتصادی در دولت آمریکا و ریاست در سمت های ارشد در بانک جهانی را دارد، می تواند نشان دهنده ی تمرکز جدید در OpenAI تحت مدیریت هیئت مدیره جدید و دوره ی جدید آقای سم آلتمن بر این شرکت باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *