ارز دیجیتالمقالات ارز دیجیتال

آموزش خرید ارز دیجیتال از سایت خارجی

لیمو HR

طی سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. پتانسیل‌‍‌های کریپتوکارنسی یا بازار رمز ارز باعث شده تا خرید و فروش ارز دیحیتال محبوبیت زیادی داشته باشد. امروزه افزایش قیمت ارز دیجیتال باعث شده تا علاقه‌مندان با خرید ارز دیجیتال از سایت خارجی به دنبال کسب درآمد باشند.

اگر به تازگی با این بازار آشنا شده‌اید، یادگیری و درک خرید بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجتال ممکن است در ابتدا گیج‌کننده باشد. خوشبختانه یادگیری خرید و فروش ارز دیجیتال ساده است. اگرچه بیت کوین احتمالاً شناخته شده‌ترین پول دیجیتال است؛ اما هزاران ارز دیجیتال متفاوت برای خرید و فروش وجود دارد که می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری در این ارزها کسب درآمد کنید. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از خرید مستقیم ارز دیجیتال تا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های رمزنگاری و شرکت‌ها.

ارزش ارزهای دیجیتال دقیقه به دقیقه تغییر می‌کند. به یاد داشته باشید که خرید و فروش رمز ارزها همواره با ریسک از دست دادن سرمایه همراه است و بهتر است قبل از شروع سرمایه‌گذاری با این بازار پرنوسان آشنا شوید. در ادامه به بررسی خرید و فروش ارز دیجیتال، قیمت لحظه ای ارز دیجیتال، صرافی ارز دیجیتال و چند برنامه خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازیم.

سایت خارجی ارز دیجیتال چیست؟

سایت خارجی ارز دیجیتال چیست؟

وقتی صحبت از خرید رمزارز می‌شود، احتمالا در وهله اول به خرید و نگهداری یک یا چند کوین فکر کنید. به صورت کلی خرید مستقیم ارز دیجیتال رایج‌ترین راه برای شروع ارتباط با این بازار است. شما می‌توانید انتخاب کنید که به طور مستقیم یک یا چند ارز دیجیتال خریداری و ذخیره کنید. خرید و فروش رمزارز به صورت مستقیم یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری است. در این روش می‌توان ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم و حتی ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده را از سایت‌ خارجی معتبر خریداری کرد.

برای خرید ارز دیجیتال، ابتدا باید یک بروکر یا یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید. بسیاری از سایت‌های خارجی ارز دیجیتال به شما امکان خرید و فروش این دارایی‌ها را می‌دهند؛ اما تفاوت‌های کلیدی بین آن ها وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

سایت صرافی ارز دیجیتال

به صورت کلی، صرافی ارزهای دیجیتال بستری است که در آن خریداران و فروشندگان برای معامله ارزهای دیجیتال خود با یکدیگر ملاقات می‌کنند. بسیاری از این صرافی‌ها کارمزد پایینی دارند و استفاده از آن ها برای کاربران تازه‌کار ساده است. از صرافی‌های محبوب می‌توان به صرافی بایننس (Binance)، کراکن (Kraken)، کوین بیس (Coinbase)، جمینی (Gemini)، کوکوین (KuCoin) و Crypto.com اشاره کرد. سایت تمامی این صرافی‌ها به شما امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را می‌دهد.

بهتر است قبل از خرید ارز دیجیتال از سایت خارجی، درباره نحوه انجام معاملات و خرید و فروش داریی‌ها اطلاعات کسب کنید؛ زیرا در بسیاری از صرافی‌ها گزینه‌های مخصوص کاربران تازه‌کار نیازمند پرداخت هزینه بالاتری است. همچنین برای خرید ارزهای دیجیتال از صرافی‌ها، روش‌های متفاوتی وجود دارد. یک صرافی ارز دیجیتال ممکن است تنها با استفاده از یک ارز دیجیتال دیگر به کاربران اجازه خرید و فروش دهد.

بروکر ارز دیجیتال

بروکر ارز دیجیتال

بروکرهای ارز دیجیتال پیچیدگی خرید رمز ارز را از بین برده و رابط‌های کاربری آسانی را ارائه می‌کنند. برخی از این بروکرها به نسبت صرافی‌های ارز دیجیتال کارمزد بالاتری دریافت می‌کنند. شایان ذکر است که باید در انتخاب بروکر دقت بیشتری به خرج دهید؛ زیرا ممکن است با محدودیت‌هایی در انتقال دارایی‌های دیجیتال خود به خارج از پلتفرم مواجه شوید.

از سایت این بروکرها می‎توان به سادگی خرید و فروش رمز ارز را انجام داد. همچنین بسیاری از آن ها از کیف پول‌های ارز دیجیتال سخت‌افزاری استفاده می‌کنند که به اینترنت متصل نبوده و به همین دلیل امنیت بیشتری دارند.

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال تحت وب یکی از گزینه‎های مناسب برای خرید ارز دیجیتال از سایت خارجی است. کیف پول‌های وب به شما امکان ارسال، دریافت و ذخیره بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را از طریق مرورگر وب خود می‌دهند. این کیف پول‌ها همچنین به شما امکان ذخیره کلیدهای خصوصی را می‌دهند.

به صورت کلی استفاده از این کیف‌ پول‌ها ساده بوده و کاربران مشکل پاک شدن نرم‌افزار از روی تلفن همراه یا رایانه را ندارند. اما امنیت این کیف پول‌ها پایین است؛ زیرا کیف پول‌های وب معمولاً کلیدهای خصوصی را از طرف شما مدیریت می‌کنند. مانند هر حساب آنلاین دیگری، کاربران باید برخی اقدامات احتیاطی امنیتی را انجام دهند. به صورت کلی بهتر است برای امنیت بیشتر از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید.

از کیف پول‌های تحت وب می‌توان به کیف پول کوین بیس (Coinbase)، بایننس (Binance)، تراست والت (Trust Wallet)، متاماسک (MetaMask)، اکسودوس (Exodus) و اتومیک والت (Atomic Wallet) اشاره کرد.

برنامه ارز دیجیتال

با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، بسیاری از بروکرها و صرافی‌های ارز دیجیتال، علاوه بر خرید ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران برنامه ارز دیجیتال را ارائه می‌دهند. اپلیکیشن‌های معاملاتی فرایند خرید ارز دیجیتال را بسیاری کاربر پسند و ساده کرده‌اند. از بهترین برنامه‌های ارز دیجیتال می‌توان به اپلیکیشن (Gemini)، رابین‌هود (Robinhood)، کوین بیس (Coinbase)، وی‌بول (Webull)، ترید استیشن (TradeStation) و ای‌تورو (eToro) اشاره کرد.

چگونه از سایت خارجی ارز دیجیتال بخریم؟

چگونه از سایت خارجی ارز دیجیتال بخریم؟

برای خرید ارز دیجیتال از سایت خارجی، ابتدا باید سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب بروکر، صرافی یا کیف پول مربوطه، مراحل مختلفی برای شروع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

ساخت یک حساب ارز دیجیتال

وقتی درباره سایت مورد نظر خود تصیم گرفتید، باید یک حساب کاربری بسازید. بسته به پلتفرم و مبلغی که قصد خرید دارید، ممکن است مجبور شوید هویت خود را تأیید کنید.

برخی کاربران ایرانی در این مرحله با مشکل روبه‌رو می‌شوند. می‌توان برای حل این مشکل از سایت‌هایی استفاده کرد که نیازی به تایید هویت ندارند.

واریز وجه برای خرید ارز دیجیتال

برای خرید رمز ارز، در مرحله اول باید مبلغ مورد نظر را به سایت یا صرافی مورد نظر انتقال دهید. به صورت کلی این فرایند از طریق حساب بانکی یا کارت اعتباری قابل انجام است. اما معمولا کاربران ایرانی، ابتدا باید در سایت یک صرافی ایرانی ریال خود را به دلار یا تتر (USDT) تبدیل کرده و سپس برای خرید ارز دیجیتال از سایت خارجی آن را به سایت مورد نظر انتقال ‌دهند. همچنین می‌توانید از طریق انتقال تتر از کیف پول ارز دیجیتال نیز خرید کنید.

قرار دادن سفارش خرید

وقتی که آماده خرید رمز ارز بودید، باید اولین سفارش خرید (Buy Order) خود را قرار دهید. صدها ارز دیجیتال برای انتخاب وجود دارد، از ارزهای دیجیتال معروفی مانند بیت‌کوین و اتریوم گرفته تا شت کوین‌ها و توکن‌های ناشناخته. وقتی از لیست ارزهای دیجیتال، رمز ارز مورد نظر خود را برای خرید انتخال کردید، می‌توانید نماد آن را وارد کنید. برای مثال نماد بیت کوین BTC است. سپس تعداد کوین‌هایی که می‌خواهید بخرید را وارد کرده و فرایند خرید ارز دیجیتال را نهایی کنید.

انتخاب یک روش ذخیره

سایت‌های خارجی ارز دیجیتال امنیت بالایی برای ذخیره داریی‌های کاربران ایرانی دارند و به همین دلیل همیشه ریسک از دست دادن دارایی‌ها وجود دارد. به همین دلیل داشتن یک مکان ذخیره امن برای ارزهای دیجیتال بسیار مهم است.

اگر ارز دیجیتال را از طریق سایت یک بروکر خریداری می‌کنید، ممکن است در نحوه ذخیره رمز ارزهای خود انتخاب کمی داشته باشید. اما خرید ارز دیجیتال از سایت صرافی‌ها گزینه‌های بیشتری را برای ذخیره دارایی‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد:

نگهداری ارز دیجیتال در صرافی

نگهداری ارز دیجیتال در صرافی

وقتی ارز دیجیتال خریداری می‌‌کنید، این ارزها در کیف پول صرافی مربوطه قرار می‌گیرد. بهتر است برای امنیت بیشتر، دارایی‌های خود را کیف پول‌های گرم یا سرد منتقل کنید. شایان ذکر است که بسته به صرافی و میزان دارایی‌های شما، ممکن است مجبور باشید برای انجام این کار هزینه کمی را در قالب کارمزد پرداخت کنید.

کیف پول‌های گرم

این کیف پول‌‌ها دارایی‌ها را به صورت آنلاین ذخیره می‌کنند و تنها بر روی دستگاه‌های متصل به اینترنت می‌توان از آن ها استفاده کرد. استفاده از کیف ‌پول‌های گرم راحت است؛ اما از آنجایی که هنوز به اینترنت متصل هستند، خطر سرقت اطلاعات و دارایی‌‌ها وجود دارد.

کیف پول‌های سرد

این کیف پول‌ها به اینترنت متصل نیستند، به همین دلیل آن ها را امن‌ترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال می‌دانند. کیف پول‌های سرد از یک USB یا هارد درایو استفاده می‌کنند. با این حال، باید مراقب کیف پول‌های سرد باشید، اگر کد کلید مرتبط با آن‌ها را گم کنید یا دستگاه خراب شود، ممکن است هرگز نتوانید ارزهای دیجیتال خود را پس بگیرید.

آیا خرید ارز دیجیتال از سایت خارجی ایده خوبی است؟

مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، مهم است که ابتدا درباره بازار ارزهای دیجیتال تحقیق و بررسی انجام دهید. به یاد داشته باشید که همیشه باید با پولی ارز دیجیتال بخرید که توانایی از دست دادن آن را دارید. بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال باید کمتر از ۵ درصد از کل دارایی‌های شما باشد.

روش‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در این بازار رو به رشد وجود دارد که خرید از سایت خارجی یکی از آن ها می­باشد. هنگام انتخاب یک سایت مناسب برای خرید ارز دیجیتال، موارد مختلفی از جمله امنیت، کارمزدها و ارزهای دیجیتال ارائه شده باید در نظر گرفته شود. همچنین مهم است که بدانید ارز دیجیتال شما چگونه ذخیره می‌شود و آیا می‌توان آن ها را به یک کیف‌پول امن انتقال داد یا خیر.

آیا خرید ارز دیجیتال از سایت خارجی ایده خوبی است؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *