مقالات بازاریابی و تبلیغاتمقالات کارآفرینیمقالات هوش مصنوعی

۴ دستور قدرتمند چت جی پی تی برای بهبود بازاریابی محتوایی

لیمو HR

استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود بازاریابی محتوایی صرفا به معنای تولید محتوا و متن با هوش مصنوعی نیست. راه های هوشمندانه ی دیگری نیز برای بهبود محتوا با استفاده از هوش مصنوعی، حتی بدون داشتن دانش فنی گسترده وجود دارد.

در ادامه ۴ قدم برای بهبود بازاریابی محتوایی با استفاده از چت جی پی تی و سایر مدل های زبانی معرفی می کنیم.

چهار استراتژی برای بهبود بازاریابی محتوایی با هوش مصنوعی

جامعه هدف خود را بشناسید

بدون شناختن کافی جامعه هدف، امکان تولید محتوای مناسب وجود دارد. هر محتوایی که تولید شود هم تاثیر کافی را نخواهد داشت. در این صورت مخاطبان شما توجهشان را به سایر رسانه ها و محصولات خواهند سپرد. با استفاده از هوش مصنوعی می توانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید. دستوری مشابه دستور زیر می تواند شما را در این امر یاری دهد:

«من به دنبال شناخت بهتر مخاطبانم هستم تا محتوایی که تولید می کنم تاثیر عمیق تری بر ایشان بگذارد. در نقش یک مشاور بازاریابی خبره قرار بگیر و چالش ها، ترس ها و آرزوهای مخاطبان من را برایم بازگو کن.

کسب و کار من به صورت خلاصه این فعالیت ها را دارد: [در اینجا خلاصه ای از کسب و کار خود، محصول یا خدمات خود را ارائه دهید.]

مخاطبان من این افراد هستند:[مخاطبان خود را توصیف کنید. ویژگی هایی مثل امیال، مشکلات و … را نیز بیان کنید.]

پنج سوال را به ترتیب از من بپرس تا باوروهای من در مورد مخاطبان هدفم را به چالش بکشد و جزئیات یا ویژگی های پنهان آن ها را کشف کنم. سپس نکاتی در مورد انواع محتوا یا پیامی که بر آن ها بیشترین تاثیر را می گذارد، ارائه کن.»

محتوایی تولید کنید که رتبه سئو بهتری داشته باشد

اکنون مخاطب خود را بهتر می شناسید، باید محتوایی تولید کنید که نه تنها مخاطب را جذب می کند، بلکه رتبه ی سئو بهتری نیز دارد. بدون داشتن محتوایی که در گوگل دیده شود، بهبود بازاریابی محتوایی بی معنی است. برای این کار مکالمه خود را با چت جی پی تی ادامه دهید:

« حالا که مخاطبان من را می شناسی، در نقش یک مشاور باتجربه سئو، ۲۰ کلیدوازه یا عبارت که مخاطبانم بیشتر جستجو می کنند و نشانگر اهداف تجاری آن ها در رابطه با کسب و کار من است ارائه بده.»

حال باید کلیدواژه های مناسب را انتخاب کنید. کلیدواژه هایی که با نیازمندی های جامعه هدف شما همخوان هستند و با کسب و کار شما نیز تضاد ندارند. برای هر کلیدواژه، از هوش مصنوعی خلاصه ی محتوا، سرفصلها و خلاصه ی هر پاراگراف محتوا را نیز درخواست کنید:«

«این عنوان محتوا [عنوان را در اینجا قرار دهید] را گسترش بده و در قالب بلاگ قرار بده. خلاصه ی سرفصل های محتوا و خلاصه ی هر بند را نیز قرار بده. رئوس مطالب را با توجه به نیازهای کسب و کار و مخاطبان من ایجاد کن.»

نهایتا می توانید از مدل هوش مصنوعی درخواست نوشتن مطلب را بکنید. می توانید لحن مطلب و سبک نگارش را تعیین کنید و حتی یک نمونه متن برای تولید نتیجه نهایی بهتر ارائه کنید. علاوه بر آن می توانید متن خود را به صورت جداجدا و بند بند تولید کنید تا کنترل بیشتری بر محتوای تولید شده داشته باشید.

هوش مصنوعی برای بهبود بازاریابی محتوایی

صفحات اصلی سایت خود را بهبود دهید.

پر بازدیدترین صفحات سایت شما معمولا صفحه اصلی سایت، صفحه ی تماس با ما و صفحه ی درباره ی ما است. این صفحات را به حال خود رها نکنید. حتی اگر بهترین محتوای نوشتاری اینترنت را هم داشته باشید، اگر نتوانید توجه مخاطبان را جلب کنید، کسی محتوای شما را نخواهد خواند. برای بهبود صفحات و بهبود بازاریابی محتوایی از پرامپت مشابه دستور زیر استفاده کنید:

«با توجه به چیزی که از کسب و کار من و مخاطبان می دانی، در نقش یک کپی رایتر صفحه ی اصلی سایت من [سایت خود را توصیف کنید] را ارزیابی کن. هدف این صفحه [احساسات و واکنشی که صفحه ی مد نظر باید برانگیزد را توصیف کنید] است. حداقل ۵ مورد بهبود در کلمات، عبارات یا جملاتی که باید استفاده کنم، پیشنهاد بده. [کپی صفحه را اینجا قرار دهید]

ایمیل های بازاریابی سریالی خود را بسازید

ایمیل و بازاریابی ایمیلی معمولا با یک ایمیل تنها فرستادن به نتیجه نمی رسد. بازاریابان ایمیل های سریالی متعدد طراحی می کنند تا مخاطبان را به مشتریان تبدیل کنند. برای تبدیل مخاطب به مشتری کم کم و با محتوای مناسب به ناخودآگاه افراد ضربه می زنند. شما هم می توانید این نوع ایمیل ها را طراحی کنید:

«خودت را در نقش یک استراتژیست برای بازاریابی ایمیلی با تجربه کار کپی رایتینگ جهانی فرض کن. یک سری ایمیلی سه قسمتی برای ترویج [محصول یا خدمت] ایجاد کن. ایمیل ها باید برای مخاطب قانع کننده باشند و کلیک های دریافتی را حداکثر کنند.

کسب و کار من [کسب و کارتان را توصیف کنید] است. [دلیل اینکه چرا این ارزش برای مخاطبان ارائه می شود را نیز بیان کنید.]

مخاطبان من عمدتا [مخاطبان خود را توصیف کنید] هستند و بزرگترین چالش های ایشان [چالش های مخاطبان را بیان کنید] است. بزرگترین جذابیت [محصول شما] احتمالا یکی از موارد زیر است [جذابیت های محصول خود را لیست کنید]. سبک نگارش من به این صورت است[سبک نگارش خود را توصیف کنید] و قصد دارم به به این صورت به نظر برسم [احساسی که قرار است برانگیزید را توصیف کنید].

این کمپین ایمیلی باید احساسات زیر را در مخاطب برانگیزد: ایجاد کنجکاوی اولیه، ایجاد اعتماد از طریق ارزش، و در نهایت، استفاده از اضطرار و ترس از دست دادن آینده برای تشویق مخاطب به عضویت. برای اولین ایمیل حس کنجکاوری را برانگیز و توجه مخاطب را جلب کن. چالش های مخاطب را پر رنگ کن بدون اینکه به دنبال فروش باشی. با یک حکایت یا سوال مرتبط شروع کن که به چالش ها یا آرزوهای رایج مخاطبان من کمک کند.»

استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود بازاریابی محتوایی

برای بهبود بازاریابی محتوایی در اینترنت لازم است جذابیت خاص خود را ایجاد کرده و یک گوشه ی مخصوص به خودتان در اینترنت ایجاد کنید. لازم است مخاطب خود را بشناسید و مشکلات ایشان را حل کنید.

در صورتی که به دنبال آشنایی بیشتر با هوش مصنوعی هستید، مقاله ی «۱۶ کتاب هوش مصنوعی که باید بخوانید» را نیز می توانید مطالعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳.۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *