اخبار استارتاپی

روابط عمومی در ایران زیر ذره‌بین تریبون

تریبون گزارشی از وضعیت روابط عمومی در ایران منتشر کرد.

تریبون، پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و روابط عمومی دیجیتال، با همکاری چهارصد نفر از فعالین حوزه روابط عمومی و رسانه اقدام به انتشار گزارشی جامع از وضعیت روابط عمومی در ایران کرد.

در این گزارش مباحث مختلفی از روابط عمومی مانند: وضعیت و جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها، دامنه عملکرد روابط عمومی، فرصت ها و تهدیدها و چشم‌انداز روابط عمومی در ایران بررسی شده‌است.

 

آرمان صفایی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل تریبون، اولین سخنران این رویداد از همکاری تریبون با کسب و کارهای مختلفی گفت و این که چگونه و چطور تریبون برای این که صدای این کسب و کارها را به گوش مخاطبین برساند و دیده شوند تلاش کرده است.

سپس فائزه غفوری، مدیر ارتباطات بازاریابی تریبون، به ارائه بخش نخست گزارش به دست آمده از نظرسنجی پرداخت.

مدیر ارتباطات بازاریابی تریبون

سیصد و هشتاد فعال حوزه روابط عمومی و رسانه در پر کردن این پرسشنامه همراه بودند که یک سوم از پاسخ‌دهندگان خانم بوده‌اند و بیش از هشتاد و سه از پاسخ دهندگان نیز بالای ۳۰ سال سن داشتند.

طبق آمار این گزارش، ۲۲ درصد از فعالین روابط عمومی در سازمان‌های دولتی، ۵۵ درصد در شرکت‌های خصوصی و مابقی نیز در سازمان‌های خصوصی-دولتی و آژانس‌ها مشغول به کار هستند و تقریبا نیمی از جامعه روابط عمومی را نیز مدیران و کارشناسان ارشد تشکیل می‌دهند.

۳۸ درصد از فعالین، درآمد خود را مابین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان اعلام کرده‌اند و اختلاف درآمدی در رده های مدیریتی بین خانم‌ها و آقایان چیزی حدود سه میلیون تومان می‌باشد.

۳۹ درصد از فعالان از طریق خبرنگاری و رسانه وارد این حوزه شده اند.

 

در ادامه نیز مینا ملکی، مدیر ارشد اجرایی تریبون، به ادامه ارائه گزارش پرداخت.

مدیر ارشد اجرایی تریبون

۷۳ درصد از تیم های روابط عمومی مستقیما زیر نظر مدیرعامل فعالیت می کنند و ۲۰ درصد از آن ها بخشی از تیم مارکتینگ هستند.

طبق نظر هشتاد و پنج درصد از پاسخ‌دهندگان مهمترین وظیفه ی روابط عمومی ارتباط با رسانه ها عنوان شده است و برگزاری رویداد و تولید محتوا در رده های بعدی از وظایف آن ها قرار می گیرد.

بزرگترین چالشی که ۵۹ درصد از تیم های روابط عمومی با آن روبرو هستند، محدودیت بودجه است که این بودجه  عمدتا صرف ارتباط با رسانه ها و تولید محتوا می شود.

چالش بعدی آن ها اندازه‌گیری فعالیت های روابط عمومی است که در شرکت های خصوصی دو برابر از بقیه شرکت ها دیده می شود و یکی از بهترین ابزارهای اندازه‌گیری آن میزان تعامل در شبکه های اجتماعی و میزان موفقیت کمپین‌ها است.

همچنین جذب و حفظ نیروی متخصص، چالش دیگر متخصصان روابط عمومی بوده است. چالشی که  ۴۴ درصد از متخصصان روابط عمومی با آن درگیر بوده‌اند و بی‌ارتباط با بحران مهاجرت در کشور نیست. در واقع ۸۶ درصد از فعالان روابط عمومی اعلام کرده‌اند که مایل به مهاجرت هستند.

طبق این گزارش، ۶۶ درصد از فعالان روابط عمومی ترجیح می‌دهند از رسانه‌های داخلی کسب‌وکار خود برای رساندن پیام و تبلیغ استفاده کنند و برای آنها رسانه‌های اکتسابی و غیررایگان در اولویت‌های بعدی قرار دارند. از میان رسانه‌های داخلی نیز، اینستاگرام با اختلاف بسیار زیاد هنوز محبوب‌ترین است.

پنل مدیران روابط عمومی

درپایان پنل گفتگویی با حضور مدیران روابط عمومی از طبیعت، تپسی، دیجی‌کالا و بانک سینا درخصوص جایگاه روابط عمومی در سازمان ها و چالش هایی که با آن روبرو هستند برگزار شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۶ Average: ۴.۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *