رپرتاژ

چگونه می توان از طریق کارت های اعتباری شهریه دانشگاه خارجی را پرداخت کرد؟

این سال‌ها بیشتر از هر زمانی شاهد بوده‌ایم که ایرانی‌ها فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر می‌فرستند. معمولاً یکی از معضلاتی که این خانواده‌ها به آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، نحوه پرداخت هزینه‌ها و شهریه دانشگاه خارجی است.

اگر فرزند شما نیز در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور مشغول به تحصیل است و می‌خواهید هزینه دانشگاه آن را به صورت امن و مطمئن پرداخت کنید ما به شما استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی را پیشنهاد می‌کنیم. برای آنکه بتوانید از طریق این کارت‌ها شهریه دانشگاه خارجی را پرداخت کنید باید به برخی از نکات توجه داشته باشید.

چرا کارت اعتباری را برای پرداخت شهریه به شما پیشنهاد می‌کنیم؟

همانطور که می‌دانید در کشور عزیزمان ایران نیز برای خرید یا پرداخت‌های مختلف، از کارت اعتباری استفاده می‌شود. این روش بسیار امن و مطمئن بوده و کاربر در هنگام انجام آن از جزئیات مبادله اطلاع پیدا می‌کند. اگر شما می‌خواهید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی برای پرداخت شهریه استفاده کنید، از همین مزایا بهره‌مند خواهید شد.

فقط کافی است تا دانشجو یا خانواده او یکی از کارت‌های بین‌المللی مستر کارت یا ویزا کارت را دریافت نمایند. پس از آن از طریق بانک خود می‌توانند پرداخت‌های آنلاین و شهریه دانشگاه را به راحتی انجام دهند. همچنین امکان پرداخت هزینه خوابگاه، خرید خوراک و پرداخت دیگر هزینه‌های زندگی نیز از طریق کارت‌هایی بین‌المللی وجود دارد. برای استفاده از این کارت‌ها باید این روش پرداخت بیشتر آشنا شوید.

معرفی کارت های اعتباری مستر کارت

یکی از معتبرترین کارت‌های اعتباری بین‌المللی که می‌توانید آن را تهیه کرده و از خدمات آن برای پرداخت‌های خارج از کشور استفاده کنید، مستر کارت است. در صورتی که از این روش انتقال استفاده کنید از مزایای بسیار زیادی مانند دسترسی به انواع ارزهای مختلف و امکان دریافت پول نقد بهره‌مند خواهید شد. البته این را هم در نظر داشته باشید که مستر کارت، کارمزد بسیار پایینی برای انتقال وجوه از شما دریافت می‌کند.

همچنین تراکنش‌های موردنظر شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. اگر شما این کارت اعتباری را دریافت کرده باشید می‌توانید از بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین خرید خود را انجام دهید. همچنین امکان نقل‌وانتقال وجوه مختلف مانند شهریه، وجه خرید و هزینه مبادلات نیز وجود دارد. مستر کارت راهی مناسب برای پرداخت هزینه‌های خوابگاه و استفاده از اپلیکیشن فی است.

معمولاً این کارت اعتباری به دو صورت فیزیکی و مجازی به کاربران ارائه می‌شود. اگر قصد استفاده از کارت اعتباری در دستگاه‌های خودپرداز و پوزها را دارید باید نسخه فیزیکی آن را دریافت کنید. اما اگر می‌خواهید وجه مبادلات اینترنتی یا شهریه خود را با استفاده از آن پرداخت کنید، دریافت اطلاعات مجازی آن از طریق ایمیل نیز کار شما را راه می‌اندازد.

از آنجایی که کشور ایران از نظر بسیاری از کشورهای دیگر تحریم است، امکان استفاده از این کارت‌ها برای کاربران ایرانی وجود ندارد. البته شرکت‌های واسطه راهکارهای مختلفی را برای ایجاد حساب کاربری و انتقال پول فراهم کرده‌اند. پس اگر می‌خواهید پرداخت شهریه دانشگاه را با استفاده از مستر کارت انجام دهید می‌توانید با این شرکت‌های واسطه همکاری کنید.

پرداخت شهریه دانشگاه خارجی

معرفی کارت اعتباری ویزا کارت

یکی دیگر از کارت‌های اعتباری که حتماً نام آن را در عرصه‌های بین‌المللی شنیده‌اید، ویزا کارت است. این کارت اعتباری نیز بسیار معتبر بوده و روشی امن و مطمئن برای انتقال وجوه یا پرداخت هزینه‌های مختلف است. اگر می‌خواهید در کشور آلمان به صورت تحصیلی پذیرش شوید باید ابتدا هزینه‌های مربوط به کارگزاری معادل‌سازی مدارک را پرداخت نمایید. پرداخت هزینه یونی اسیست یکی از خدمات ممتاز ویزا کارت است.

البته توجه داشته باشید که امکان دریافت این کارت اعتباری برای کاربران ایرانی که تحریم هستند، وجود ندارد. ویزا کارت انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها برای یکی از کارهای مالی مناسب هستند. شما می‌توانید با استفاده از این نوع کارت اعتباری انواع وجوه نقد را از خودپردازهای کشورهای دیگر دریافت کنید.

همچنین امکان خرید اینترنتی و خرید حضوری نیز با استفاده از ویزا کارت وجود دارد. یکی از روش‌های انتقال پول به کشورهای دیگر ویزا کارت است. اما برای آنکه این کارت اعتباری را دریافت کنید باید با یکی از شرکت‌های واسط همکاری کنید. تنها در این صورت است که این کارت اعتباری را دریافت کرده و از خدمات آن بهره‌مند خواهید شد.

مراحل پرداخت شهریه با استفاده از کارت های اعتباری بین المللی

اگر شما هم بتوانید با استفاده از خدمات یکی از شرکت‌های واسطه و کارگزاری‌های معتبر، کارت اعتباری مستر کارت یا ویزا کارت را دریافت نمایید به راحتی می‌توانید شهریه دانشگاه‌های خارجی را پرداخت نمایید. برای این نوع پرداخت باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا کارت اعتباری موردنظر خود را از طریق شرکت واسطه تهیه کنید.
  • وارد وب‌سایت دانشگاه شده و قسمت پرداخت شهریه را انتخاب نمایید.
  • اطلاعات دانشجو را وارد کرده و صورت‌حساب مالی او را مشاهده کنید.
  • به درگاه پرداخت بین‌المللی وارد شده و اطلاعات مربوط به کارت خود مانند تاریخ انقضا و cvv2 را وارد نمایید.
  • تمامی اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و سپس دکمه پرداخت را بزنید.

توجه داشته باشید که کارمزد پرداخت‌های بین‌المللی توسط بانک صادرکننده کارت اعتباری تعیین می‌شود. پس از آنکه کارمزد مربوط به تراکنش را پرداخت کردید، رسید یا تأییدیه‌ای به شما ارائه می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم این رسید را به عنوان یکی از مدارک پرداخت شهریه نزد خود نگه دارید. در صورتی که مشکلی به وجود بیاید با ارائه این رسید پرداخت خود را اثبات کرده و آن را به عنوان مدرک ارائه خواهید کرد.

پرداخت شهریه با کارت اعتباری توسط موسسه فراکنش

همانطور که بارها در این مطلب به آن اشاره کردیم کاربرهای ایرانی برای دریافت کارت‌هایی بین‌المللی مانند ویزا کارت یا مسترکارت با محدودیت‌های روبرو هستند. برای دور زدن این تحریم‌ها می‌توان از خدمات شرکت‌های واسطه استفاده کرد. یکی از معتبرترین شرکت‌هایی که به صورت قانونی برای شما کارت اعتباری دریافت می‌کند، موسسه فراکنش است که آدرس آن https://farakonesh.org می باشد.

شما با استفاده از این خدمات می‌توانید تمام هزینه‌های تحصیل در کشورهای خارجی را پرداخت کنید. مطمئن باشید این روش بسیار امن و سریع است. البته خدمات موسسه فراکنش تنها به این موارد محدود نمی‌شود. اگر سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید خواهید دید که امکانات مختلفی برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی یا خرید از سایت‌های خارجی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *