اینوتکس 2022

پنل تاثیر طراحی بر افزایش فروش شرکت‌های فناور در اینوتکس ۲۰۲۲ برگزار شد

مدیرعامل استودیو والا با بیان اینکه طراحی، ۸۱ درصد فروش شرکت‌های فناور را افزایش داده، گفت: در صنایع نسل ۴ تمام دغدغه انقلاب صنعتی چهارم تعامل انسان و ماشین است و تعامل بین علم و فناوری و تجربه‌های انسانی نیازمند طراحی است.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، در دومین روز نمایشگاه اینوتکس و در رویداد ایستگاه آینده موضوع ارزش آفرینی طراحی و تجربه کاربری در صنایع نسل ۴، با حضور مصطفی توحیدی فر، مدیرعامل استودیو والا و دکترای فلسفه هنر بررسی شد.

مدیرعامل استودیو والا درباره نقش طراحی در ارزش آفرینی گفت: بیشترین اثر در در زنجیره ارزش سازمان‌ها متعلق به طراحی است، توسعه فناوری در سازمان‌ها و شرکت‌ها ارزش بسیاری ایجاد می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه عامل تعیین‌کننده و اثرگذار در سرمایه‌گذاری سازمان‌ها طراحی است، اظهار کرد: براساس بررسی یکی از بزرگترین صندوق‌های خطرپذیر در جهان، طراحی ۸۱ درصد فروش شرکت‌های فناور را افزایش داده است و شرکت هایی که در حوزه طراحی در کنار فناوری‌ها سرمایه‌گذاری کردند به سود بیشتری رسیدند.

توحیدی فر بیان کرد: طراحی نقش کلیدی در توسعه کسب و کار دارد و این در حالیست که طبق بررسی‌ها ۵ درصد سرمایه‌گذاری در حوزه طراحی محصول، ۷۰ درصد سود را افزایش داده است و طراحی باید مسیر را مشخص کند و فناوری آن را بپیماید.

او درباره چگونگی تاثیر گذاشتن طراحی بر سوددهی فناوری گفت: تمام فناوری‌ها دغدغه دارند توسعه پایدار ایجاد کنند و کافی نیست سازمانی سود یکسانی داشته باشد، ارزش فناورانه باید ایجاد شود و ارزش مالی به تنهایی کافی نیست و ارزش اجتماعی نیز لازم است، بر این اساس توسعه براساس انسان است.

مدیرعامل استودیو والا با بیان اینکه طراحی باعث ارزش افزوده می‌شود، افزود: در صنایع نسل ۴ تمام دغدغه انقلاب صنعتی چهارم تعامل انسان و ماشین است و علم و فناوری و تجربه‌های انسانی برای اینکه در تعامل فناوری، این دو بخش به همدیگر مرتبط شوند نیازمند طراحی است.

او ادامه داد: HCI که تعامل بین رایانه و انسان است، توسعه انقلاب صنعتی چهارم را نشان می‌دهد. در روند انقلاب‌های صنعتی مشاهده می‌کنیم هر چقدر به سمت آینده پیش می‌رویم پیچیدگی افزایش پیدا می‌کند و برای اینکه بشر دچار پیچیدگی ادراک نشود، طراحی نقش مهمی دارد.

توحیدی فر با اشاره به اهمیت طراحی در شرکت اپل و خودروسازی تسلا گفت: چیدمان فناوری‌های برتر باعث شکل گیری و توسعه این شرکت‌ها شد و اینکه نیازهای مردم را از طریق فناوری فراهم کنیم کافی نیست و باید برای آنها تجربه خوب ایجاد کنیم، چرا که بین عملکردهای فناوری تفاوت زیادی وجود ندارد و تفاوت‌ها به طراحی برمی گردد.

او تاکید کرد: در کنار حرکت به سمت فناوری‌های برتر باید فرهنگ آن نیز شکل بگیرد، برای مثال در حوزه نانو از هدف‌گذاری کشور جلوتر هستیم اما باید طراحی را نیز در این زمینه ارتقا دهیم.

این دکترای فلسفه هنر افزود: در حوزه اقتصاد خلاق، شاخص طراحی بالاست، اخیرا در معاونت علمی ریاست جمهوری دپارتمانی به نام مرکز طراحی ایران برای ترویج طراحی راه‌اندازی شده که باید به طراحی بها داد و فناوری تنها کافی نیست.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *