بلاک چینمقالات تحلیلی بلاک چین

پنج شرکت بلاک چین در حال بهبود صنعت غذا

در اینجا با پنج شرکت بلاک چین که در بهبود صنعت غذا نقش دارند، آشنا می شوید.

لیمو HR

در صنایع غذایی امکان خطا کردن باید بسیار کم باشد چرا که یک اشتباه در تهیه‌ی غذا می‌تواند افراد را به بیمارستان بفرستد، یا حتی بدتر از آن، موجب مرگ نابه‌هنگام افراد شود. مقصر اصلی بیشتر بیماری‌های ناشی از غذا، عرضه‌ی ناکارآمد است. هنگامی که یک بیماری شایع می‌شود، روش‌های سنتی عرضه‌ی مواد غذایی، ردیابی منشاء آلودگی را دشوار و بسیار زمان‌بر می‌کنند.

در همین راستا بلاک چین به عنوان یک راه‌حل، مورد توجه قرار گرفته است. اسکات گوتلیب، عضو هیئت سازمان غذا و داروی آمریکا، بیان کرد که تامین‌کنندگان مواد غذایی باید بلاک چین را امتحان کنند، زیرا این روش می‌تواند شیوع بیماری را به یک پرورش‌دهنده‌ی خاص، مزرعه‌ای خاص و یا یک توزیع‌کننده‌ی خاص، مرتبط کند.

بلاک چین برای غذا

بلاک چین برای غذا

ثابت شده است که بلاک چین، فناوری ایده‌آلی برای پیشبرد صنایع غذایی است. این فناوری در حال حاضر برای ردیابی زنجیره‌های تامین و مدیریت کیفیت مواد غذایی استفاده می‌شود.

Walmart یک شرکت بزرگ خرده‌فروشی، اخیرا از بلاک چین برای ردیابی زنجیره‌های تامین کاهو به عنوان یک راه‌حل در کنترل سلامت مواد غذایی استفاده کرده است. بلاک چین Walmart  می‌تواند ظرف ۲.۲ ثانیه تامین‌کننده غذا را ردیابی کند. با رواج فزاینده بلاک چین در جهت افزایش سلامت مواد غذایی، تسریع پردازش پرداخت‌ها و توزیع کوپن‌های دیجیتالی برای رستوران ها، ما اطلاعات پنج شرکت آمریکایی را جمع‌آوری کرده‌ایم که از این فناوری برای تغییر شیوه‌ی غذا خوردن استفاده می‌کنند.

بلاک چین در جهت افزایش سلامت مواد غذای

Transparent Path

مکان: سیاتل، واشنگتن

نحوه‌ی استفاده از بلاک چین در صنعت غذا: پلتفرم این شرکت، با رویکرد از مزرعه به توزیع‌کننده، حرکت می‌کند. نرم‌افزار این شرکت به مصرف‌کنندگان و مشتریان رستوران‌ها و برند CPG کمک می‌کند تا سلامت غذا و تحقیق در مورد منشاء غذا را مدیریت کنند.

تاثیر آن در صنعت: چارچوب Transparent Path، فناوری حسگر چاپی، حسابرسان شخص ثالث و برنامه‌های بلاک چین غیرمتمرکز را ترکیب می‌کند تا فروشندگان مواد غذایی، نگاه دقیقی به زنجیره غذایی خود داشته باشند.

بلاک چین در صنعت غذا

IBM

مکان: آرمونک، نیویورک

نحوه‌ی استفاده از بلاک چین در صنعت غذا: این شرکت، IBM Food Trust را تاسیس کرد تا به شفافیت و کارایی زنجیره‌های تامین غذا کمک کند. این شرکت ده‌ها دستگاه دارد تا کیفیت و تازگی مواد غذایی را اندازه‌گیری کنند و ضایعات را کاهش دهند.

گواهی‌های معتبر، اطلاعات آزمایش شده و دما، تضمین می‌کنند که پروتکل‌های مناسب حمل غذا رعایت می‌شوند.

 تاثیر آن در صنعت: این شرکت باWalmart  همکاری کرد تا به راه‌‌اندازی برنامه ردیابی مواد غذایی خرده فروشان کمک کند. دفتر کل IBM به مقامات Walmart اجازه می‌دهد تا طول‌عمر محصولات خود را از مزرعه تا میز غذا، برای اطمینان از سلامتی و کیفیت‌شان، ردیابی کند. Walmart  آزمایشات اولیه‌ در مورد کاهو را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و قصد دارد به زودی آزمایشات بیشتری را با غذاهای دیگر نیز انجام دهد.

نحوه‌ی استفاده از بلاک چین در صنعت غذا

Ripe.io

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

نحوه‌ی استفاده از بلاک چین در صنعت غذا: Ripe.io از بلاک چین برای افزایش شفافیت در زنجیره تامین مواد غذایی استفاده می‌کند. اکوسیستم بلاک چین این شرکت، ابزارهای مختلفی برای نقشه‌برداری از تامین غذا دارد؛ مانند ردیابی زنجیره‌ی تامین، تجمیع داده‌های امن، تایید کیفیت سبوس و یکپارچه سازی اینترنت اشیا.

تاثیر آن در صنعت: بلاک چین به طرق مختلفی در سراسر فرآیند تولید محصول به غذا، اجرا می‌شود. با Ripe.io، کشاورزان از دستگاه‌های IoT مبتنی بر بلاک چین، برای خودکارسازی فرآیندهای کشاورزی استفاده می‌کنند، توزیع‌کنندگان غذا را ردیابی می‌کنند و مصرف‌کنندگان اطلاعات تایید شده درباره غذا را دریافت خواهند کرد.

پلتفرم Greenfence

Greenfence

مکان: ساحل منهتن، کالیفرنیا

نحوه‌ی استفاده از بلاک چین در صنعت غذا: پلتفرم Greenfence از این فناوری برای احراز هویت و ردیابی همه‌ی نقش‌آفرینان در فرآیند نگهداری زنجیره غذایی استفاده می‌کند. این نرم‌افزار افراد، مکان‌ها، توزیع‌کنندگان، تجهیزات و هر چیز دیگری که در فرآیند از مزرعه به میز غذا دخیل است را، شناسایی و تایید می‌کند تا مطمئن شوند که استانداردهای کیفیت در هر مرحله رعایت می‌شوند.

تاثیر آن در صنعت: پلتفرم Greenfence به هر کشاورز و توزیع‌کننده، یک تاریخچه و کانال ارتباطی ارائه می‌دهد تا مصرف‌کنندگان بتوانند در مورد آن‌ها مطالعه کنند و سوالات یا نگرانی‌هایشان را با آن‌ها در میان بگذارند.

Hungry Coin

Hungry Coin

مکان: نیویورک

نحوه‌ی استفاده از بلاک چین در صنعت غذا: رستوران ها می‌توانند با استفاده از سیستم جوایز جهانی بلاک چین این شرکت، مشتریان را با توکن‌های دیجیتال آشنا و به آن‌ها پاداش دهند. توکن‌های قابل ردیابی را می‌توان بین مصرف‌کنندگان معامله کرد یا برای وعده‌های غذایی رایگان و سایر تخفیف‌ها، بازخرید کرد.

تاثیر آن در صنعت: اکوسیستم بلاک چین Hungry Coin دارای کیف پول ذخیره و استفاده سریع از توکن‌هاست. علاوه بر این، این شرکت امکان پرداخت‌های فوری را ارائه می‌دهد که انتقال و استفاده از توکن‌های Hungry Coin Utility را به صورت آنی ثبت می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
Five Blockchain Companies Improving the Food Industry
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *