اخبار استارتاپیاخبار حمل و نقل و لجستیکاخبار سلامت

ابلاغ آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی

لیمو HR

آیین نامه توزیع دارو بر بستر پلتفرم های اینترنتی بالاخره و پس از کش و قوس های فراوان در ۱۲ ماده تصویرب و اعلام شد. به نظر می رسد که پس از مخالفت وزیر بهداشت با این امر و رقابت وزارت بهداشت و سایر سازمان ها، نهایتا وزارت بهداشت بازنده شده است.

به گزارش اکوموتیو به نقل از مهر، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارات بهداشت در این باره گفت:« آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی امروز ابلاغ شد و پس از ۶ ماه در سراسر کشور به صورت رسمی اجرا می شود.»

این آیین نامه قرار است با امکان ارسال دارو در نظر وزارت بهداشت، سلامت بیماران را نیز تضمین کند. سید رضا مظهری در این باره گفت:« نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.»

وظایف سکوها آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی

براساس ماده ۲ آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی، سکوهایی مجاز هستند خدمات مربوط به سفارش گیری و تحویل دارو را از طریق داروخانه‌های دارای مجوز بهره برداری ارائه کنند که دارای مجوز از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور بوده و یا دارنده پروانه خدمات حمل و نقل، فناوری اطلاعات، هوشمندسازی از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی باشند.

هر گونه درج تبلیغ و تشویق مستقیم یا غیر مستقیم در این سکوها ممنوع است. سکوها موظف به ارائه اطلاعات مکانی برخط حمل کننده دارو در اختیار کاربر و داروخانه هستند.

علاوه بر آن، هرگونه دسترسی یا ذخیره یا نگهداری کد رهگیری و محتوای نسخه الکترونیکی توسط سکوها ممنوع است.

بر اساس ماده ۴ این آیین نامه، نسخه پیچی دارو پس از دریافت کد رهگیری از سوی داروخانه، در سامانه تخصصی نسخه پیچی داروخانه انجام می شود. دامنه خدمات حمل و نقل دارو از طریق سکو صرفا شامل نسخه الکترونیکی بوده و پذیرش سفارش حمل و عرضه دارو از طریق نسخه کاغذی ممنوع است.

سکوها موظف به ثبت شکایات و پیگیری برخط کاربران در خصوص تخلفات داروخانه ها تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند.

در صورتی که سکوهای دارای مجوز تصمیم به تعطیلی موقت یا دائم داشته باشند، این موضوع باید از یک ماه قبل به اطلاع همه کاربران برسد.

بر این اساس، سازمان غذا و دارو موظف است سرویس های سمت داروخانه ها را به روز کرده و مجوزهای بهروز و تایید شده داروخانه های متقاضی این سرویس ها را در اختیار سکوها قرار دهد.

متن کامل آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی

در ادامه متن کامل این آیین نامه قرار می گیرد:

1 آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی

2 آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی

3 آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی

4 آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی

5 آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی

6 آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی

7 آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *