اینوتکس 2022

«پنل زندگی در ۲۰۵۰: خیلی دور، خیلی نزدیک» در اینوتکس ۲۰۲۲ برگزار شد

لیمو HR

دومین روز برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ با برگزاری «پنل زندگی در ۲۰۵۰: خیلی دور، خیلی نزدیک» در رویداد نکستیشن همراه بود.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، «پنل زندگی در ۲۰۵۰: خیلی دور، خیلی نزدیک» با حضور محمدامین قلمبر، آینده پژوه و مدرس دانشگاه، یزدان عباسی محقق بلاکچین و بنیانگذار صرافی نکست چنج و مهدی صداقت، مدیرعامل خانه نوآوری برگزار شد.

محمدامین قلمبر در این پنل گفت: اکنون با دنیای مجازی آشنا هستیم زیرا دانشی است که از گذشته به ما ارث رسیده و تجربه زیستی در این زمینه داریم. بحران آب را اگر فرض کنیم که پایدار می‌شود، فناوری می‌تواند آن را حل کند. گاهی اوقات یکی از کارکردهایی که تصاویر آرمان شهر یا بحران دارد کمک می‌کند که از بحران در آینده جلوگیری کند.

یزدان عباسی نیز بیان کرد: ما سعی می‌کنیم از فناوری به عنوان یک راه برای اینکه به زندگی در روزهای قدیم برگردیم استفاده می‌کنیم. در گذشته عادت داشتیم همدیگر را ببینیم که امروز با فناوری‌ تماس‌های تصویری به این اتفاق رسیدیم، فناوری به ما کمک می‌کند که ما برگردیم به دوران قدیم. در سال ۲۰۵۰، تغییر زیادی در فناوری و زندگی روی نخواهد داد همان طور که در ۳۰ سال گذشته علی رغم سرعت رشد فناوری شاهد تغییر محسوسی در زندگی نیستیم.

قلمبر درباره آینده حوزه فناوری گفت: درباره فیلم‌های آینده تصورات زیادی داریم که نگاهمان می‌تواند دو جنس داشته باشد که اولی کشف آینده و دومی ساختن آینده است که ساختن بسیار سخت‌تر است. بررسی روندهای آینده فناوریهایی که از جنس مگاترند هستند، نشان می‌دهد که آنها می‌توانند حکمرانی‌ها را هم تحت تاثیر قرار دهند.

این آینده پژوه و مدرس دانشگاه ادامه داد: مهم‌ترین کلان روندهایی که تاثیرات بسیار زیادی دارند و باید به فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه توجه کرد. نخستین کلان روند هوش مصنوعی است که ۷۵ درصد خدمات دیجیتال براساس هوش مصنوعی اتفاق می‌افتد و کرونا فرصت زیادی به کسب و کارهای مجازی و توسعه مجازی در دانشگاه‌ها داد.

قلمبر افزود: دومین کلان روند، اینترنت ۵G است که پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده ۸۵ درصد مردم جهان به اینترنت ۵G دسترسی داشته باشند.

او بیان کرد: سومین کلان روند، بلاکچین است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷، ۱۰ درصد GDP جهان از بلاکچین باشد. یزدان عباسی در پاسخ به اینکه کدام کشورها بیشتر به سمت تک می‌روند و جایگاه ایران چیست؟، گفت: خیلی از پیش‌بینی‌های آینده صرف مالی نیز دارد و بخشی از شرکت هایی که فیوچریست هستند مغرضانه رفتار می‌کنند.

بنیانگذار صرافی نکست چنج در این باره ادامه داد: PWC درباره اقتصاد جهان در سال ۲۰۵۰ گفته اقتصاد جهان دو برابر می‌شود که خیلی بالاست، چین در این گزارش همچنان رتبه اول باقی می‌ماند، هند دوم، آمریکا سوم و در رده‌های بعدی اندونزی، برزیل، روسیه، آلمان، مکزیک و ژاپن قرار دارند که نشان می‌دهد سه کشور آسیایی در ۱۰ کشور برتری اقتصادی قرار خواهند گرفت و از بین کشورهای اروپایی تنها آلمان بین این کشورهای برتر باقی می‌ماند.

قلمبر درباره پیشنهاد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری گفت: اینکه در ۴۰، ۵۰ سال آینده کشورهای برتر در اقتصاد کدام کشورها هستند، ۴ سناریو در ۷۰ سال پیش مطرح شده که نوشته قدرت سده آمریکا به هزاره آسیا تبدیل شده و هزاره آسیا در حال شکل گیری است. بهتر است در آینده دنبال پیش‌بینی نباشیم و دنبال سناریو باشیم، زیرا ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

عباسی نیز در این زمینه بیان کرد: نقض حریم خصوصی افراد با فناوری یکی از نگرانی‌هایی است که پیش می‌آید. در سال ۲۰۵۰، حدود ۲۰ درصد مردم جهان مجهز به چیپ‌ست می‌شوند و اگر از قوانین پیروی نکنیم از بسیاری از خدمات محروم می‌شویم در این زمینه بلاکچین میتواند افراد را از این نقض حریم خصوصی نجات دهد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *