اینوتکس 2022

بررسی فرصت‌های نوآوری در صنعت ساختمان در اینوتکس ۲۰۲۲

مدیر مرکز نوآوری مهندسی و ساخت شناسا در جریان برگزاری رویداد نکستیشن اینوتکس ۲۰۲۲ با بیان اینکه تغییر مدل کسب و کار یکی از فرصت‌های نوآوری در صنعت ساختمان است، گفت: در چهار سال پیش رو ۷۰ درصد ساختمان‌های جهان در مناطق شمال آفریقا و خاورمیانه ساخته خواهد شد که حوزه بسیار سوددهی خواهد بود.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، محمد بروجردی، مدیر مرکز نوآوری مهندسی و ساخت شناسا در رویداد نکستیشن نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ درباره موضوع صنعت ساختمان و فناوری‌های نوین اظهار کرد: رابطه صنعت ساختمان و فناوری‌های نوین عبارت خیلی دور و نزدیک هستند. با توجه به تجربه‌های زیستی خیلی نزدیکی که اکنون با فناوری‌های نوین داریم، شاهد استفاده از فناوری‌های نوین در این حوزه هستیم.

او ادامه داد: شهرهای هوشمند در کره جنوبی و امارات نمودهایی از تجربه هایی از بالاترین سطح از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان است.
بروجردی بیان کرد: این صنعت با وجود توقیفات زیادی که داشته با چالش‌های زیادی از جمله آلودگی آب و از بین بردن جنگل‌ها روبه‌رو است. صنعت ساختمان به صورت تاریخی و سنتی در مقابل نوآوری‌های جدید مقاومت داشته، امروز با این حال صنعت ساختمان با شتاب سمت حرکت به سمت فناوری‌های نوین است.

او تصریح کرد: در کنار شهرهای هوشمند، خانه‌های هوشمند قرار دارند که تجارب بشر برای برخورداری از فناوری‌های نوین و دیجیتال در این زمینه کمک کرده است.

مدیر مرکز نوآوری مهندسی و ساخت شناسا با بیان اینکه فناوری‌های نوین در بخش‌های اجرا و ساخت ساختمان کاربرد دارد، گفت: هم اکنون چاپ سه بعدی که رشد سریع مضاعفی در سال‌های اخیر داشته در صنایع تولید مصالح و ساختمان به این صنعت کمک‌های شایانی کرده است.
او افزود: استفاده تلفیقی از فناوری پهباد و اسکلت‌های خارجی نیز توانایی کارگران در صنعت ساختمان و بهره‌وری آنان را افزایش می‌دهد.
بروجردی با اشاره به استفاده از فناوری رباتیک در صنعت ساختمان اظهار کرد: از ترکیب فناوری‌های دیجیتال در این صنعت استفاده شده که در لندن باعث صرفه جویی قابل توجهی در وقت و انرژی شده است.

او بیان کرد: فناوری‌های نو در مصالح ساختمانی مانند بتون خودترمیم یا مولدنور، سلول‌های خورشیدی نامرئی در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

مدیر مرکز نوآوری مهندسی و ساخت شناسا با بیان اینکه دومین صنعت بعد از نفت صنعت ساختمان است، گفت: بیش از ۷۰ درصد سرمایه کشور در قرن اخیر سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان است اما در ۸ سال گذشته دچار عقب ماندگی در این صنعت شدیم که در چهار سال پیش رو ۷۰ درصد ساختمان‌های جهان در مناطق شمال آفریقاو خاورمیانه ساخته خواهد شد که حوزه بسیار سوددهی است. او ادامه داد: صنعت ساختمان اکنون فرصت هایی را به وجود آورده که از فناوری‌های نوین می‌توان در آنها استفاده کرد.

بروجردی افزود: تغییر مدل کسب و کار یکی از فرصت‌های نوآوری در صنعت ساختمان است و با تلفیق کردن دیجیتال می‌توان مدل‌های کسب و کار را تغییر داد. او بیان کرد: در حوزه طراحی و اجرا نیز صمعت ساختمان آماده استقبال از فناوری‌های مجازی، دیجیتال و واقعیت افزوده است که از فرصت متاورس می‌توان استفاده کرد.

مدیر مرکز نوآوری مهندسی و ساخت شناسا اظهار کرد: اکنون هم در ساختمان‌های پایدار و هم در بخش مصالح و مدیریت انرژی دچار مشکل هستیم که می‌توا طراحی سازه را بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد بهینه کرد. او افزود: صنعت خدمات یکی از بخش‌های مهم در صنعت ساختمان است و تمام مخاطبین در حوزه نوآوری می‌توانند در صنعت ساختمان از آن استفاده کنند.

بروجردی با بیان اینکه حوزه‌های بازار ساختمان، بازار مصالح و بازار تجهیزات نیازمند فناوری‌های نوین هستند، گفت: یکی از فرصت‌های مهم در حوزه ساختمان نیروی انسانی است که این صنعت از کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص رنج می‌برد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *