اخبار استارتاپی

گسترش فعالیت های دانش بنیان دانشگاه امیرکبیر

ظرفیت شرکتهای دانش بنیان تحت پوشش دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی چهار الی پنج سال از ۱۰ شرکت به ۱۴۰ شرکت افزایش پیدا کرده است.

لیمو HR

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران را از فعالیت های آموزشی این دانشگاه دانست و گفت: در مدت چهار الی پنج سال ظرفیت شرکت های دانش بنیان تحت پوشش دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ۱۰ شرکت به ۱۴۰ شرکت افزایش پیدا کرده است و سال آینده نیز این ظرفیت دو برابر خواهد شد.

سید احمد معتمدی در افتتاح هشتمین جشنواره بین‌المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران که امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه میزبانی ۱۴۰۰ نفر و ۳۰۰ گروه کار دشواری است، خاطر نشان کرد: جشنواره امروز در مقایسه با اولین دوره برگزاری تغییرات زیادی کرده و فاصله بسیاری با اولین دوره دارد. سال آینده نیز میزبان مسابقات اصلی فیراکاپ خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی بخشی از فعالیت آموزشی ما در دانشگاه است، اظهار کرد: در سرفصل‌های دروس کارشناسی بازنگری کردیم و بازنگری سرفصل‌های دروس ارشد و دکتری نیز در دستور کار قرار گرفته است. این از آن جهت است که به مهارت نوآوری و کارآفرینی توجه ویژه‌ای داریم و بر آن هستیم تا دانشگاه صنعتی امیرکبیر را جزو دانشگاه‌های نسل سه و ایفاکننده نقش در چرخه اقتصاد قرار دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر از فعالیت ۱۱۰ گروه دانشجویی و ۱۹۰ گروه دانش‌آموزی در جشنواره فوق خبر داد و گفت: هدف اصلی آن است که خروجی آموزش عالی کسانی باشند که به راحتی جذب بازار کار می‌شوند.

معتمدی خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه صنعتی کشور و با بیش از ۱۴ هزار دانشجو در برج فناوری ابن‌سینا نیز میزبان طرح‌های فعال ابتدا در مرحله پیش رشد و رشد و در مرحله بعد به عنوان شرکت دانش بنیان پذیرای طرح‌های دانش بنیان خواهد بود.

وی افزود: 

در حال حاضر ۱۴۰ شرکت تحت حمایت ما هستند، این در حالی است که طی ۴ الی ۵ سال گذشته تعداد واحدهای تحت پوشش از ۱۰ واحد به ۱۴۰ واحد افزایش پیدا کرده است و در برنامه سال ۹۸ نیز این ظرفیت به دو برابر خود خواهد رسید.

معتمدی در پایان گفت: با توجه به بحثی که درباره اقتصاد مقاومتی مطرح شده، مهمترین محور، اقتصاد دانش بنیان است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر نهایت تلاش خود را در این عرصه ارائه کرده و امیدوار است شرکت‌کنندگان جشنواره بین‌المللی رباتیک در آینده بتوانند در شکوفایی اقتصاد نقش‌آفرین باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *