ارز دیجیتالبلاک چینمقالات ارز دیجیتالمقالات تحلیلی بلاک چین

نحوه سرمایه‌گذاری در بلاکچین

لیمو HR

بلاکچین یکی از جدیدترین فناوری‌های حوزه IT محسوب می‌شود که این سال‌ها به‌خاطر رمزارزهایی مانند بیتکوین، بیش از پیش سر زبان افتاده است. سرمایه‌گذاری در بلاکچین یکی از روش‌های جالب در کسب درآمد ارزی محسوب می‌شود و بسیاری از افراد علاقه دارند که در این حوزه ورود کنند. اما نحوه سرمایه‌گذاری در بلاکچین به چه صورت است و چطور می‌شود از این طریق درآمد داشت؟ برای پیدا کردن جواب این سوال با ما در اکوموتیو همراه باشید.

بلاکچین

بلاکچین؛ این فناوری پیچیده پرحاشیه و جذاب را بشناسید

نام بلاکچین در ذهن ما با رمزارزهایی مانند بیتکوین گره خورده است. اما جالب است که بدانید این فناوری بیش از سه دهه قدمت دارد و در بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بلاکچین به زبان ساده به معنای سیستم فناوری غیرمتمرکزی است که توزیع آن به صورت همتا به همتا انجام می‌شود. در این سیستم، اطلاعات به صورت بلوک‌های متصل به یکدیگر ذخیره می‌شوند که غیرقابل ردیابی و تغییر هستند. در واقع این سیستم بدون مدیریت متمرکز رشد و توسعه پیدا کرده است، اطلاعاتی که آن را تشکیل می‌دهد غیرقابل تغییر هستند و کسی نمی‌تواند هویت اشخاص ثبت کننده اطلاعات را در آن رهگیری کند.

از آنجایی که این فناوری به امن‌تر شدن پرداخت‌ها و معاملات تجاری در فضای دیجیتال کمک کرده است، می‌توان گفت که تراکنش‌های دیجیتال اصلی‌ترین دلیل ایجاد بلاکچین محسوب می‌شوند.

این فناوری اجازه می‌دهد تا داده‌ها ذخیره و بین اعضا توزیع شوند. داده‌های زیادی در بلاکچین قابل ذخیره‌اند که از جمله آن می‌توان به موجودی حساب، اطلاعات دیتابیس، ثبت‌نام و اطلاعات پرداخت یا خرید اشاره کرد. هر بلاک پس از ثبت و ذخیره به بلاک‌های دیگر زنجیر می‌شود و شماره شناسایی یا هش مخصوص به خود را دریافت می‌کند. اطلاعات هر بلوک در هر شبکه زنجیره‌ای اطلاعات برای همه اعضا قابل دسترسی و بازیابی است.

با نحوه سرمایه‌گذاری در بلاکچین آشنا شوید

با نحوه سرمایه‌گذاری در بلاکچین آشنا شوید

همان طور که فناوری بلاکچین به رمز ارزها محدود نمی‌شود، سرمایه‌گذاری در آن هم الزما به معنای سرمایه‌گذاری در رمز ارز نیست. شما می‌توانید به اشکال مختلفی در فناوری سرمایه‌گذاری کنید که با هم بررسی خواهیم کرد. قبل از آن لازم است بدانید که بعضی از روش‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه در ایران قابل دسترسی نیستند، اما بخشی دیگر در ایران امکان‌پذیر خواهند بود:

۱. سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که درحال توسعه فناوری بلاکچین هستند

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در بلاکچین این است که در شرکت‌های تحقیق و توسعه محصولات و خدمات این فناوری سرمایه‌گذاری کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکت‌های معروفی در جهان به این کار مشغول هستند که از میان آن‌ها می‌توان به IBM و Nvidia اشاره کرد. این شرکت‌ها از فناوری بلاکچین در توسعه حوزه‌های زیر استفاده می‌کنند:

  بازارهای مالی غیرمتمرکز

·      بازارهای مالی غیرمتمرکز

تامین مالی غیرمتمرکز  به معنای حذف نقش نهادهای مالی در معاملات است. این یعنی همه افراد بتوانند بدون نظارت بانک مرکزی و با کیف پول دیجیتال خود، از وام و سایر خدمات مالی استفاده کنند. این ایده با استفاده از ارزهای دیجیتال، مبادلات دیجیتالی و… قابل دستیابی است.

·      فناوری‌های مالی

فناوری‌های مالی یا فین تک بر توسعه و استفاده از فناوری برای بهبود خدمات مالی متمرکز شده است. تحول در بلاکچین خدماتی مانند انتقال پول، پرداخت وام و بانکداری را متحول کرده است که پی پال نمونه‌ای بارز از این تحول محسوب می‌شود.

·      متاورس

متاورس یکی از پیچیده‌ترین مفاهیمی است که از بلاکچین برای توسعه خود استفاده می‌کند. این فناوری درواقع دنیایی دیجیتالی و محل تلاقی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و واقعیت محسوب می‌شود. متا، انویدیا، آمازون و الکترونیک آرتز از شرکت‌هایی هستند که در توسعه متاورس فعالیت دارند.

راه‌اندازی استارتاپ‌هایی حول محور بلاکچین

۲. راه‌اندازی استارتاپ‌هایی حول محور بلاکچین

رشد فناوری بلاکچین و توسعه استفاده از آن در خریدهای اینترنتی، باعث رشد کسب‌وکارهایی شده است که حول محور بلاکچین فعالیت می‌کنند. هرچند ما در ایران دیرتر از اکوسیستم‌های استارتاپی پیشرو دنیا به این حوزه ورود کرده‌ایم اما امروزه شرکت‌هایی در کشور ما با هدف کار در این حوزه تاسیس شده‌اند.

البته راه‌اندازی این شرکت‌ها و ارائه خدماتی که بر پایه بلاکچین عرضه می‌شوند، کار ساده‌ای نیست و به متخصصان حرفه‌ای و آموزش دیده نیاز دارد. به همین دلیل حتما قبل از اجرایی کردن این ایده، به خوبی درباره آن تحقیق و با کسانی که در این حوزه کار کرده‌اند مشورت کنید.

خرید ارزهای دیجیتال

۳. خرید ارزهای دیجیتال

احتمالا همه شما سرمایه‌گذاری در حوزه بلاکچین را با خرید ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن مساوی می‌دانستید. انصافا هم باید گفت که این فعالیت یکی از متداول‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در فناوری بلاکچین محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

رشد ارزش ارزهای دیجیتال در پنج سال اخیر و نبود محدودیت در کسب درآمد دلاری از این طریق، باعث شده است که خرید و فروش ارز دیجیتال در کشور ما به محبوبیتی روزافزون برسد.

از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • دوج کوین
  • متیک
  • تتر
  • کاردانو
  • استلار

سرمایه‌گذاری در بلاکچین

قبل از سرمایه‌گذاری در بلاکچین حتما به موارد زیر توجه کنید:

۱. مطالعه و آموزش را فراموش نکنید

شما باید بدانید که دقیقا دارید روی چه چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنید و به چه چیزی وارد می‌شوید. فرقی ندارد که در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید یا سهام شرکتی را که در این زمینه فعال است می‌خرید؛ در هر صورت آگاهی از فناوری موردنظر می‌تواند کمک کند تا با چشمانی باز وارد این حوزه شوید.

مطالعات نشان می‌دهند که ۵۸ صنعت بزرگ دنیا می‌توانند در آینده نزدیک با استفاده از فناوری بلاکچین اقدامات عملیاتی خود را متحول کنند. مطالعه و آموزش در زمینه فناوری‌های زیربنایی مانند بلاکچین می‌تواند افق دید شما را در سرمایه‌گذاری در این فناوری متحول و هوشمندانه‌تر سازد.

برای نوسانات شدید آماده باشید

۲. برای نوسانات شدید آماده باشید

یکی از عواملی که می‌تواند بازار کریپتوکارنسی را از سایر بازارهای مالی متمایز کند، نوسانات شدید آن است. بازار کریپتوکارنسی‌ها به دلیل ماهیت پر نوسان، بازاری پرریسک است که می‌تواند باعث ضربات مالی شدید یا سودهای کلان شود. ممکن است ارزش ارز شما ظرف یک روز حدود سی‌درصد کاهش پیدا کند و یا در عرض یک سال، بیش از ۵۰۰۰۰۰درصد افزایش ارزش داشته باشد.

درواقع  به‌عنوان سرمایه‌گذار ارز دیجیتال باید هر لحظه آماده خرید، فروش یا تصمیم‌گیری برای حفظ دارایی‌تان باشید. اجازه ندهید که نوسانات شما را گیج کنند و روی اصول‌تان متمرکز بمانید.

۳. به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید

صرافی‌های رمز ارز از مراجعی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ارزهایتان را بخرید یا بفروشید. کافیست در اینترنت جستجو کنید تا انواع و اقسام پلتفرم‌های خرید و فروش کریپتوکارنسی را ببینید که همه آن‌ها هم ادعا می‌کنند بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. اما چطور می‌‌‌توان مطمئن شد که پلتفرم مدنظر، مرجع امن و مشروعی برای خرید و فروش است؟ کافیست کمی تحقیق کنید، وبسایتشان را از نظر بگذرانید و از استقرار آن‌ها در کشور مطمئن شوید. با پرس‌وجو از افرادی که در این زمینه فعالیت کرده‌اند هم می‌توانید مراجع معتبری را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال پیدا کنید.

امنیت را فراموش نکنید

۴. امنیت را فراموش نکنید

باید بدانید از زمانی که در صرافی ثبت‌نام می‌کنید و رمز ارز می‌خرید، مسئولیت تامین امنیت صفر تا صد فعالیتتان با خودتان است. هرگز در وبسایت‌های غیرمعتبر ثبت‌نام نکنید، هیچ‌وقت رمز ارز یا کدهای تاییدتان را با کسی به اشتراک نگذارید. از ورود به حسابتان از طریق شبکه‌های عمومی و اینترنت‌های اشتراکی مانند دفاتر کار یا هتل‌ها خودداری کنید.

هرگز تمام رمز ارز خود را در یک حساب نگه ندارید و آن را بین چند حساب در چند صرافی متعدد تقسیم کنید. یادتان باشد که رمز عبور شما باید هر چند وقت یک‌بار تغییر کند.

۵. خرید رمزارزهای غیر معتبر یا کمتر محبوب را فراموش کنید

بیش از ۱۰۰۰۰ نوع رمز ارز در دنیا وجود دارد و خرید و فروش می‌شود، اما باید بدانید که بخش کوچکی از این رقم بزرگ در دنیای واقعی مورد استفاده قرار می گیرد و حجم معاملاتی قابل قبولی دارد. حتما رمزارزهایی بخرید که در دنیای واقعی پذیرفته شده هستند، حجم قابل توجهی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند و طی چند سال اخیر به‌صورت ثابت رشد کرده‌اند.

ترس از دست دادن را کنار بگذارید

۶. ترس از دست دادن را کنار بگذارید

بازار کریپتو کارنسی پر از فرصت‌های متعدد است و پمپاژ ناگهانی یا نوسانات متعدد بخشی از بازی این بازار محسوب می‌شوند. به جای ترس از دست دادن، روی فرصت‌های سرمایه‌گذاری متمرکز شوید. یادتان باشد که بازار پر از چرخه‌های فراز و فرود است و به جای این که تحت تاثیر این نوسانات قرار بگیرید، اهدافتان را تعیین و بر اساس آن‌ها رفتار کنید. ارزش بازار ارزهای دیجیتال تنها در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۸۷.۵ درصد رشد کرده است و شما به راحتی می‌توانید با داشتن نگاهی وسیع و چشم‌اندازی بزرگ‌تر، به سودهای کلان دست پیدا کنید.

۷. مراقب کلاهبرداران باشید

یادتان باشد که همیشه کلاهبرداران درصدد هستند تا سهام و دارایی‌های شما را بربایند. مراقبت ایردراپ‌های جعلی و آدرس‌های اشتباه باشید. همچنین گاهی کلاهبرداران با استفاده از وبسایت‌های جعلی و غیرمعتبر شما را گول می‌زنند تا با پرداخت اشتباه، بخشی عظیمی از سرمایه خود را به حساب آن‌ها واریز کنید.

توجه کنید که همیشه قبل از وارد کردن مشخصاتتان، آدرس صرافی را چک کنید تا اشتباه نباشد. برنامه‌های معاملاتی را از درگاه‌های معتبری مانند پلی استور گوگل یا اپل دانلود و نسخه‌های غیررسمی این برنامه‌ها را از گوشی‌تان حذف کنید.

مراقب کلاهبرداران باشید

و در آخر

بلاکچین فناوری جذاب و نبستا نویی است که راهی برای دستیابی به آزادی مالی به شما نشان می‌دهد. این فناوری در حال توسعه است و آینده فین تک را دگرگون خواهد کرد. گفته می‌شود که جهان در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۰ میلیارد دلار در رمز ارز سرمایه‌گذاری کرده است اما همچنان این حوزه از سرمایه‌گذاری، حوزه‌ای پرریسک محسوب می‌شود. البته اگر با مطالعه، آموزش و مشورت با افراد خبره برای سرمایه‌گذاری در این حوزه آماده باشید، خواهید توانست به سرمایه‌‌های کلان دستی بیابید.

ایردراپ‌های جعلی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *