هوش مصنوعیمقالات هوش مصنوعی

با ۴۶ استارتاپ و شرکت پیشرو هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید

آشنایی با 46 کسب و کار برتر حوزه هوش مصنوعی

لیمو HR

از گوگل و آمازون تا اپل و مایکروسافت، هر شرکت بزرگ فناوری در حال اختصاص منابع خود برای پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی است. دستیاران شخصی نیز مانند سیری و الکسا هوش مصنوعی را به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل کرده اند. در این حین، پیشرفت های انقلابی مانند اتومبیل های خودران ممکن است مرسوم نباشند، اما مطمئناً در دسترس هستند.

همانطور که افراد بزرگ تلاش می کنند محصولات خود را به هوش مصنوعی مجهز کنند، سایر شرکت ها در تلاش توسعه فناوری و خدمات هوشمند خود هستند.

به گفته CB Insights ، صنعت هوش مصنوعی حتی در زمان عدم قطعیت جهانی در دوره همه گیری COVID-19 رکوردها را شکست و حتی استارتاپ های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰، موفق به جذب ۳۳ میلیارد دلار سرمایه شدند.

شرکت های برتر هوش مصنوعی که باید بشناسید

با توجه به درخواست سرمایه گذاران و تاثیر و نفوذ این فناوری در صنایع بی شمار، اطلاعاتی در خصوص ۴۶ شرکت و استارتاپ هوش مصنوعی پیشرو را با شما به اشتراک می گذاریم.

۱. Involve.ai

صنعت: نرم افزار ، خدمات حرفه ای

مکان: لس آنجلس ، کالیفرنیا

عملکرد: تغییر نظر مشتری در طول یک بحث داغ وضعیت ایده آلی نیست، اما هوش مصنوعی Involve ابزارهایی را برای جلوگیری از چنین سناریویی فراهم می کند.  این شرکت از قدرت فناوری پیشرفته برای یکپارچه سازی داده های کسب و کار، ایجاد مشخصات دقیق مشتریان و هشدار تیم نسبت به مشتریان در معرض خروج استفاده می کند. به این ترتیب، سازمان ها می توانند با استفاده از رویکرد داده محور نسبت به خدمات مشتری، نرخ از دست دادن مشتری را کاهش دهند.

۲. Urbint

 صنعت: یادگیری ماشینی ، تجزیه و تحلیل

 مکان: نیویورک

عملکرد: Urbint قدرت هوش مصنوعی و فناوری ابری را در پروژه های زیربنایی مختلف به ارمغان می آورد و به شرکت ها اجازه می دهد خطرات احتمالی و مسائلی را که ممکن است پیش بیایند، پیش بینی کنند. Urbint با تعیین بخش های آسیب پذیر و پر خطر، کارگران و جوامع را ایمن تر می سازد. اکنون سازمان ها می توانند با اطمینان پیش بروند و آسوده خاطر باشند که همه احتمالات در نظر گرفته شده اند.

۳. Circulo Health

صنعت: بهداشت و درمان

مکان: کلمبوس ، اوهایو

عملکرد: ساده سازی سیستم مراقبت های بهداشتی برای بیمارانی که تحت پوشش بیمه های حمایتی هستند، بیش از هر زمان دیگری ضروری شده است، اما ایده ارائه مراقبت های شخصی هنوز در ذهن ارائه دهندگان است. به همین دلیل است که Circulo Health با Olive.ai برای ارائه تجربیات بیشتر در زمینه مراقبت های بهداشتی انسانی و با تکنولوژی بالا همکاری می کند. پزشکان می توانند راه های ارتباطی مختلفی را به بیماران ارائه دهند، این امر به روز رسانی منظم، پیگیری سلامت و ویزیت های مجازی را برای همه دست اندرکاران بسیار راحت تر می کند.

۴. CCC 

 صنعت: خودرو، بیمه

 مکان: شیکاگو ، ایلند

عملکرد: CCC با استفاده از فناوری ابری برای ایجاد راه حل های خلاقانه هوش مصنوعی، IoT و گردش کار، تحول را در صنایع خودرو و بیمه سرعت می بخشد. محدوده عملکرد CCC از به کار گیری هوش مصنوعی و IoT گرفته تا بهبود تصمیم گیری در مقیاس وسیع از طریق جمع آوری داده های خودرو، ادعاها، عکس ها، فیلم ها و … فناوری CCC به شرکت ها این امکان را می دهد تا نوآوری را تسریع کرده و هر روز تجارب بهتری را برای مشتریان فراهم سازند.

۵. Veritone

صنعت: داده های بزرگ

مکان: Costa Mesa ، CA

عملکرد: هدف Veritone این است که جهان را پر جنب و جوش تر و شفاف تر کند و به سازمان ها اجازه دهد، شفافیت بیشتری را کشف کرده و بینش عمیق تری در فرایند تصمیم گیری خود به به دست بیاورند. این شرکت یک سیستم عامل اختصاصی به نام Veritone aWARE (که مختص هوش مصنوعی است) ایجاد کرده است که در جستجوی حجم عظیمی از داده ها مقیاس پذیر و قابل اجراست. این سیستم برای صنایع گسترده ای مانند انرژی و سرگرمی بسیار مناسب است.

۶. LogicMonitor 

صنعت: نرم افزار

مکان: نیویورک ، نیویورک

عملکرد: LogicMonitor یک پلتفرم نظارت کاملا خودکار با زیرساخت ابری را اداره می کند که به موسسات فناوری اطلاعات و ارائه دهندگان خدمات امکان مشاهده کامل شبکه ها، ابرها، سرورها و موارد دیگر را در یک داشبورد واحد و یکپارچه می دهد. پلتفرم مانیتورینگ برای زیرساخت های فناوری اطلاعات موجود طراحی شده است و در طراحی آن پروتکل های دقیق امنیتی شخص ثالث به کار رفته اند که همین LogicMonitor را به انتخابی عالی برای موسسات با اندازه های مختلف تبدیل می کند.

۷. Nate 

صنعت: تجارت الکترونیکی

مکان: نیویورک ، نیویورک

عملکرد: Nate یک برنامه مجهز به هوش مصنوعی را اداره می کند که بهترین محصولات وب سایت ها را در سراسر اینترنت در خود جای داده و آنها را برای خرید در یک مکان مناسب در دسترس قرار می دهد. برنامه Nate به کاربران اجازه می دهد تا موارد مورد علاقه خود را در لیست داشبورد اصلی خود ادغام کرده و به سادگی بر روی دکمه ای برای خرید کلیک کنند؛ در حالی که هوش مصنوعی تمام مراحل پرداخت و ارسال را به تنهایی انجام می دهد. کاربران حتی می توانند پرداخت اقلام خریداری شده از طریق Nate را به چهار قسط تقسیم کنند تا بتوانند به راحتی هزینه اقلام مورد نیاز خود را پرداخت کنند.

۸. People.ai 

صنعت: نرم افزار

مکان: سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا

عملکرد: People.ai یک عملیات درآمدزایی و یک پلتفرم اطلاعاتی برای موسسات فراهم می کند که داده های فعالیت تجاری را به بینش های مهم برای تیم های فروش، بازاریابی و عملیاتی تبدیل می کند. پلتفرم People.ai با اتوماسیون پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی و گردش کار مورد پسند کاربران، منجر به تسهیل تصمیم گیری در سراسر موسسات شده است.

۹. Riskified 

صنعت: تجارت الکترونیکی

مکان: نیویورک ، نیویورک

عملکرد: Riskified یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که به سایت های تجارت الکترونیکی اجازه می دهد تا خریداران قانونی را بهتر شناسایی کنند و باعث کاهش شکاف ها در فرایند خرید می شود تا تجربه بهتری را برای مشتریان فراهم آورد. راه حل های مقیاس پذیر این شرکت با برآورده ساختن نیازهای در حال تحول سازگار می شود؛ چنانکه فروشگاه های تجارت الکترونیک با استفاده از مدل های یادگیری ماشینی Riskified (که تحلیل بیش از یک میلیارد معامله به دست آمده) تصمیمات فوری ای می گیرند که حملات کلاهبرداری الکترونیکی را قبل از وقوع متوقف می کند، محصولات جدیدی را وارد می کنند و وارد بازارهای جدید می شوند.

۱۰. Moveworks 

صنعت: فناوری اطلاعات

مکان: Mountain View ، CA

عملکرد: Moveworks یک رابط خدمات به مشتریان است که از هوش مصنوعی و سیستم های یادگیری عمیق برای حل مشکلات مشتریان در زمینه پشتیبانی فناوری اطلاعات استفاده می کند. پلتفرم ابری Moveworks که بر اساس چارچوبی از NLU و قابلیت های یادگیری جمعی ساخته شده است، به سازمان ها (از استارتاپ ها گرفته تا شرکت های Fortune 500) این امکان را می دهد تا به بهترین نحو به نیازهای کارکنان در زمان واقعی پاسخ دهند و فشار متخصصان فناوری اطلاعات مدرن را کاهش دهند.

۱۱. Grammarly 

صنعت: بهره وری ، نوشتن

مکان: سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا

عملکرد: Grammarly یک دستیار نوشتن مجهز به هوش مصنوعی است که به نویسندگان و مکاتبان در سراسر جهان در زمینه املا، دستور زبان و اختصار کمک می کند. افزونه مرورگر محتوای نوشته شده در زمان واقعی را بررسی می کند و همه چیز را از اشتباهات املایی گرفته تا اشتباهات لحنی اسکن می کند و حتی محتوا را به منظور جلوگیری از سرقت ادبی مورد بررسی قرار می دهد. Grammarly در چندین پلتفرم از جمله Gmail ، Slack ، Jira ، Medium و بسیاری دیگر کار می کند.

۱۲. AlphaSense

صنعت: Fintech

مکان: نیویورک ، نیویورک

عملکرد: AlphaSense یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای کمک به شرکت های سرمایه گذاری، بانک ها و شرکت های Fortune 500 طراحی شده است تا اطلاعات مهمی را در رونوشت ها، پرونده ها، اخبار و تحقیقات پیدا کند. این فناوری از هوش مصنوعی برای گسترش جستجوی کلمات کلیدی برای محتوای مرتبط استفاده می کند.

۱۳. Tempus

صنعت: تکنولوژی سلامت، بیوتکنولوژی، داده های بزرگ

مکان: شیکاگو ، ایلند

عملکرد: Tempus از هوش مصنوعی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده های پزشکی و بالینی در مقیاس معین استفاده می کند. این شرکت با کمک هوش مصنوعی، محصولات دارویی دقیق فراهم می کند که روش های درمان را بر اساس نیازهای بهداشتی خاص هر فرد، با تکیه بر ترکیب ژنتیکی، سابقه پزشکی گذشته و… برای تشخیص و درمان،‌ شخصی سازی و بهینه می کند. Tempus در حال حاضر بر استفاده از هوش مصنوعی برای دستیابی به پیشرفت در تحقیقات سرطان متمرکز است.

۱۴. Ascent 

صنعت: RegTech, Fintech, حقوقی

مکان: شیکاگو ، ایلند

عملکرد: Ascent یک پلتفرم نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی است که مقرراتی را که یک شرکت باید رعایت کند، مشخص می کند و با تغییر قوانین آنها را به روز می کند. پیگیری هرگونه تغییر قوانین یا مقررات جدید در بخش مالی برای یک فرد یا تیم دشوار است. پلتفرم Ascent با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت ها را در صرفه جویی در وقت و هزینه ها کمک می کند تا به طور مداوم تغییرات قوانین را زیر نظر داشته باشد و به سرعت، افراد مربوطه را در مورد مسائل وابسته به رعایت این قوانین هشدار دهد.

۱۵. Narrative Science

صنعت: داده های بزرگ ، نرم افزار

مکان: شیکاگو ، ایلند

عملکرد: Narrative Science فناوری تولید نسل زبان طبیعی (NLG) را ایجاد می کند که می تواند داده ها را به داستان تبدیل کند. مشاغل می توانند با برجسته کردن برخی اطلاعات و بدون توجه به تجربه کارکنان با داده ها یا حتی بدون نیاز به تجزیه و تحلیل، سریعتر تصمیم گیری کنند.

۱۶. Clarifai

صنعت: نرم افزار

مکان: نیویورک ، نیویورک

عملکرد: Clarifai یک پلتفرم “تشخیص تصویر” است که به کاربران کمک می کند تا رسانه های خود را سازماندهی، تنظیم، فیلتر و جستجو کنند. درون این پلتفرم، تصاویر و ویدئوها برچسب گذاری می شوند، و به فناوری هوشمند آموزش می دهد که کدام اجسام در رسانه نمایش داده می شوند.

۱۷. DataRobot 

صنعت: داده های بزرگ ، نرم افزار

مکان: بوستون ، MA

عملکرد: DataRobot پلتفرمی است برای ساخت و استقرار مدل های یادگیری ماشینی که در اختیار دانشمندان داده قرار داده می شود. این نرم افزار با یافتن بهترین مدل پیش بینی برای داده های خود، به شرکت ها کمک می کند تا چالش ها را حل کنند. فناوری DataRobot در مراقبت های بهداشتی، fintech ، بیمه، تولید و حتی تجزیه و تحلیل ورزشی استفاده می شود.

۱۸. Cylance

صنعت: امنیت

مکان: ایروین ، کالیفرنیا

عملکرد: Cylance یک شرکت امنیت سایبری است که محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و علم الگوریتم را ارائه می دهد و یک رویکرد داده محور است برای شناسایی و حذف تهدیدهای ورودی. این شرکت که در سال ۲۰۱۸ توسط Blackberry خریداری شد، با شرکت های خصوصی، ادارات دولتی و مشتریان نهایی همکاری میکند تا آمادگی لازم را برای انواع مختلفی از تهدیدهای امنیت سایبری که به طور مداوم در حال توسعه هستند ایجاد کند.

۱۹. Osaro 

صنعت: نرم افزار

مکان: سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا

عملکرد: Osaro فناوری هوش مصنوعی را ایجاد می کند که به شرکت های دارای خط تولید صنعتی اجازه می دهد تا به دستگاه های رباتیک با عملکرد بالا دسترسی پیدا کنند. نرم افزار این شرکت شامل قابلیت های ادراک و کنترل جامع می باشد که به طور یکپارچه وظایف روزانه خود را در تجارت الکترونیکی صنعتی و تاسیسات اجرایی انجام می دهد. این شرکت بر روش های جدیدی برای توسعه نرم افزار خود کار می کند تا به ربات ها اجازه دهد، اشیاء با شکل نامنظم را در دست بگیرند و تصمیم گیری کنند.

۲۰. Neurala 

صنعت: یادگیری ماشینی ، نرم افزار

مکان: بوستون ، MA

عملکرد: Neurala در حال توسعه “مغز Neurala” است، یک نرم افزار شبکه عصبی یادگیری عمیق که دستگاه هایی مانند دوربین، تلفن و هواپیماهای بدون سرنشین را هوشمندتر میکند و استفاده از آن ها را راحت تر می سازد. راه حل های Neurala در حال حاضر در بیش از یک میلیون دستگاه استفاده می شوند. علاوه بر این، شرکت ها و سازمان هایی مانند ناسا، هواوی، موتورولا و آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) نیز از این فناوری استفاده می کنند.

۲۱. nuTonomy

صنعت: خودرو ، حمل و نقل

مکان: بوستون ، MA

عملکرد: nuTonomy با ماموریت خود در راستای ارائه وسایل نقلیه کارآمد بدون راننده، نرم افزاری را توسعه می دهد که به خودروهای خودران در شهرهایی در سراسر جهان توان می بخشد. این شرکت از هوش مصنوعی برای ترکیب نقشه برداری، درک، برنامه ریزی حرکت، کنترل و تصمیم گیری در نرم افزاری استفاده می کند که برای از بین بردن حوادث ناشی از خطای راننده طراحی شده است.

۲۲. Persado 

صنعت: تکنولوژی تبلیغات ، نرم افزار

مکان: نیویورک ، نیویورک

عملکرد: Persado یک ابر زبان بازاریابی است که از زبان ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برای ایجاد تبلیغات برای مخاطبان هدف استفاده می کند. Persado با عملکرد در همه کانال ها، به مشاغل کمک می کند تا کسب سود خود را افزایش دهند، حفظ و نگهداری را تسریع بخشند و روابط بهتری با مشتریان خود برقرار کنند.

۲۳. x.ai

صنعت: یادگیری ماشینی

مکان: نیویورک ، نیویورک

عملکرد: x.ai دستیاران شخصیرا ایجاد می کند که به فناوری تکنولوژی متصل اند. دستیاران که ایمی و اندرو اینگرام نامیده می شوند، با برنامه هایی مانند Outlook ، Google ، Office 365 و Slack ادغام می شوند، جلسات را برنامه ریزی یا به روز رسانی می کنند و به طور مداوم از هر تعاملی درس می گیرند.

۲۴. CognitiveScale

صنعت: نرم افزار ، ابر

مکان: آستین ، ایالت تگزاس

عملکرد: CognitiveScale هوش تکامل یافته ای را برای مراقبت های بهداشتی، بیمه، خدمات مالی و صنایع تجارت دیجیتال ایجاد می کند. فناوری آن به مشاغل کمک می کند تا جذب مشتری و مشارکت را افزایش دهند، در حالی که فرایندهایی مانند صورتحساب و مطالبات را بهبود می بخشد. محصولات CognitiveScale توسط سازمان های موفق و تاثیرگذاری مانند P&G ، Exxon، JP Morgan & Chase، Macy’s و NBC استفاده می شوند.

۲۵. Freenome 

صنعت: بیوتکنولوژی ، تکنولوژی سلامت

مکان: سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا

عملکرد: Freenome از هوش مصنوعی برای غربالگری ابتکاری سرطان و آزمایش های تشخیصی استفاده می کند. فناوری هوش مصنوعی این شرکت با استفاده از آزمایش خون غیرتهاجمی، الگوهای مرتبط با بیماری را تشخیص می دهد و تشخیص زودهنگام سرطان و گزینه های درمانی بهتر را ارائه می دهد.

۲۶. AEye

صنعت: رباتیک

مکان: Pleasanton ، CA

عملکرد: AEye الگوریتم های بینایی، نرم افزار و سخت افزار را فراهم می کند که در نهایت مانند چشم برای خودروهای خودران می شود. فناوری LiDAR بر مهمترین اطلاعات موجود در دید خودرو مانند مردم، خودرو های دیگر و حیوانات تمرکز می کند و تأکید کمتری بر چیزهایی مانند آسمان، ساختمانها و پوشش گیاهی اطراف دارد.

۲۷. AIBrain 

صنعت: یادگیری ماشینی‌ ، رباتیک

مکان: Menlo Park ، CA

عملکرد: AIBrain در تلاش است تا هوش مصنوعی کاملاً مستقلی ایجاد کند. با ترکیب فناورری های حل مسئله، یادگیری و حافظه، این شرکت می تواند سیستم هایی بسازد که بدون کمک انسان یاد بگیرند و سازگار شوند.

۲۸. Blue River Tech 

صنعت: کشاورزی ، رباتیک ، نرم افزار

مکان: Sunnyvale ، CA

عملکرد: Blue River Tech از هوش مصنوعی و بینایی رایانه ای برای ایجاد فناوری مزرعه هوشمندتر استفاده می کند. برای مثال، فناوری یادگیری ماشینی See & Spray شرکت می تواند گیاهان را مورد بررسی قرار داده و علف کش را فقط روی علف های هرز اعمال کند. این محلول نه تنها از رویش علف های هرز مقاوم به علف کش جلوگیری می کند، بلکه ۹۰ درصد مواد شیمیایی اسپری شده را کاهش می دهد.

۲۹. Vidado

صنعت: نرم افزار

مکان: اوکلند ، کالیفرنیا

عملکرد: Vidado می تواند داده ها را تقریبا از هر کانالی، از جمله اسناد دست نویس، دریافت کند تا سرعت و دقت تبدیل کاغذ به گردش کار دیجیتالی را افزایش دهد. پلتفرم مبتنی بر ابر این شرکت توسط سازمان ها و شرکت های پیشرو مانند نیویورک لایف، FDA ،Metlife و MassMutual استفاده می شود.

۳۰. Casetext

صنعت: حقوقی ، نرم افزار

مکان: سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا

عملکرد: Casetext یک موتور جستجوی حقوقی مجهز به هوش مصنوعی است که دارای پایگاه داده بیش از ۱۰ میلیون اساسنامه، موارد و مقررات است. فناوری شرکت که CARA A.I نامیده می شود می تواند در زبان، حوزه قضایی و استناد اسناد بارگذاری شده کاربر جستجو کرده و جستجوهای مربوطه را از پایگاه داده برگرداند.

۳۱. CloudMinds

صنعت: ابر ، رباتیک

مکان: سانتا کلارا ، کالیفرنیا

عملکرد: CloudMinds خدمات ربات ابری را برای امور مالی، مراقبت های بهداشتی، تولید، خدمات برق، بخش های عمومی و صنایع پویایی کسب و کار ارائه می دهد. هوش مصنوعی مبتنی بر ابر از الگوریتم های پیشرفته، شبکه های عصبی در مقیاس بزرگ و داده های آموزشی برای ساخت ربات های هوشمندتر برای تشخیص تصویر و اشیا، پردازش زبان طبیعی، تشخیص گفتار و موارد دیگر استفاده می کند.

۳۲. Figure Eight

صنعت: نرم افزار

مکان: سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا

عملکرد: Figure Eight نرم افزار آموزش هوش مصنوعی را در اختیار تیم های یادگیری ماشین و علوم داده قرار می دهد. پلتفرم “انسان در حلقه” این شرکت از هوش انسانی برای آموزش و آزمایش یادگیری ماشین استفاده می کند و پروژه های هوش مصنوعی را برای شرکت های بزرگی مانند Oracle ، Ebay SAP و Adobe توان بخشی کرده است.

۳۳. H2O.ai

صنعت: کلان داده ، نرم افزار

مکان: Mountain View ، CA

عملکرد: H2O.ai خالق H2O است، یک پلتفرم منبع باز برای علم داده و یادگیری ماشین که توسط هزاران سازمان در سراسر جهان استفاده می شود. H2O.ai صنایع تجزیه و تحلیل پیشگویی و ابزارهای یادگیری ماشینی شرکت های مختلف را تامین می کند که این ابزار در حل چالش های مهم تجاری مفید واقع می‌ شوند.

۳۴. Insilico Medicine

صنعت: بیوتکنولوژی

مکان: Bethesda ، MD

عملکرد: Insilico Medicine از هوش مصنوعی برای تحقیقات ضد پیری و کشف دارو استفاده می کند. موتور کشف دارویی این شرکت شامل میلیون ها نمونه برای یافتن شناسه های بیماری است. Insilico توسط موسسات دانشگاهی، شرکت های دارویی و آرایشی مورد استفاده می گیرد.

۳۵. Nauto

 صنعت: نرم افزار ، خودرو

مکان: پالو آلتو ، کالیفرنیا

عملکرد: Nauto نرم افزاری برای حرکت خودکار ایجاد می کند تا ناوگان تجاری هوشمندتر و رانندگان ایمن تری ایجاد کند. این فناوری هوشمند رانندگی منحرف شده را تشخیص می دهد، رانندگان را در ایمنی راهنمایی می کند و خطرات پیش رو را به آنها هشدار می دهد.

۳۶. Next IT 

صنعت: نرم افزار

مکان: دره Spokane ، WA

عملکرد: Next IT ، که اکنون بخشی از Verint است، در حال توسعه هوش مصنوعی مکالمه ای است که به سوالات پیچیده مشاغل پاسخ می دهد و تجربیات مشتری را افزایش می دهد. از نیازهای مالی و بیمه گرفته تا مسافرت و مراقبت های بهداشتی، محصولات هوشمند وظایف خود را انجام می دهند و به سوالات مربوط به پشتیبانی فنی، صورتحساب، زمان بندی، خرید و اطلاعات بیمه نامه پاسخ می دهند.

۳۷. Nvidia Corporation 

صنعت: سخت افزار ، نرم افزار

مکان: سانتا کلارا ، کالیفرنیا

عملکرد: Nvidia Corporation واحدهای پردازش گرافیکی و سخت افزار را برای تغذیه انواع دستگاه های دارای هوش مصنوعی می سازد. فناوری این شرکت در بسیاری از زمینه ها از جمله روبات ها و خودروهای خودران گرفته تا تجزیه و تحلیل تصویری هوشمند و کارخانه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

۳۸. Orbital Insight 

صنعت: داده های بزرگ ، نرم افزار

مکان: Mountain View ، CA

عملکرد: Orbital Insight از تصاویر جغرافیایی و هوش مصنوعی برای پاسخ به سوالات و بدست آوردن بینش با چشم غیر مسلح استفاده می کند. این شرکت می تواند بینش ها و پیش بینی هایی را با استفاده از داده های ماهواره ها، هواپیماهای بدون سرنشین، بالن ها و سایر هواپیماها، برای صنایع کشاورزی و انرژی ارائه دهد که معمولا در دسترس نیستند.

۳۹. OpenAI 

صنعت: نرم افزار

مکان: سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا

عملکرد: OpenAI یک شرکت تحقیقاتی غیرانتفاعی است که ماموریت آن ایجاد هوش عمومی مصنوعی ایمن (AGI) است. AGI قصد دارد ماشین هایی با هوش عمومی مشابه انسان ایجاد کند. OpenAI با تمرکز بر تحقیقات بلند مدت و شفافیت امیدوار است AGI را با خیال راحت و مسئولانه پیش ببرد. این شرکت توسط برخی از بزرگترین نام های دنیای فناوری مانند آمازون، مایکروسافت، ایلان ماسک و رید هافمن حمایت می شود.

۴۰. Sherpa

 صنعت: IoT ، موبایل

مکان: شهر Redwood ، کالیفرنیا. (دفتر ایالات متحده)

عملکرد: Sherpa یک دستیار شخصی مجازی (VPA) است که از هوش مصنوعی پیش بینی کننده استفاده می کند. VPA با تمام شبکه دستگاه کاربر ادغام شده و نیازهای آنها را پیش بینی می کند. Sherpa روزانه بیش از ۱۰۰۰۰۰ پارامتر را یاد می گیرد و تجزیه و تحلیل می کند تا اطلاعات را مرتب و منظم نگه دارد. Sherpa که در اسپانیا تاسیس شده است، دفاتر خود را در شهر ردوود، واقع در کالیفرنیا نگهداری می کند.

۴۱. Sift 

صنعت: امنیت

مکان: سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا

عملکرد: Sift چندین سرویس مدیریت کلاهبرداری را در یک پلتفرم ارائه می دهد. Sift از هزاران نقطه داده در سراسر وب برای آموزش تشخیص الگوهای تقلب استفاده می کند. این فناوری به پردازشگران پرداخت، بازارها، فروشگاه های تجارت الکترونیک و حتی شبکه های اجتماعی کمک می کند تا از کلاهبرداری جلوگیری کنند. Sift Science توسط شرکت های پیشرو مانند Zillow ، Wayfair ، Twitter ، Airbnb و Shutterstock استفاده می شود.

۴۲. SoundHound

صنعت: نرم افزار

مکان: سانتا کلارا ، کالیفرنیا

عملکرد: SoundHound Inc تماما در مورد صدا است و راه حل های متعددی را ارائه می دهد که از صدا و هوش مکالمه استفاده می کند. محصول این شرکت که همنام با خود شرکت می باشد، به کاربران امکان می دهد علاوه بر جستجو و پخش موسیقی، آهنگ ها را شناسایی کرده و به سوالات مبتنی بر موسیقی پاسخ دهند.

۴۳. Vicarious 

صنعت: یادگیری ماشین ، رباتیک

مکان: سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا

عملکرد: Vicarious روبات های هوش مصنوعی عمومی (AGI) را بر اساس مفاهیم محاسباتی مغز انسان می سازد. این شرکت که ماموریت خود را ایجاد ماشین هایی فراتر از هوش انسان می داند، از حمایت اشخاص بزرگ دنیای فناوری مانند مارک زاکربرگ، جف بزوس و ایلان ماسک برخوردار است.

۴۴. VZebra Medical Vision

صنعت: نرم افزار ، تکنولوژی سلامت

مکان: برکلی ، کالیفرنیا (دفتر ایالات متحده)

عملکرد: Zebra Medical Vision فناوری رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی را توسعه می دهد و توانایی های تشخیصی رادیولوژیست ها را افزایش می دهد در حالی که تمرکز بر مراقبت از بیمار را به حداکثر می رساند. Zebra با میلیون ها پرونده و تصویر بالینی کار می کند تا الگوریتم های تشخیص وضعیت را ایجاد کند. این الگوریتم ها در نهایت به متخصصان پزشکی کمک می کنند تا بیماران پرخطر را زودتر تشخیص داده و حجم کاری رو به رشد را با نتایج دقیق تری مدیریت کنند.

۴۵. Zoox

صنعت: رباتیک ، خودرو

مکان: فاستر سیتی ، کالیفرنیا

عملکرد: Zoox در حال ایجاد راه حل های پیشرفته برای پشتیبانی از نیازهای مناطق شهری است. این شرکت به ساخت وسایل نقلیه می پردازد. در حال حاضر دارای اتومبیل های خودران در سراسر منطقه سان فرانسیسکو می باشد.

۴۶. Zymergen 

صنعت: داده های بزرگ ، داده شناسی زیستی

مکان: امریویل ، کالیفرنیا

عملکرد: Zymergen از یادگیری ماشین، اتوماسیون و ژنومیک برای تسریع پیشرفت در‌ علم استفاده می کند. این شرکت با پوشش کشاورزی، داروسازی و صنایع شیمیایی،منجر به  از بین بردن سریعتر میکروب ها از طریق نرم افزار اتوماسیون و کاتالوگ عظیمی از داده های فیزیکی و دیجیتال DNA شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
منبع
Artificial Intelligence Companies to Watch in 2021
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *