اخبار استارتاپی

جامعه از استارتاپ‌های جدید استقبال کرده است

به گفته‌ی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، استقبال جامعه از حضور استارتاپ‌های جدید با شکل‌های تازه خدمات پررنگ‌تر شده است.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در بازدید از دو استارتاپ شرکت دانش‌بنیان ساناگستر سبز، به پررنگ‌تر شدن استقبال جامعه از استارتاپ‌ها و کسب و کارهای دانش‌بنیان با ترویج فرهنگ استارتاپی اشاره کرد و گفت: با نقش‌آفرینی کسب و کارهای خلاق و استارتاپ‌های خدماتی، جامعه با ماهیت این جنس کسب و کارها آشنا شده‌ است. با ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان و پیوند جامعه با فناوری اطلاعات و ارتباطات، استقبال از این استارتاپ‌ها که هرروزه یکی از نیازهای جامعه را با ارائه شکل تازه‌ای از حل می‌کند، پررنگ‌تر شده است.

وی با بیان این‌که اکنون اثرات مثبت حضور این استارتاپ‌ها برای حل مشکلات خرد و کلان جامعه عینی و قابل لمس شده است، اظهار کرد: این استارتاپ‌ها می‌توانند در تمامی موضوعات و نیازهای جامعه گسترش پیدا کنند و ضمن ایجاد ارزش افزوده و اشتغال، چالش‌های جامعه را با طرحی نو حل کنند.

رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان کشور ادامه داد: اکنون زمان آن فرارسیده است که اثرات و نقش استارتاپ‌ها را در اقتصاد دانش‌بنیان به‌خصوص در حوزه اشتغال و کارآفرینی شاهد باشیم؛ این‌که یک اپلیکیشین می‌تواند بیش از ۵۰۰۰ نفر را مشغول به کار کند، ویژگی منحصر به‌فرد استارتاپ‌های خدماتی است.

ستاری با بیان این‌که هریک از این استارتاپ‌ها ظرفیت بالای رشد تا ۵۰ برابر در سال در کنار ایجاد اشتغال درخور توجه دارند، ادامه داد: هرکدام از این شرکت‌ها می‌توانند رشد ۱۰درصدی هفتگی را که رشد معمول یک استارتاپ است رقم بزند؛ این در حالی است که یک واحد بزرگ تولیدی در بهترین شرایط می‌تواند در طول یک سال چنین رشدی را تجربه کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: این استارتاپ‌ها به تازگی در حوزه حمل و نقل بین شهری وارد شده‌اند و ورود کسب و کارهای خلاق به این حوزه‌ها موجب می‌شود ایجاد ظرفیت اشتغال این استارتاپ‌ها با فعالیت در حوزه‌هایی چون ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی به دست خود دانشگاهیان محقق شود.

ستاری با اشاره به افزایش مقیاس فعالیت استارتاپ‌های خدماتی به سطح کشور گفت: در حال حاضر ابعاد فعالیت این استارتاپ‌ها محدود به پایتخت نیست و در حال گسترش به دیگر استان‌ها است. در حوزه حمل و نقل داخل  شهر، اکنون استارتاپ‌هایی وجود دارند که بیش از ۲۵ شهر کشور فعال هستند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *