اینوتکس 2022

آسیب‌های متاورس در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ بررسی شد

مدیرعامل شرکت فناپ پلاس در جریان رویداد نکستیشن اینوتکس ۲۰۲۲، با اشاره به آسیب‌های متاورس گفت: باید با بهره گیری از آخرین متدلوژی روز دنیا و توسعه دادن مهندسی هوش مصنوعی، تغییر جدی در موضوع آموزش و یادگیری نسل لبه ایجاد کنیم تا آرزوی یادگیری تطبیقی به واقعیت بپیوندد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، سجاد اکباتانی، مدیرعامل شرکت فناپ پلاس، درباره موضوع متاورس در نگاه نسل لبه اظهار کرد: متاورس چیست و در زندگی امروز ما چه نقشی دارد؟ این سوالی است که ممکن است برخی مردم درباره دنیای متاورس سوالات زیادی داشته باشند. او با بیان اینکه نسل بعدی خیلی متاورس را درک نمی‌کند، گفت: این نسل که به دیجیتال مادرزاد معروف است دنبال سرگرمی‌های نو است و سریعتر جذب آنها می‌شود.

مدیرعامل شرکت فناپ پلاس بیان کرد: در تلاش هستیم با بهره گیری از آخرین متدلوژی روز دنیا و توسعه دادن مهندسی هوش مصنوعی، تغییر جدی در موضوع آموزش و یادگیری نسل لبه ایجاد کنیم تا آرزوی یادگیری تطبیقی به واقعیت بپیوندد. او ادامه داد: نسل لبه را ترکیبی از نسل Z و آلفا در نظر می‌گیرند، نسل آلفا ذاتا مستقل تر هستند، دسترسی آنها به منابع اطلاعاتی بیشتر است و فضای فکری آنها متفاوت است.

اکباتانی با بیان اینکه نسل لبه شامل متولدین سال ۱۹۹۵ به بعد است، گفت: مردم در متاورس یادمی‌گیرند، بازی می‌کنند و سرگرم می‌شوند که این سه فعالیت محورهای مهم متاورس هستند.

او ادامه داد: زیرساخت در حوزه متاورس یعنی سرورهای مناسب، اینترنت با سرعت، فضای مجازی و مدارس با کیفیت که بتوانند زیرساخت آموزش در متاورس را دنبال کنند و اینکه شخصی که بتواند با این ابزار کار کند و تربیت معلمانی که بتوانند از ابزارهای نسل جدید برای یادگیری بهتر استفاده کنند. مدیرعامل شرکت فناپ پلاس گفت: شاید دور از ذهن نباشد که شاید یک روزی خودرو را در فضای مجازی طراحی می‌کنیم و خودروی خودمان را بخریم.

او اظهار کرد: موضوع بعدی در متاورس ویدیو گیم است، بازی روبلاکس که یک پلتفرم ساخت بازی آنلاین است در ایران مورد توجه قرار نگرفته در صورتی که در دنیا رکورددار کاربر فعال است و ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه فعال دارد.
اکباتانی ادامه داد: یک تریلیون بازدید از ویدیوهای بازی ماینکرفت در یوتیوب انجام شده که این بازی یکی از بهترین مثال‌های بازی‌های متاورسی در جهان است.

او درباره آسیب‌های متاورس و سرویس‌های متاورسی اظهار کرد: پنج آسیب در این باره تعریف شده که مورد اول خطرهای فیزیولوژیکی، دسته دوم آسیب‌ها از بین رفتن حریم خصوصی، دسته سوم داده‌های نادرست و دستکاری اطلاعاتی، دسته چهارم سوءاستفاده و انتشار محتوای جنسی و در آخر دسته پنجم آسیب‌ها مخاطرات روانی است.

مدیرعامل شرکت فناپ پلاس تاکید کرد: باتوجه به این آسیب‌ها باید نگران فضای متاورسی بود و یک همراهی جدی از سمت فعالان این حوزه صورت بگیرد، باتوجه به سرعت رشد بالای متاورس و ابزارهای این حوزه نسبت به ۵ سال گذشته جهش زیادی پیدا کرده و این فضا در حال رشد است و باید از ظرفیت‌های آن استفاده کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *