اینوتکس 2022

اینترنت اشیاء خط مقدم هوشمندسازی کشاورزی است

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پرتو تاپ رایان مطرح کرد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پرتو تاپ رایان در حاشیه رویداد نکستیشن اینوتکس ۲۰۲۲ با بیان اینکه یک سیستم هوشمند کشاورزی داده محور است، گفت: اینترنت اشیاء خط مقدم فناوری در مزرعه است و هوشمندسازی و اینترنت اشیاء همیشه با هم فعالیت می‌کنند و از یکدیگر جدا نیستند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، حمید به‌نگار، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پرتو تاپ رایان در دومین روز اینوتکس ۲۰۲۲ در بخش ایستگاه آینده درباره کشاورزی هوشمند گفت: تقریبا ۸۵ درصد مواد غذایی در داخل کشور تولید می‌شود، ۲۵ درصد صادرات غیرنفتی از تولیدات کشاورزی است و ۱۴ درصد از سهم تولید ناخالص داخلی در حوزه کشاورزی است.

او با بیان اینکه تنها ۳۷ درصد قیمت موادغذایی تولید شده به کشاورز می‌رسد، اظهار کرد: تقریبا ۱۵ میلیارد دلار معادل غذای سه کشور دورریز مواد غذایی در ایران است.

به نگار گفت: یک سیستم هوشمند کشاورزی داده محور است و داده‌های حاصل از سنوات گذشته مزرعه تجمیع شده، به وسیله هوش مصنوعی دسته بندی می‌شود، بعد الگوها استخراج می‌شود، براساس الگوها پیش‌بینی‌ها انجام می‌شود و سپس براساس پیش بنیی‌ها توصیه‌ها صادر می‌شود.

او افزود: هر دفعه که سیستم اجرا می‌شود، سرعت یا دقت یا امنیت کار افزایش پیدا می‌کند. مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پرتو تاپ رایان درباره فناوری‌های نویی که امروز در کشاورزی کاربرد دارد، گفت: اینترنت اشیاء خط مقدم فناوری در مزرعه است و هوشمندسازی و اینترنت اشیاء همیشه با هم فعالیت می‌کنند و از یکدیگر جدا نیستند.

او اظهار کرد: بلاکچین می‌تواند بهبود زنجیره تامین را از لحظه تولید محصول مدیریت کند و با یک اسکن بارکد تمام اطلاعات مربوط به آن محصول کشاورزی را می‌توان در یافت کرد که در این زمینه دولت می‌تواند در حکمرانی خود دقت را افزایش دهد، مصرف‌کننده خرید را مدیریت و تولیدکننده برنامه کاشت داشته باشد.

به نگار بیان کرد: یکی دیگر از فناوری‌هایی که در کشاورزی برای علاقه مندان فناوری می‌تواند جذاب باشد، موضوع بیگ دیتاها است. او افزود: در حوزه کشاورزی مداربسته مانند پرورش‌های متراکم آبزی پروری یا گلخانه‌ها سیستم‌های AR، VR و XR کاربرد دارند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پرتو تاپ رایان با بیان اینکه موضوع ربات‌های کشاورز امروز یکی از مسائل مهم کشاورزی است، گفت: در دنیا این موضوع کاملا جا افتاده است که در ایران نیز حدود ۴ تا ۵ سال دیگر موضوع رباتیک در کشاورزی به نتیجه می‌رسد. او ادامه داد: موضوع متاورس کشاورزی نیز که یک نوع متاورس صنعتی است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *