اخبار فناوریاخبار فین تک

داستان موفقیت بانک کشاورزی با نرم‌افزار ITSM دانا پرو

لیمو HR

بانک کشاورزی یکی از بانک‌های تخصصی است که سابقه‌ای بسیار طولانی در ارائه خدمات بانکی به مشتریان دارد. بانک کشاورزی با ماموریت حمایت از بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن در ۲۱ خرداد ۱۳۱۲ تاسیس شد. این بانک هم اکنون با بیش ۸۹ سال تجربه خدمت‌رسانی به مشتریان، به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی در ایران شناخته می‌شود.
در برخی دوره‌های زمانی نام بانک کشاورزی دستخوش تغییر و تحول شده است و گاهی اوقات نیز اساس‌نامه و ماموریت‌های آن در راستای تامین مالی بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن تغییر یا تکامل یافته است. بانک کشاورزی یکی از زیربخش‌های اثرگذار بر اقتصاد کشور و موتور تولید آن شناخته می‌شود که به رشد اقتصادی ایران کمک کرده است.
در حال حاضر بانک کشاورزی با ۱۸۱۷ شعبه در سراسر کشور خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌کند و ۵۰ شعبه نیز به صورت تخصصی خدمات ارزی و بین‌المللی را در دسترس قرار داده‌اند. تعداد بالای شعب و مدیریت پیچیده و دشوار ارائه خدمات به کارمندان و مشتریان باعث شده است تا اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی به دنبال یک راهکار مدرن و هوشمند برای مدیریت تمام خدمات IT ارائه شده درون و بیرون سازمان باشد.
در این داستان موفقیت از زبان جناب آقای مهندس مجید اموری سرابی، ریاست اداره کل مدیریت و نظارت برای فناوری اطلاعات بانک کشاورزی می‌شنویم که چرا نرم افزار ITSM دانا پرو را انتخاب کردند و این راهکار چطور به آنها برای رسیدن به اهداف تعیین شده کمک کرده است. برای دیدن ویدیو این مطلب روی لینک کلیک کنید.

چرا تصمیم گرفتید از یک نرم‌افزار ITSM استفاده کنید؟

آقای مهندس اموری سرابی توضیح می‌دهد که بانک کشاورزی با ۳۳ مدیریت و ۱۸۱۷ شعبه یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های تخصصی کشور است. بانک کشاورزی یکی از بانک‌های پیشرو و تحول آفرین در حوزه فناوری اطلاعات محسوب می‌شود. با توجه به گستردگی شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور، ما برای نظارت بهتر و بهبود خدمات ارائه شده به سامانه‌ای نیاز داشتیم تا به صورت متمرکز گزارشات متنوعی را برای مدیریت فراهم کند.
علاوه بر این، سامانه مورد نظر باید در خصوص وضعیت انجام کارها در استان‌ها و دورافتاده‌ترین شعبی که در کشور مشغول فعالیت هستند اطلاعات جامعی را در اختیارمان قرار می‌داد. به همین دلیل نیاز به استفاده از یک راهکار نرم‌افزاری مدرن و کارآمد ITSM ضروری به نظر می‌رسید.

چرا نرم‌افزار دانا پرو را انتخاب کردید؟

برای انتخاب بهترین نرم‌افزار ITSM ایرانی، کارشناسان اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی گزینه‌های بومی مختلفی را بررسی کردند. آقای اموری سرابی اضافه می‌کند که برای تصمیم‌گیری بهتر، مناقصه‌ای را برگزار کردیم که طی آن شرکت دانا پرداز قشم با کسب بیشترین امتیاز توسط این اداره انتخاب شد.

از کدام امکانات دانا پرو بیشتر استفاده می‌کنید؟

مهندس اموری در این خصوص توضیح می‌دهد که مدیریت دارایی، سیستم تیکتینگ دانا پرو، ارزیابی عملکرد کارشناسان و شعب در استان‌ها جزو پرکاربردترین بخش‌هایی است که در اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی از آنها استفاده می‌کنیم. همچنین داشبورد پویا در نرم‌افزار ITSM ایرانی دانا پرو به تسهیل مدیریت و نظارت بر امور مختلف کمک شایانی کرده است.

بعد از استفاده از دانا پرو چه تغییراتی در سازمان مشاهده شد؟

به گفته مهندس اموری، استفاده از دانا پرو این امکان را برای اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی فراهم کرد تا از اطلاع‌رسانی سریع به کارشناسان فنی بهره ببرد. همچنین، روسای شعب بدون دغدغه و در سریع‌ترین زمان نسبت به ثبت مشکلات خود در سامانه اقدام کردند. وی در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که به کمک این راهکار ITSM ایرانی، این اداره موفق شد گزارشات مدیریتی بسیار خوبی را برای استان‌ها تهیه کند.
همچنین به لطف جمع‌آوری و ثبت یکپارچه داده‌ها در نرم‌افزار دانا پرو، امکان تهیه یک گزارش جامع از عملکرد شعب فعال در استان‌ها و مقایسه عملکردی آنها با هم فراهم شد. این کار به ستاد مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی کمک کرد تا به شکل بهتر و موثرتری روند بهبود ارائه خدمات به شعب را تحت نظارت داشته باشد. آقای مهندس اموری اضافه می‌کند که این ویژگی‌ها و امکانات در نهایت به ما کمک کرد تا بتوانیم از عملکرد کارشناسان و شعب مختلف ارزیابی درستی داشته باشیم.

عملکرد تیم پشتیبانی داناپرداز را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مهندس اموری سرابی در پاسخ به این سوال ضمن اشاره به حضور افراد متخصص و توانمند در تیم پشتیبانی داناپرداز، توضیح می‌دهد که این ویژگی باعث شد تا در تشکیل جلسات فنی و رسیدگی به مشکلات و چالش‌هایی که پس از پیاده‌سازی اولیه نرم‌افزار ITSM دانا پرو و در حین استفاده از آن به وجود آمد تجربه بسیار خوبی داشته باشیم.
آقای اموری اضافه می‌کند که در طول استفاده از نرم‌افزار دانا پرو، تیم پشتیبانی داناپرداز همواره پاسخگوی سوالات اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی بود. پشتیبانی موثری که از طریق تیکتینگ انجام می‌شود این امکان را برای ما فراهم کرد تا در هر ساعتی از شبانه‌روز مشکلات و سوالات خود را با این تیم متخصص در میان بگذاریم. علاوه بر این، در مواردی که پیچیدگی مشکلات زیاد بود و یا نیاز به بررسی‌های دقیق‌تری وجود داشت، تیم پشتیبانی داناپرداز از طریق تماس‌های تلفنی مشکل را برطرف می‌کرد.
لینک ورود به سایت داناپرداز: danapardaz.com

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *