اینوتکس 2022

بررسی وضعیت آینده صنعت تولید محتوای ایران در اینوتکس ۲۰۲۲

مدیر مرکز نوآوری ویکست در نمایشگاه اینوتکس گفت: با توجه به رشد چشمگیر پلتفرم‌ها، تولید محتوا مطابق با آنها رشد نکرده که با این شرایط آینده صنعت تولید محتوا بسیار روشن است و ایران نیز در این زمینه جای رشد بسیاری دارد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، صابر خسروی مدیر مرکز نوآوری ویکست در بخش تاملاتی درباره آینده محتوا اظهار کرد: تولید محتوا به لحاظ مفهومی در آینده تغییر نمی کند، در سال ۲۰۲۰ سهام نتفلیکس از سهام اگزوموبیل بالاتر رفت که برای تولیدکنندگان تولید محتوا خوشایند بود که در سال ۲۰۲۰ وضعیت دیتاهای اینترنتی در هر دقیقه نشان داده که نتفلیکس ۴۰۴ هزار ساعت و یوتیوب ۵۰۰ ساعت تولید محتوا داشته اند.

او در زمینه آینده صنعت محتوا در ایران گفت: در ایران همیشه دچار یک عقب ماندگی از جهان هستیم و همیشه هر تکنولوژی ۵، ۶ سال بعد از ورود به عرصه جهانی وارد ایران می‌شود و در ایران تنها نیاز است روندها در سطح جهان را پیگیری کنیم.

خسروی با بیان اینکه کرونا صنعت تولید محتوا را در دنیا و ایران متحول کرد، افزود: از سه سال پیش رویدادهای آنلاین خیلی پیشرفت کرد، همچنین روندهای صنعت محتوا نشان می‌دهد که از قبل از کرونا حوزه‌های دیجیتال مدیا به خصوص فضای گیم خیلی رشد پیدا کرد.

او بیان کرد: ویدیوگیم سهم غالب در تولیدات محتوا دارد که بعد از آن ویدیوهای درخواستی قرار دارد، در عین حال سهم بیش از ۵۰ درصدی در تولید محتوا برای گیم است.

مدیر مرکز نوآوری ویکست اظهار کرد: علاوه بر اینکه پلتفرم‌ای انتشار دیجیتال رشد زیادی داشتند، مارجین سوشال نیز سود زیادی داشته مانند اسپوتیفای و نتفیلیکس.

او تاکید کرد: پلتفرم‌های انتشار در آینده روند رو به رشدی دارند که ایران نیز در این زمینه جای رشد بسیاری دارد. خسروی با مقایسه دو شرکت دیزنی و نتفیلیکس گفت: دیزنی در سال ۲۰۱۹ با افزودن دیزنی پلاس توانست به رقابت با نتفیلیکس ادامه دهد.

او با بیان اینکه تبلیغات دیجیتال جایگزین خوبی برای تبلیغات سنتی است، افزود: ۸۰ درصد بازار تبلیغات دنیا در هشت شرکت بوده که گوگل و فیس بوک سهم بیشتر از ۵۰ درصدی دارند. مدیر مرکز نوآوری ویکست اظهار کرد: امروز با خلاء تولید محتوا مواجه هستیم و پلتفرم‌ها به شدت رشد کردند اما تولید محتوا در آن حد رشد نکرده است.

او با بیان اینکه تولید محتوا همراه با محصولات جانبی سودآوری زیادی دارد،‌گفت: در دنیا ۳۰ درصد دارآمد صنعت انیمیشن از تولید و ۷۰ درصد از تولید محصولات جانبی است و با توجه به درآمدزایی بالای تولید محصولات جانبی، تولید محتوا همراه با محصولات جانبی بسیار مهم است.
خسروی درباره آینده تولید محتوا در دنیا بیان کرد: تولید محتوا آینده دار است، با این حال درباره آینده این صنعت باید روند آن در چند سال گذشته را بررسی کنیم که اکنون تولید محتوا خیلی کم است و بازار فعال جهانی پیشروی تولید محتوا است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *