اخبار فناوری

ویژگی گزارش اطلاعات نادرست درباره انتخابات توسط “ایکس” غیرفعال شده است

لیمو HR

یک موسسه تحقیقاتی در استرالیا اعلام کرده است که ایکس (توییتر) قابلیت گزارش اطلاعات نادرست درباره انتخابات را غیرفعال کرده است. این تصمیم باعث نگرانی‌های جدیدی درباره انتشار ادعاهای غلط قبل از رای‌گیری در آمریکا و استرالیا شده است.

 

بعد از معرفی یک ویژگی در سال ۲۰۲۲ که به کاربران اجازه می‌داد پست‌هایی که به نظرشان درباره سیاست گمراه‌کننده بودند را گزارش کنند، ایکس در هفته‌های گذشته دسته‌بندی “سیاست” را از منوی کشویی خود در همه کشورها به جز اتحادیه اروپا حذف کرده است.

این در حالی است که کاربران هنوز می‌توانند پست‌ها را به ایکس در سراسر جهان گزارش دهند، اما برای موارد دیگری مانند ترویج خشونت یا سخنان نفرت‌انگیز.

 

این اتفاق کمتر از سه هفته تا زمانی که استرالیا یک رفراندوم مهم برگزار می‌کند، رخ داده است؛ این رفراندوم اولین بار است که در ۲۵ سال گذشته برگزار می‌شود و در مورد تغییر قانون اساسی برای ایجاد یک سازمان مشاوره‌ای برای سنای استرالیا تصمیم‌گیری می‌کند.

همچنین این اتفاق حدود ۱۴ ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ داده است و می‌تواند تاثیر به سزایی در جو شبکه های اجتماعی و جابجایی اطلاعات داشته باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *