اینوتکس 2022

رویداد ارائه نیازهای فناورانه هلال احمر در اینوتکس ۲۰۲۲ برگزار شد

رویداد ارائه نیازهای فناورانه هلال احمر همزمان با نخستین روز نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری در پارک فناوری پردیس با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر ایران و ۳۷ شرکت فناور برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری پارک فناوری پردیس، در رویداد ارائه نیازهای فناورانه هلال احمر در پارک فناوری پردیس نیازهای این مجموعه اعلام و شرکتهای فناور نیز توانمندی ها و پیشنهادات خود را برای رفع نیازهای این جمعیت ارائه کردند.

میرزایی دبیر فناوری مرکز فناوری هلال احمر با تبریک ۱۸ اردیبهشت روز هلال احمر و صدمین سالروز تاسیس این جمعیت گفت: استفاده از نوآوری و فناوری در انجام ماموریت های هلال احمر از اهمیت بالایی برخوردار است و تشکیل مرکز نوآوری هلال، حرکت به سمت استفاده از شرکت دانش بنیان در جمعیت هلال احمر است.

در این راستا سه مجموعه سازمان امداد و نجات، سازمان تدارکات پزشکی و معاونت بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر حرکت ویژه ای به سمت استفاده از خدمات فناورانه کرده اند.
معاون لجستیک جمعیت هلال احمر در این رویداد گفت: بسیاری از تجهیزات ما از خارج از کشور تامین می شود که میتوان با توان جوانان ایرانی در داخل کشور تامین شود.

سجادی افزود: در حوزه تجهیزات عملیاتی ۲ هزار قلم که بیش از ۹۰ درصد تجهیزات را تشکیل می دهد از خارج تامین می شود که با توجه به تحریم ها، باید از داخل تامین شود.

مدیر امور پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در رویداد ریورس پیچ گفت: تجهیزات بسکت یا حمل مصدوم، اسنوموبیل، میکروچیپ یافتن کوهنوردان نیاز مبرم داریم.

دکتر کبادی افزود: تامین باتری وینچ ها یکی از نیاز های مهم جمعیت هلال احمر است. وی گفت: جلیقه نجات تیپ ۳، شناور انتقال مصدوم، بیسیم با برد ۱۵ کیلومتر، سازهای اسکان با استفاده از انرژی خورشیدی و هلمت های کوهنوردی از دیگر نیازهای مهم هلال احمر است که همت شرکتهای دانش بنیان را می طلبد.

مسئول تجهیزات پزشکی و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه از ۶۱ سال پیش این جمعیت توانبخشی در ایران را راه اندازی کرد گفت: برای تامین نیاز ۲۰۰ واحد توانبخشی در کشور به شرکت های دانش بنیان نیازمندیم چرا که تامین ارتز و پروتز از خارج از کشور بسیار هزینه بر و با توجه به تحریمها بسیار سخت است. همچنین مواد اولیه ارتز و پروتز نیز در داخل کشور امکان تامین دارد.

مدیر شرکت تجهیزات پزشکی هلال (سها) نیز گفت: فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات دیالیز را از یک شرکت آلمانی تامین می کنیم که امکان تولید در داخل دارد. دکتر نقاش افزود: تجهیزات انتقال خون، آنژیوکت و دیابت از دیگر محصولات مورد استفاده است که امکان تولید در داخل دارد.

دکتر افراسیابی مدیر بازرگانی تجهیزات پزشکی هلال ایران هم از امکان کمک به شرکت های دانش بنیان در زمینه صادرات و واردات و دسترسی به داروخانه های این جمعیت خبر داد.

در ادامه ریورس پیچ پارک علم و فناوری پردیس چند شرکت حاضر در رویداد توانمندی ها و امکانات و پیشنهادهای خود برای رفع نیازهای جمعیت هلال احمر را ارائه کردند.

شرکت پایا مد الکترونیک یکی از شرکتهای حاضر در رویداد از تولید دستگاههای تصویربرداری پزشکی مامو گرافی و رادیولوژی خبر داد. دستگاه عکس برداری دیجیتال دندانپزشکی از دیگر امکانات این شرکت بود.

شرکت پویندگان راه سعادت نیز از تولید مانیتور علائم حیاتی و تجهیزات اتاق عمل، ICU و CCU و صادرات آن به اروپا، آسیا و آفریقا خبر داد. یکی از افتخارات این شرکت تولید و تحویل ۳۵۰۰ دستگاه ونتیلاتور در دوران کرونا است. شرکت فناوری کهربا نیز آزمایش سلامت پل ها و مشخص نمودن مسیرهای امن صعود به کوه را دستاورد خود اعلام کرد.

نماینده این شرکت از بار گذاری ۳۰۰ مسیر امن صعود در سایت خود خبر داد و خواست تا با حمایت از این شرکت این مسیرها را افزایش دهد که می تواند نقش مهمی در حفظ جان و شناسایی مصدومان حوادث داشته باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *