رپرتاژ

هزینه سفر با قطار به مشهد حدودا چقدر است؟

لیمو HR

مشهد یکی از شهرهای بسیار مقدس ایران است که سالانه زائران زیادی برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند. البته علاوه بر این موضوع این شهر تاریخ و فرهنگ بسیار غنی دارد و می‌توان در کنار زیارت، از بناهای تاریخی شهر نیز دیدن کرد. یکی از راه‌های موردعلاقه مسافران برای رسیدن به مشهد، سفر با قطار است. سفر با این وسیله حمل‌ونقل به شما این امکان را می‌دهد تا ضمن لذت بردن از چشم‌اندازهای زیبا و طبیعت آرامش‌بخش در طول مسیر، از امکانات و راحتی قطار نیز اسنفاده کنید. اکنون ممکن است این سوال مطرح شود که هزینه سفر با قطار به مشهد حدودا چقدر است؟ در این مطلب قصد داریم هزینه‌های سفر به مشهد را به طور کامل بررسی کنیم تا در صورت نیاز بتوانید بودجه مناسبی را برای خرید بلیط قطار کرج مشهد در نظر بگیرید.

بررسی هزینه سفر با قطار به مشهد

برای سفر به مشهد از هر نقطه‌ای از ایران، وسایل حمل‌و‌نقل زیادی وجود دارد. اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سفر با قطار را ترجیح می‌دهند. البته هزینه این نوع سفر زمینی نیز متغیر است و تحت‌تاثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود. قطعا مواردی چون مبدأ و مقصد سفر، نوع قطار، کلاس صندلی و زمان سفر می‌توانند روی این هزینه‌ها موثر باشند.

در ایران، قیمت بلیت‌های قطار توسط شرکت راه‌آهن تعیین می‌شود و این قیمت‌ها ممکن است با توجه به کلاس و رده قطار متفاوت باشند. در واقع راه‌آهن با توجه به میزان مسافت، قطارها را در رده‌های مختلفی تقسیم می‌کند که مدل VIP از همه بهتر است و قطعا قیمت بالاتری هم دارد.

به‌طور‌کلی، هزینه سفر با قطار به مشهد معمولاً در بازه قیمت قابل قبول قرار می‌گیرد. اما نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن‌ها مشخص کرد. به همین علت برای تهیه بلیت و اطلاع از هزینه‌های دقیق‌تر، بهتر است با شرکت راه‌آهن تماس بگیرید یا به سایت‌های آنلاین رزرو بلیت قطار مانند فلای تودی مراجعه کنید.

هزینه سفر به مشهد با کدام قطارها ارزان‌تر است؟

در هنگام خرید بلیط قطار کرج مشهد یا تهران مشهد یا هر شهر دیگری، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما است که می‌توانید با توجه به بودجه خود آن‌ها را انتخاب کنید. اگر به‌دنبال ارزان‌ترین بلیط‌های قطار هستید، مدل‌های اتوبوسی بهترین گزینه خواهند بود. در این قطارها امکانات خوبی در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما اگر مسافت طولانی باشد، مکان مناسبی برای استراحت نخواهید داشت و باید روی صندلی‌های خود به حالت نشسته بخوابید. به همین علت بهتر است کمی بیشتر هزینه کرده و با قطارهای شش تخته سفر خود را آغاز کنید.

قطارهای شش تخته نیز قیمت مناسبی دارند. اما هزینه نهایی با توجه به شرکت مسافربری و امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهند، مشخص می‌شود. در کنار این قطارها، مدل‌های چهارتخته نیز موجود هستند که قیمت آن‌ها از دو مدل قبلی گران‌تر است؛ زیرا هم در داخل کوپه‌‌ها فضای بازتری دارید و هم امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌گیرد. در نهایت این انتخاب شماست که کدام قطار را ترجیح می‌دهید.

مقایسه هزینه سفر به مشهد با قطار و خودرو شخصی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اگر با خودرو شخصی خود سفر کنند، در هرینه‌های رفت و آمد صرفه‌جویی خواهد شد. این موضوع کاملا درست است اما برای مسافت‌های کوتاه بیشتر صدق می‌کند. مشهد نسبت به بعضی از شهرها مانند تهران و کرج، مسافت طولانی‌تری دارد و باید بیش از ده ساعت رانندگی کنید تا به مقصد برسید. به همین علت برای این سفرها بهتر است از وسایل حمل‌و‌نقل دیگری استفاده شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با قطار این سفر را آغاز کنند. قطار همان‌طور که گفته شد امکانات خوبی را به مسافران ارائه می‌دهد و در عین حال امنیت بسیار بالایی دارد. ضمن اینکه بسیار راحت است و پس از حدود ۱۱ ساعت به مقصد خواهید رسید. حتی برخی از قطارها سریع‌السیر هستند و پس از ۸ ساعت شما را به مقصد می‌رسانند.

بنابراین اگر بخواهیم بین خودرو و قطار از لحاظ هزینه‌ مقایسه‌ای انجام دهیم، قطار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود؛ زیرا خودرو شخصی در این سفر نیاز به سوخت زیادی دارد. حتی ممکن است در طول مسیر قطعات آن آسیب ببینند که قطعا هزینه‌ تعمیرات بیشتر خواهد شد.

مقایسه هزینه سفر به مشهد با قطار و هواپیما

هواپیما یک گزینه عالی برای سفر به مشهد است. اما از شهرهایی که تا مشهد فاصله زیادی دارند و باید مسافت زیادی را در مسیر این شهر بود. این وسیله نقلیه در کمتر از دو ساعت شما را به مقصد می‌رساند و در طول مسیر امکانات خوبی را برایتان فراهم می‌کند؛ اما قیمت آن به نسبت قطار بسیار بالاتر است. با قطار شاید مسافت بیشتری را در مسیر باشید، اما با یک هزینه مناسب، هم از تماشای مناظر و طبیعت لذت می‌برید و هم در حین سفر خدمات خوبی را دریافت می‌کنید. حتی اگر محدودیت زمانی برای سفر نداشته باشید، می‌توانید با قیمت کمتری بلیط قطار خود را تهیه کنید.

فلای تودی پلتفرمی معتبر برای تهیه بلیط قطار مشهد

همان‌طور که در این مطلب عنوان شد، هزینه سفر به مشهد با قطار به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان قیمت واحدی را برای آن تعیین کرد. قطعا مبدا سفر و مسافتی که در مسیر هستید، روی این موضوع موثر است و می‌تواند قیمت‌ها را تغییر دهد. حتی نوع قطار، کلاس سفر و امکاناتی که در طول مسیر در اختیار مسافر قرار می‌گیرد، می‌تواند عاملی برای تفاوت هزینه‌ها شود. بنابراین اگر به دنبال بلیط ارزانی هستید، بهتر است در فصل‌های کم تردد سال با این وسیله حمل‌و‌نقل سفر کنید و مهم‌تر از همه به‌صورت آنلاین بلیط بخرید تا امکان مقایسه قیمت‌ها وجود داشته باشد.

برای تهیه بلیط قطار مشهد، می‌توانید از طریق فلای تودی اقدام کنید. یک وب‌سایت گردشگری معتبر که در زمینه انواع خدمات مسافرتی فعالیت می‌کند. رزرو بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و حتی هتل از این پلتفرم امکان‌پذیر است و با سرعت بالایی این کار را برایتان انجام می‌دهد. حتی در بازه‌های زمانی از سال، تخفیفات ویژه‌ای روی خدمات این مجموعه اعمال می‌شود تا با قیمتی مناسب‌تر بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *