رپرتاژ

معرفی سرورهای اچ پی مدل DL

لیمو HR

در صورتی که فضای کافی و از همه مهم‌تر رک در اختیار دارید، سرورهای hp مدل DL بهترین گزینه‌ برای پاسخ به نیازهای سازمان شما هستند. DL که مخفف HP Density Line است، به سرورهایی اشاره دارد که قابلیت استقرار داخل رک را دارند. رک محفظه‌ای شبیه به یک قفسه است که سرورها از طریق سینی‌های مخصوصی به شکل ریلی و از طریق پیچ کردن در آن قرار می‌گیرند. سروری که طراحی آن به گونه‌ای باشد که برای نصب، نیاز به رک داشته باشد در گروه سرورهای رکمونت یا DL قرار می‌گیرد. در ادامه مهم‌ترین سرورهای اچ پی مدل DL سری‌های ۵۰۰ و ۳۰۰ را به همراه ویژگی‌های سخت افزاری آنها معرفی می‌کنیم. پس اگر می‌خواهید با سرورهای سری DL آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

سرور dl580 g10

سرورهای اچ پی سری ۵۰۰DL در گروه سرورهای چهار یونیتی بازار قرار می‌گیرند که برای پاسخ‌گویی به نیازهای روبه رشد سازمان‌ها به بازار عرضه شده‌اند. dl580 g10 از سرورهای مقیاس‌پذیر سطح سازمانی اچ پی است که برای پاسخ‌گویی به بارهای کاری حساس تجاری طراحی شده و در مقایسه با نمونه‌های دیگر قیمت مناسب‌تری دارد.

این سرور از پردازنده‌های Intel Xeon سری Scalable که ۲۸ درصد کارایی بهتری در مقایسه با نسل قبل دارد، پشتیبانی می‌کند. سرور dl580 g10 قادر به پشتیبانی از ۶ ترابایت حافظه رم با فرکانس ۲۹۳۳ مگاهرتز است و یکی از ویژگی‌های شاخص آن توانایی انجام فعالیت‌های طولانی مدت است که باعث شده گزینه مناسبی برای رسیدگی به بارهای محاسباتی سنگین و فشرده باشد.

سرور DL580 Gen10 به لطف پشتیبانی از چهار پردازنده مرکزی بالاترین سطح از توسعه‌پذیری، مقیاس‌پذیری و دسترس‌پذیری را در قالب یک شاسی چهار یونیتی ارائه می‌دهد. همچنین، پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل به معنای افزایش ۴۵ درصدی عملکرد در مقایسه با نسل‌های قبلی است. برای خرید سرور dl580 g10 می‌توانید از لینک https://falnic.com/shop/p/hp-dl580-gen10-server بازدید کنید.

سرور g10 dl580

سرور dl380 g10

سرورهای اچ پی مدل DL در رده‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند که هر یک ویژگی‌های سخت‌افزاری خاص خود را دارند. در این میان، سرورهای hp سری ۳۰۰DL از محصولات پرفروش و پرمخاطب اچ پی به شمار می‌روند که طیف گسترده‌ای از شرکت‌های کوچک و بزرگ برای انجام کارهای روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در این میان سرور dl380 g10 یک گزینه پر مخاطب در این زمینه است. و توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل دوم زئون اینتل را دارد. همچنین، در بحث فضای ذخیره‌سازی نیز امکان نصب هارد دیسک‌‌های ۲.۵ و ۳.۵ اینچی مبتنی بر رابط‌های SAS و SATA روی این سرور وجود دارد که به ترتیب سرعت‌های ۱۲ گیگابیت بر ثانیه و ۶ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کنند.

نکته مهمی که باید در ارتباط با سرور dl380 g10 به آن اشاره داشته باشیم، حداکثر سرعتی که با نصب پردازنده‌های مرکزی به دست می‌آید. این سرعت برابر با ۳.۹ گیگاهرتز است که جوابگوی بارهای محاسباتی سنگین است. البته در این حالت باید از پردازنده‌های سری پلاتینیوم استفاده کنید که از پردازنده‌های گران‌قیمت و رده بالای بازار به شمار می‌روند. مورد بعدی در ارتباط با حافظه اصلی است. سرور در شرایط عادی توانایی پشتیبانی از حداکثر ۳ ترابایت حافظه اصلی از نوع DDR4 را دارد، اما در صورتی که از حافظه‌های HPE Persistent Memory با فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز استفاده کنید، قادر به نصب ۶ ترابایت حافظه اصلی خواهید بود. البته، در چنین شرایطی باید از دو پردازنده استفاده کنید، زیرا هر پردازنده از ۱۲ اسلات DIMM پشتیبانی می‌کند.

سرور g10 dl380

سرور dl360 g10

سرور DL360 G10 از سرورهای خوب و مقرون به صرفه اچ پی است که توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های Intel Xeon Scalable را دارد و ۲۸ هسته پردازشی به ازای نصب هر پردازنده ارائه می‌کند. این سرور از ۳ ترابایت رم DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ پشتیبانی می‌کند. برای این منظور ۲۴ اسلات DDR4 در دسترس قرار دارند و در صورت تمایل به استفاده از تمامی اسلات‌های رم، باید از هر دو سوکت پردازنده استفاده کنید.

این سرورهای رکمونت hp توانایی پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از رسانه‌های ذخیره‌سازی مثل NVMe را دارد که سرعت دسترسی به اطلاعات را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. همچنین، فرم فاکتور یک یونیتی این سرور باعث شده تا امکان نصب آن در رک‌ها بدون مشکل فراهم باشد.

در ارتباط با رسانه‌های ذخیره‌سازی قابل پشتیباتی توسط سرور DL360 G10 باید به این گزینه اشاره داشته باشیم که سازمان‌ها می‌توانند بر مبنای پیکربندی‌های مختلفی از رسانه‌های ذخیره‌سازی روی این سرور استفاده کنند. به بیان دقیق‌تر بسته به نوع شاسی که خریداری می‌کنید، امکان نصب و پیکربندی دیسک‌ها به شرح زیر وجود دارد:

  • ۴ عدد LFF SAS/SATA
  • ۸ عدد SFF SAS/SATA به اضافه دو عدد NVMe
  • ۱۰ عدد درایو SFF SAS/SATA
  • ۱۰ عدد درایو SFF SAS/SATA
  • ۱۰ عدد درایو SFF NVMe

ترکیب عوامل یاد شده باعث شده‌اند تا سرور dl360 g10 به یکی از محصولات پر مخاطب بازار تبدیل شود تا کسب‌و‌کارهای کوچک تا متوسط بدون مشکل به پلتفرمی متراکم دسترسی داشته باشند. سازمان‌ها می‌توانند از ابزارهای مدیریتی کارآمدی مثل HPE OneView و HPE iLO 5 برای مدیریت این سرور بپردازند.

سرورهای رکمونت اچ پی پرفروش‌ترین محصولات دنیای سرورها به شمار می‌روند که رقیب جدی آن‌ها سرورهای شرکت دل هستند. این سرورها گلچینی از بهترین ویژگی‌های سخت‌افزاری ارائه می‌کنند تا سازمان‌ها مشکلی از بابت انجام کارهای محاسباتی نداشته باشند. یکی از ویژگی‌های شاخصی که باعث شده‌است تا سرورهای رکمونت hp به گزینه‌ای محبوب نزد سازمان‌ها تبدیل شود، مقیاس‌پذیری بالای آن‌ها است که اجازه می‌دهند، متناسب با نیازهای کاری اقدام به افزایش توان محاسباتی یا فضای ذخیره‌سازی بپردازید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *