مصاحبه های بازاریابی و تبلیغات

مهمترین ویژگی یک شریک کاری چیست؟

دن کندی کارآفرین، میلیونر و استراتژیست موفق بازاریابی پاسخ میدهد.

اطمینان دارم استثناهایی نیز وجود دارند، اما تا کنون، در بیش از ۵۰ سالی که به این موضوع توجه کرده ام، کسانی که به این اصل پایبند بوده اند، موفق شده اند و کسانی که آن را نادیده گرفته اند شکست خوردند.

اصلی که در مورد آن صحبت می کنم وقت شناسی است .

وقت شناس بودن یعنی قول داده اید در زمانی مشخص در مکانی حاضر شوید، بدون هیچ استثنا و بهانه‌ای.

چرا وقت شناسی مهم است؟

اولا وقت شناسی شما را بر حق می میکند.

شما نمیتوانید انتظار داشته باشید و یا بخواهید که دیگران در نهایت احترام با وقت شما برخورد کنند، اگر شما برای آنها احترام کمی یا هیچ احترامی قائل شوید. پس اگر وقت شناس نباشید، نه اهرم قدرتی دارید و نه حرفی در حوزه اخلاق. اما فرد وقت شناس این حق را نسبت به کارکنان، همکاران، فروشندگان و مشتریان خود تصاحب میکند.

ثانیا، وقت شناسی به شما نشان می دهد که به چه کسانی میتوانید اعتماد کنید.

معتقدم فردی که نمی تواند به موقع سرقرارهای خود حاضر شود، نمی تواند به تعهدات برنامه ریزی شده عمل کند و یا به یک برنامه پایبند بماند.

من تلفن همراه با خودم حمل نمیکنم و خیلی از کسانی که با آنها قرار ملاقات دارم، از من میپرسند: «اگر دیر کردید چگونه با شما تماس بگیریم؟»

جواب میدهم: «دیر نخواهم کرد. من جایی خواهم بود که قرار است باشم، بنابراین نیازی به تماس نخواهد شد و اگر شما دیر کردید، من دیگر نمی خواهم با شما در ارتباط باشم.»

عدم صداقت، خود را به طرق مختلفی نشان می دهد و این وقت نشناسی یکی از آنهاست. حتی اگر دیر متوجه این اصل مهم در شریک کاری خود شدید هرچه زودتر خود را از شر آنها خلاص کنید که با این کار در زمان و هزینه صرفه جویی زیادی خواهید کرد.

بین احترام به وقت دیگران و صداقت در قراردادها ارتباط نزدیکی وجود دارد. یک فرد با وقت شناسی یا فقدان آن، چیزهای زیادی درباره خود آشکار می کند. بنابراین، به عنوان یک قانون کلی، من  از آن برای تعیین اینکه آیا می‌خواهم با کسی کار کنم یا نه، استفاده می‌کنم.

یک راه ساده برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران

میخواهم یک راز موفقیت را با شما درمیان بگذارم: من تنها کسی نیستم که به این پیوند وقت شناسی و درستکاری پی برده ام. من آنقدر آدم باهوشی نیستم ولی رازی را متوجه شده‌ام که بسیاری از افراد باهوش، موفق و بانفوذ دیگر از قبل آن را می‌دانند و مخفیانه از آن استفاده می‌کنند تا تصمیم بگیرند از چه کسی خرید کنند یا نه، با چه کسی تجارت کنند یا نه.اگر وقت شناس نباشید، کسانی که می خواهید تأثیر مثبتی برآنها بگذارید، از شما برداشت خوبی نخواهند کرد.

«قضاوت کنید اما بدانید که شما نیز مورد قضاوت قرار خواهید گرفت.»

در تحقیقی که برای دو کتاب ام انجام داده ام متوجه شدم که بسیاری از سرمایه گذاران ثروتمند از وقت شناسی به عنوان آزمونی برای صداقت استفاده می کنند. اگر فکر می کنید که افراد موفق – افرادی که می خواهید با آنها سر و کار داشته باشید – “سیستم” کوچک خود را برای قضاوت در مورد مردم ندارند، بسیار ساده لوح هستید. آنها نه تنها چنین سیستمی دارند، بلکه اکثر افراد موفق برای صرفه جویی در وقت در تعیین اینکه با چه کسی میخواهند معاشرت داشته باشند آزمون “معیارهای رد فوری” را دارند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *