مقالات فین تک

هفت راه کار برای اجرای یک کمپین کراودفاندینگ موفق

کراودفاندینگ و راه های موفقیت در آن

با رشد روز افزون کمپین های کراودفاندینگ برای جمع کردن بودجه یک کسب و کار ، پیشی گرفتن از باقی کسب و کارها در این حوزه بسیار اهمیت دارد. در این مقاله به راه کارهایی که می توانند به یک کمپین موفق کراودفاندینگ منتهی شوند اشاره می کنیم و هفت راهکار برای موفقیت در این حوزه را با هم بررسی میکنیم.

۱. درباره هدف سرمایه گذاری خوب فکر کنید

سعی کنید هدف جذب سرمایه را تا حد ممکن پایین انتخاب کنید. تمامی هزینه‌ها (از جمله هزینه پلتفرم کراودفاندینگ) را در نظر بگیرید و رقم نهایی را مشخص کنید. در این مرحله از اجرای کمپین به سودآوری فکر نکنید. یک کمپین با هدف ۱۰ میلیون تومان که به موفقیت برسد بسیار بهتر از یک کمپین با هدف ۵۰۰ میلیون تومانی ولی ناموفق است.

استارتاپ های حوزه سرمایه گذاری[/box]

۲. برای کمپین کراودفاندینگ بازاریابی کنید

بازاریابی کردن برای کمپینی که می‌خواهید اجرا کنید رابطه مستقیمی با موفقیت آن دارد. پلتفرم‌های کراودفاندینگ وظیفه اصلی اجرای کمپین را دارند ولی تبلیغات و بازاریابی برای آن جزو مسئولیت‌های شماست. قبل از شروع کمپین زمانی را برای برنامه‌ریزی اختصاص دهید تا بتوانید از پتانسیل‌های شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها، رادیو و نمایشگاه‌ها استفاده کنید و کمپین خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. سعی کنید هدف از این کار را پیدا کردن چند سرمایه گذار قوی قرار دهید تا از پروژه شما پشتیبانی کنند.

۳. مدرک اجتماعی برای کمپین به دست بیاورید

کمپین را به خانواده و دوستان خود معرفی کنید و از آن‌ها بپرسید آیا علاقه دارند در کمپین مشارکت کنند یا خیر. اگر پاسخ آن‌ها منفی بود این احتمال وجود دارد که افراد دیگر نیز تمایلی به شرکت در این کمپین نداشته باشند. سعی کنید نظرات و پیشنهادات افراد مختلف را در خصوص کمپین خود به دست بیاورید.

اما اگر پاسخ این افراد بعد از سوال اولیه مثبت بود، به این معنی است که کمپین شما تا حد خوبی مقبولیت دارد. مطمئن شوید که در روز اول شروع به کار کمپین این افراد حتما در سرمایه گذاری شرکت می‌کنند. از این طریق می‌توانید کمپین را با قدرت خوبی شروع کنید و احتمالا باقی افرادی که پتانسیل و میل شرکت در کمپین را دارند را نیز درگیر کار کنید.

۴. کمپین‌های مشابه را بررسی کنید

بعضی از پلتفرم‌های کراودفاندینگ کمپین‌هایی که مشابه کمپین‌های قبلی (چه موفق و چه ناموفق) باشند را اجرا نمی‌کنند. این بهترین فرصت است تا بتوانید از نکاتی که کمپین‌های مشابه قبلی داشته‌اند استفاده کنید.

کراودفاندینگ

۵. ویدیویی تهیه کنید که نظر مخاطب را جلب کند و هدف را به روشنی توضیح دهد

قبل از شروع کمپین مقداری بودجه برای تهیه یک ویدیو کنار بگذارید. این ویدیو باید به خوبی هدف و مزایای کمپین شما را شرح دهد. همچنین بهتر است این ویدیو طوری باشد که در آینده نیز بتوانید از آن برای بازاریابی استفاده کنید.

۶. با افراد مشارکت‌کننده در کمپین صادقانه ارتباط برقرار کنید

با افراد صادقانه و شفاف ارتباط برقرار کنید. هدف از کمپین را توضیح دهید و به روشنی بگویید چه مقدار پول نیاز است تا به هدف برسید. همچنین زمان دقیق اجرا شدن برنامه‌ها بعد از پایان یافتن کمپین را نیز توضیح دهید. در صورت امکان این پاسخ‌ها را به صورت عمومی منتشر کنید و در غیر این صورت به صورت خصوصی با افراد صحبت کنید.

زمانی که احساس کردید افراد پشتیبان کمپین شما هستند، به صورت مرتب آن‌ها را از وضعیت روند کار مطلع کنید و اگر فکر کردید که به ددلاین نمی‌رسید، حتما به آن‌ها اطلاع دهید.

۷. در خصوص جایزه و پاداش خلاق باشید

اگر تصمیم گرفتید که برای افراد مشارکت‌کننده در کمپین جایزه و پاداش مشخص کنید حتما به آن‌ها اطلاع دهید. سعی کنید جایزه و پاداش را طوری در نظر بگیرید که جذاب باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید در این بخش از آن استفاده کنید این است که جوایز و پاداش‌های مختلفی برای سطوح متفاوت سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *