رپرتاژ

چگونه فروش رستوران را بالا ببریم ؟

لیمو HR

با توجه به شرایط اقتصادی نابسامان کشور، بسیاری از رستوران‌ها برای افزایش فروش، رونق کسب و کار و بقای خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. جذب مشتری یکی از نکات بسیار مهمی است که برای افزایش فروش در همه کسب و کارها از جمله رستوران‌داری به عنوان یکی از مشاغل پر رقیب باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه اکثر مردم به اینترنت دسترسی دارند و نیازهای خود را با حضور در این فضا برطرف می‌سازند؛ بنابراین رستوران‌ها برای جذب حجم قابل توجهی از مشتریان در فضای اینترنت، می‌توانند از روش‌های طراحی سایت رستوران، ایجاد سفارش‌گیری آنلاین، طراحی باشگاه مشتریان و فعالیت در شبکه‌های مجازی استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به‌طور ویژه درباره نکات و مزایای طراحی سایت رستوران و سایر روش‌های افزایش فروش رستوران صحبت کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه‌ باشید.

طراحی سایت رستورانی

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی عموم مردم به اینترنت، اکثر کسب‌وکارها با طراحی سایت وارد فضای اینترنت شده‌اند. در واقع در دنیای امروز، داشتن یک سایت به عنوان یکی از ضروریات کسب و کارهای مختلف محسوب می‌شود و شرکت‌های معتبر زیادی با استفاده از سایت ساز وبجار می‌توانند بهترین سایت‌ها را با قیمت مناسب برای رستوران‌ها طراحی کنند. رستوران‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با طراحی سایت رستوران، توجه تعداد زیادی از مشتریان را در فضای مجازی به سمت خود جلب می‌کنند. انتشار محتوای جذاب و کاربر پسند در طراحی سایت رستوران تاثیر بسیار زیادی در رونق گرفتن کار رستوران‌ها دارد. مشتری‌ها با ورود به سایت رستوران می‌توانند غذاهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهند و در وقت و هزینه‌های رفت و آمد به رستوران صرفه‌جویی کنند.

طراحی سایت رستوران مزایای بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. تبلیغات راحت و سریع و برندسازی به عنوان یکی از مهمترین مزایای طراحی سایت رستوران به‌شمار می‌رود.‌ امروزه اکثر مردم قبل از هر کاری برای پیداکردن رستوران به گوگل مراجعه می‌کنند. رستوران‌هایی که دارای یک سایت معتبر در گوگل هستند، در بین مشتریان از اعتبار بیشتری برخودارند. سایت‌هایی که با رعایت اصول سئو و بهینه‌سازی در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرند، بیشتر در معرض دید کاربران قرار دارند و همین موضوع باعث بازاریابی و برندینگ موفق‌تری می‌شود. اطلاع‌رسانی درباره ساعات و روزهای کاری رستوران و میزان تخفیف‌ها، ارائه آدرس دقیق رستوران، امکان مقایسه راحت خدمات رستوران‌های مختلف با هم، امکان مطالعه نظرات مشتریان درباره کیفیت خدمات و غذاهای رستوران، افزایش تعداد مشتریان و سودآوری بیشتر، امکان ساخت منوی دیجیتال برای رستوران‌ها، جایگزین‌شدن منوی دیجیتال به جای منوهای کاغذی، افزایش شهرت و اعتبار رستوران در بین کاربران اینترنتی در سراسر کشور و غیره از مزایای دیگر طراحی سایت رستوران با استفاده از سایت ساز رستورانی در شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت به‌شمار می‌روند.

برای طراحی سایت رستوران باید به چند نکته مهم توجه داشته‌باشید. رعایت این نکات در بهبود عملکرد رستوران و افزایش فروش تاثیر به‌سزایی دارد.‌ ساخت صفحه تماس با ما و ارائه آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس شبکه‌های اجتماعی، آدرس رستوران روی نقشه، ساخت صفحه درباره ما برای ارائه اطلاعاتی درباره سوابق رستوران و رزومه کارکنان آن،‌ طراحی و ساخت منوی دیجیتال به صورت حرفه‌‌ای، ارائه مرتب غذاها و نوشیدنی‌ها در منوی دیجیتال، بارگذاری ویدئوها و تصاویر جذاب و باکیفیت از غذاهای رستوران، آموزش نحوه پخت غذاها در قالب مقالاتی در وبلاگ سایت، طراحی واکنش‌گرا یا ریسپانسیو،‌ بالابودن امنیت و سرعت سایت، توجه به سئو و بهینه‌‌سازی سایت،‌ انتخاب رنگ‌بندی جذاب نکات مهمی هستند که در طراحی سایت رستوران حتما باید مورد توجه قرار بگیرند.

ایجاد سفارش‌گیری آنلاین

یکی از مهمترین رازهای رشد۱۰۰% رستوران‌ها، ایجاد سفارش‌گیری آنلاین است. بعد از شیوع بیماری کرونا مردم از این روش رستوران‌ها استقبال بسیار زیادی کردند. سفارش گیری آنلاین باعث افزایش درآمد رستوران‌ها می‌شود و دامنه پذیرایی از مشتریان را در نقاط مختلف گسترش می‌دهد. سفارش گیری آنلاین بسیار دقیق‌تر از سفارش گیری حضوری یا تلفنی است. قابلیت تغییر سفارش و برنامه‌ریزی مجدد، محافظت از سود فروش،‌ امکان هماهنگی با سایر سایت‌های رستورانی و جمع‌آوری، ثبت و ذخیره اطلاعات مشتریان برای بازاریابی و تبلغات از مهمترین مزایای ایجاد سفارش گیری آنلاین در رستوران‌ها محسوب می‌شود‌.

طراحی باشگاه مشتریان

یکی دیگر از ابزارهایی که در کنار عوامل دیگری مانند قیمت و کیفیت غذاها، موقعیت جغرافیایی رستوران، دکوراسیون داخلی، توجه به تمیزی و بهداشت و غیره به افزایش فروش و سودآوری رستوران‌ها کمک می‌کند، طراحی باشگاه مشتریان یا باشگاه وفاداری است‌‌. نرم افزار باشگاه مشتریان‌ روی رفتار مشتریان رستوران تمرکز دارد و تعداد خریدها، فاصله بین خریدها، علاقه مشتری‌ها، مقدار خریدها و غیره را تحلیل می‌کند. مهمترین مزایای طراحی باشگاه مشتریان عبارتند از: افزایش میزان سودآوری رستوران، جذب مشتریان جدید، جمع‌آوری و کسب اطلاعات کامل از مشتریان و افزایش وفاداری آن‌ها، ارائه کد معرف به مشتری‌های قدیمی برای معرفی اقوام و آشنایان خود و دریافت امتیاز، افزایش میزان رضایتمندی مشتریان، ایجاد حس نزدیکی بین مشتریان و رستوران.

فعالیت در شبکه‌های مجازی

آخرین راهکاری که در این مقاله برای افزایش فروش رستوران معرفی می‌کنیم، فعالیت در شبکه‌های مجازی است. همه رستوران‌ها علاوه بر طراحی سایت رستوران، در رسانه‌های اجتماعی پر مخاطب مانند اینستاگرام نیز دارای حساب کاربری هستند و با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کنند. در شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌توان به تعدادی زیادی از کاربران درباره روزهای تعطیل، تخفیف‌های ویژه،‌ تعطیلات ناگهانی، قیمت و نوع غذاها، نحوه ثبت سفارش و غیره اطلاع‌رسانی کرد. اکثر رستوران‌های موفق و معتبر علاوه بر اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند گوگل پلاس، تلگرام، توییتر و واتساپ نیز فعال هستند و با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند. برای جذب کاربران حتما باید در شبکه‌های اجتماعی، محتوای باکیفیت انتشار داده شود.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم درباره روش‌های بالا بردن افزایش فروش رستوران‌ها توضیح دهیم. اولین روشی که مزایای آن را معرفی کردیم، طراحی سایت رستوران بود. روش‌های بعدی نیز شامل ایجاد سفارش‌گیری آنلاین، طراحی باشگاه مشتریان و فعالیت‌ها در شبکه‌های مجازی می‌شد. استفاده از تمام این روش‌ها در کنار یکدیگر به رونق کسب و کار رستوران‌ها کمک زیادی خواهد کرد و باعث می‌شود که در مدت بسیار کوتاهی بیشترین بازدهی و درآمدزایی را داشته ‌باشند. فرقی نمی‌کند که به تازگی رستوران‌داری را آغاز کرده‌اید یا مدت طولانی‌تری در این حرفه مشغولید، برای طراحی سایت رستوران خود می‌توانید از طریق شرکت‌ وبجار که فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات است اقدام کنید‌. سایت رستورانی وبجار امکان اتصال به تمام نرم‌افزارهای رستورانی، اتصال به تمام درگاه‌های پرداخت آنلاین، ایجاد منوی دیجیتال و راه‌اندازی باشگاه مشتریان را داراست. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ی ۰۲۱۹۱۳۰۶۴۳۰تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *