اسلایدهای استارتاپیچندرسانه ای

آشنایی با تدوین بیزینس پلن

یک برنامه تجاری قابل دفاع چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک بیزینس پلن خوب باید دارای پیوستگی و هماهنگی در طول کل سند باشد و به نوعی باید تعادل بین اطلاعات کیفی و کمی در آن برقرار باشد. همچنین بخش مالی باید منعکس کننده‌ی تصمیمات موجود در بخش بازاریابی و سازماندهی باشد.

ایده تجاری نقطه مرکزی و شالوده‌ی یک طرح تجاری است بدون داشتن یک ایده تجاری مشخص، بیزینس پلن تبدیل به صفحاتی از اعداد و ارقام فاقد جذابیت برای سرمایه گذاران می شود. تجربه نشان داده است طراحان طرح تجاری در ایران به ایده‌ی تجاری کمتر بها می‌دهند و بیشتر بر روی ظاهر طرح تجاری مترکز می شوند.

برچسب ها

میثم صفری

مسئول بانک اطلاعاتی اکوموتیو، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن