اخبار استارتاپی

۷۰ درصد متقاضیان مشاغل خانگی کشور زنان هستند

معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: چهار میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که نیاز دارند به درآمد خود متکی و دارای استقلال مالی باشند.

لیمو HR

معصومه ابتکار روز شنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی پوشاک در شهرک صنعتی شماره یک اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: طبق آخرین آمار حدود ۲۷ درصد از زنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند و علاقه مند به ورود به بازار و بسیاری دیگر هم نیازمند کار هستند.

وی گفت: مسئله اشتغال برای زنان ایرانی بسیار مهم است و باید برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شود. ابتکار افزود: با تسهیلاتی که دولت از صندوق توسعه ملی تهیه کرده تحولات خوبی در زمینه رشد و ایجاد فرصت های جدید برای کار زنان ایجاد شده است.

معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده اظهار داشت: دولت نیز به منظور توان افزایی زنان، ایجاد کسب و کارهای جدید و مهارت افزایی کارهای خوبی انجام داده است.

وی گفت: نشستی را با یک تشکل بزرگ در کشور برای کارآفرینی و کسب مهارت های مرتبط با کسب و کارهای زنان دانش آموخته انجام دادیم که برای عملیاتی شدن تصمیمات و برنامه های ایجاد شده نیاز به تسهیلات است.
ابتکار گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری می تواند در ایجاد اشتغال بیشتر بانوان کمک کند.
ابتکار با اشاره به اینکه زنان روستایی در چند سال اخیر ازطرح های اشتغالزا بسیار استقبال کرده اند بیان کرد: زنان روستایی درصد قابل توجهی از تسهیلات اشتغال کشور را دریافت کرده اند و در ایجاد کسب و کار موفق عمل کرده اند.

معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای بانوان به انسجام خانواده بسیار کمک می کند، اظهار داشت : اشتغال بانوان به اقتصاد ملی و خانوار کمک زیادی می کند.

وی افزود: اشتغال به کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین افزایش مهارت‌های زندگی زنان توسط آموزش و پرورش و دانشگاه به بانوان در داشتن زندگی موفق کمک و آنان را از آسیب های اجتماعی دور می کند.

 ۷۰ درصد متقاضیان مشاغل خانگی کشور زنان هستند

معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده بیان کرد: مشاغل خانگی به اشتغال بانوان بسیار کمک کرده است و ۷۰ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که در کشور در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح مشاغل خانگی ثبت نام کردند، زن بودند.

وی گفت: انتظار داریم سایت مشاغل خانگی همچنان فعال باشد و خانم ها ازاین فرصت برای مشاغل خانگی استفاده کنند. معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در سفری یک روزه صبح امروز شنبه به اهواز سفر کرد.

از جمله برنامه‌های وی در اهواز، دیدار با کارآفرینان، فعالان اجتماعی و اقتصادی استان و نشست ملی خانواده با حضور احزاب و دانشگاهیان استان است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *