اینوتکس 2022

در اولین پنل نکستیشن اینوتکس ۲۰۲۲ چه گذشت؟

اولین پنل بخش نکستیشن در یازدهمین رویداد اینوتکس ۲۰۲۲، با محوریت علوم پایه و فناوری برگزار شد

لیمو HR

به گزارش ستاد خبری پارک فناوری پردیس؛ در این نشست پیامدهای نوظهور تکنولوژی، موج جدید توسعه تکنولوژی و همچنین نقش نمایشگاه اینوتکس و پارک فناوری پردیس در گسترش فناورهای دیجیتال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این نشست علی کاشفی‌پور، دبیر نکستیشن با اشاره به آینده دانش‌بنیان‌ها گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌ها جهت توجه به آینده دانش‌بنیان بود امسال هم اما در بخش نکستیشن نگاه به آینده و توجه به انقلاب صنعتی چهارم معطوف است. موضوعی که بارها به گوش ما خورده اما توجه جدی به آن نشده است.
او توضیح داد: در یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری در پارک فناوری پردیس قرار است با حضور متخصصین و کارآفرینان اطلاعات جدیدی در خصوص دانش‌بنیان‌ها و تاثیر آن در زندگی آینده ما پرداخته شود.

حضور ۷ هزار متخصص در پارک فناوری پردیس

در ادامه سیدعلی هزاوه، معاون امور فناوری پارک فناوری پردیس گفت: بیش از ۷ هزار نفر از متخصصین کسب و کارهای نو در پارک علم و فناوری پردیس حضور دارند.
او توضیح داد: بخشی از ظرفیت‌های پارک فناوری پردیس برای حضور دانش‌بنیان‌ها ساخته شده است که در آن هر ساله نمایشگاه برگزار می‌شود و توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری یکی از محورهای اصلی پارک فناوری پردیس در نمایشگاه اینوتکس است.
همچنین هادی نیلفروشان، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به آینده دانش‌بنیان‌ها گفت: باتوجه به تحولات دیجیتالی در کشور فرصت‌هایی برای کسب و کار فراهم شده است و اخیراً برخی محصلین و دانش‌آموزان به فکر ترک تحصیل و فعالیت در بخش‌های فضای مجازی هستند.
او توضیح داد: البته گسترش فعالیت دانش‌بنیان‌ها در زمینه تحصیل دانش آموزان به تهدید تبدیل شده است.
نیلفروشان به دولتمردان توصیه کرد که در بخش دانش‌بنیان‌ها و علوم پایه آن باید سرمایه‌گذاری کند. هیچ کشوری بدون مزیت از علوم پایه نمی‌تواند در بخش فناوری مزیت داشته باشد.
او افزود: برای توسعه فناوری باید زیرساخت‌ها فراهم کنیم و توجه به علوم پایه‌ می تواند برای فناوران ابزار و زیرساخت لازم را فراهم می کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *