اخبار فناوری

راه‌اندازی سرویس پولی فیسبوک و اینستاگرام در استرالیا و نیوزلند

شرکت متا برای مواجهه با کاهش در آمد و مشکلات اقتصادی اقدام به راه اندازی سرویس های پولی از فیسبوک و اینستاگرام در دو کشور استرالیا و نیوزلند کرده است.

لیمو HR

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تی آر تی، مارک زاکربرگ مدیرعامل متا پولی شدن سرویس های اینستاگرام و فیسبوک در نیوزلند و استرالیا را در رسانه های اجتماعی اعلام کرد و گفت که فرآیند تأیید فیسبوک و اینستاگرام برای افزایش اصالت و امنیت خدمات ما است.

سرویس تأیید فیسبوک و اینستاگرام ۱۱.۹۹ دلار آمریکا در وب و ۱۴.۹۹ دلار آمریکا در پلتفرم های موبایل iOS و اندروید هزینه خواهد داشت.

این دو پلتفرم برای مواجهه با کاهش درآمد تبلیغاتی، عرضه یک هفته‌ای اولین سرویس تأیید پولی خود را آغاز کرده‌ و تمایل کاربران به پرداخت برای ویژگی‌های رایگان رسانه‌های اجتماعی را آزمایش می‌کنند.

شرکت مادر متا از روز جمعه و قبل از اینکه در بازارهای بزرگتر راه اندازی شود؛ اشتراک آزمایشی پولی را در استرالیا و نیوزلند آغاز کرد.

یکی از سخنگویان متا به خبرگزاری فرانسه گفت: ما به تدریج دسترسی به متا وریفاید را در فیسبوک و اینستاگرام گسترش خواهیم داد و انتظار داریم در ۷ روز اول عرضه به طور ۱۰۰ درصد دسترسی داشته باشند.

برخی از تلاش‌ها برای پیوستن به متا وریفاید از سیدنی نشان داد که این سرویس در روز اول عرضه در دسترس نبود. مهمتر از همه، این حرکت راهی برای کسب درآمد از دو میلیارد کاربر متا فراهم می کند. به گفته کارشناسان، گروه بزرگی از سازندگان، اینفلوئنسرها و سلبریتی‌هایی که از طریق اینترنت امرار معاش می‌کنند، می‌توانند کاربران این تایید باشند.

جاناتون هاچینسون، مدرس ارتباطات آنلاین در دانشگاه سیدنی، گفت که نوعی سرویس VIP می‌تواند پیشنهاد بسیار ارزشمندی برای یک تولیدکننده محتوا باشد. اما قبل از راه‌اندازی، به نظر می‌رسید که کاربران معمولی تمایل چندانی به پول دادن به این شرکت ندارند. متا در حال حاضر مبالغ هنگفتی از داده‌های خود به دست می‌آورد.

برخی از مفسران در مورد اینکه چرا فیسبوک و اینستاگرام استراتژی تأیید اشتراک پولی را اتخاذ می کنند که رقیب توییتر چند هفته پیش با نتایجی کمتر مورد انتظار آن را امتحان کرد؛ ابراز تعجب کرده اند. اما هاچینسون گفت که متا اغلب تمایل دارد مدل‌های جدید و در مواقعی پرخطر را امتحان کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *