اخبار استارتاپی

فراهم شدن دسترسی و پردازش داده‌ها برای استارت‌آپ‌ها

پروژه‌ی مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی با هدف ذخیره‌سازی، پردازش و به اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو، پروژه‌ی تجهیز زیرساخت فیزیکی «مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی» با هدف ذخیره‌سازی، پردازش و به اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات، تعریف و اجرایی شده است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

علی ابوالقاسمی، مدیر پروژه‌ی مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی روز سه شنبه اظهار داشت: یکی از زیرساخت های مهم و زیربنایی مورد نیاز در زمینه‌ی ذخیره سازی، پردازش و به اشتراک گذاری داده‌ها و اطلاعات، «مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی» است که طرح تجهیز زیرساخت فیزیکی آن تعریف و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: سازمان فضایی ایران در راستای تکمیل زنجیره‌ی ارزش داده‌های فضایی و بر اساس ماموریت‌های تعریف شده، اقدام به توسعه‌ و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای ذخیره‌سازی، پردازش و به اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات فضایی و به‌خصوص سنجش از دور کرده است.

مدیر پروژه‌ی مرکز ملی داده و اطلاعات فضایی با اشاره به ماموریت سازمان در زمینه‌ی تمرکز و یکپارچه ‌سازی داده‌های فضایی و ایجاد دسترسی آسان، سریع و پایدار به این داده‌ها برای کاربران، عنوان داشت: این مرکز به گونه‌ای طراحی شده ‌است که ظرفیت‌های لازم برای ارائه‌ی سرویس ‌های متنوع اعم از اشتراک‌گذاری داده و تولید محصولات متنوع سنجش از دور را خواهد داشت.

ابوالقاسمی خاطرنشان ساخت: این مرکز با بهره‌گیری از فناوری رایانش ابری و مدیریت کلان داده و از طریق پلت‌فرم دسترسی به داده و اطلاعات که روی بستر این مرکز ایجاد خواهد شد، امکان دسترسی، دانلود و پردازش داده‌ها و اطلاعات را برای شتاب‌دهنده‌ها و کسب‌وکارهای نوپا فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران ۲۷ بهمن ماه پارسال گفته بود، در برنامه‌ی راهبردی فضایی کشور تا افق ۱۴۰۴، سرفصلی برای توسعه‌ی اقتصاد بخش فضایی کشور پیش‌بینی شده که در حال نهایی‌سازی است.

به گفته‌ی «مرتضی براری»، موضوع‌های اصلی این برنامه شامل توسعه‌ی کسب‌وکارها، استارتاپ‌های مبتنی بر ارائه‌ی خدمات فضاپایه، تجاری‌سازی فناوری‌های بالادستی حوزه‌ی فضایی، توسعه‌ی صادرات فناوری، محصولات و خدمات، جذب حداکثری سرمایه‌ی بخش خصوصی و کسب سهم مناسب از اقتصاد فضایی بین المللی است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *