اخبار استارتاپی

تسهیل ورود دانشجویان به بازار کار با طرح صدف

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: نخستین دوره طرح صدف نیز اواخر سال 97 برگزار شد و دومین دوره آن تابستان امسال برگزار می شود.‌

لیمو HR

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اجرایی شدن طرح صدف گفت: این طرح به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برای تسهیل ورود به بازار کار اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مخاطبان اصلی این طرح فارغ‌التحصیلان و دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند، افزود: این طرح با حمایت مالی دولتی برگزار می‌شود و جامعه هدف آن دانشجویان سال آخر و فارغ‌التحصیلان دارای سابقه کار کمتر است.

پرویز کرمی درباره نحوه اجرای طرح صدف، گفت: این طرح شامل «آزمون‌ها و مشاوره‌های خودشناسی و روان‌شناختی شغلی»، «۴۰ ساعت کارگاه و سمینارهای تخصصی و مهارتی»، «مشاوره‌های مهارتی شغلی به‌صورت گروهی» و «رزومه‌سازی حرفه‌ای» می شود.

حمایت ۸۰ درصدی معاونت علمی و فناوری از اجرای طرح صدف

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین بازدید از پارک فناوری پردیس و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این پارک به عنوان یکی از زیست‌بوم‌های نوآوری و فناوری کشور و عضویت در شبکه نوآوری تهران از برنامه‌های این طرح است.

وی درباره جزییات این طرح، تصریح کرد: افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند می‌توانند مهارت‌های عمومی مورد نیاز بازار کار را بیاموزند و با کمک متخصصان، رزومه و برنامه توسعه شخصی کار خود را تهیه کنند.

کرمی ادامه داد: این افراد پس از پذیرش می توانند در دوره‌های کارورزی شرکت کنند. همچنین برای افراد شرکت‌کننده در این دوره گواهینامه معتبری نیز صادر خواهد شد.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مسئول اصلی برگزاری این طرح، پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شبکه نوآوری تهران است، عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از هزینه‌های این طرح، حمایت ۸۰ درصدی می‌کند.

مهلت ثبت‌نام در این دوره تا دهم خردادماه سال جاری است و ثبت‌نام نهایی، پس از اولویت‌بندی افراد متقاضی و اطلاع‌رسانی پذیرش برای پذیرفته ‌شدگان نهایی، تا پایان خردادماه انجام می‌شود. همچنین شروع دوره و کارگاه‌های آموزشی تیر و شهریور سال جاری خواهد بود.

ثبت نام در طرح صدف از طریق این آدرس انجام می شود. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی و مطالعه شرایط ثبت‌نام و شرایط خاص هر کارگزار، کارگزار موردنظر خود را انتخاب کنند و با پرداخت هزینه، ثبت‌نام اولیه را انجام دهند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
بنیاد ملی نخبگان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *