اینفوگرافیکچندرسانه ای

آشنایی با انواع معیارهای ارزیابی و سنجش استارتاپ ها + اینفوگرافیک

اینفوگرافیک معرفی انواع معیارهای ارزیابی استارتاپ ها از جمله MRR ، LTC ، TCV ، LTV و ...

شاید در ابتدا بهتر باشد با معنای واژه ارزیابی آشنا شویم ؛ ارزیابی را فرآیند تشخیص درجه کیفیت یک ویژگی یا عملکرد می‌گویند این عمل در استارتاپ ها به منظور یافتن نقاط ضعف و قوت و بررسی و تحلیل آنها در جهت رشد بالقوه استارتاپ انجام میگیرد. معمولا برای ارزیابی یک استارتاپ دیدگاها و جنبه های مختلفی مطرح می باشد که می‌توان آنها را در چندین دسته از جمله زاویه دید شخص ، دیدگاهای فنی و تخصصی ، دیدگاه مصرف کنندگان و زاویه دید بین المللی قرار داد.

همواره یکی از ضعف هایی که اکوسیستم استارتاپی ایران را تحت تاثیر قرار داده است نبود داده و اطلاعات کافی برای ارزیابی و سنجش دقیق استارتاپ هاست ؛ که حتی این امر باعث مشکلات زیادی در زمینه تامین مالی استارتاپ ها گردیده است و سرمایه گذاران با توجه به اینکه دید مناسبی از یک استارت آپ ندارند نمی توانند برآورد صحیحی از ارزش آن استارتاپ داشته باشند که منجر به تامین مالی کمتر از نیاز لازم ، یا بیشتر از نیاز آن استارتاپ میگردد که در هر دو صورت مشکلات عدیدی را برای هر دو طرف سرمایه گذار و مالکان استارتاپ دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: 0 Average: 0]
برچسب ها

ایمان دهقانی

ایمانم ، در وبسایت اکوموتیو مسئولیت سئو و بهینه سازی رو به عهده دارم . همچنین بر روی مسئله ارزش گذاری استارتاپ ها نیز به صورت تخصصی در حال کار کردن می باشم. فارغ التحصیل مالی دانشگاه تهران ام سابقا مهندسی کامپیوتر میخوندم و در حال حاضر دانشجوی ارشد مهندسی مالی ام.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *