اخبار استارتاپی

تسهیل حمایت از شرکتهای دانش بنیان حوزه انرژی

معاون پژوهش و فناوری وزارت نیرو گفت: آیین نامه ای در دست اقدام داریم که براساس آن حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تسهیل می شود.

لیمو HR

محمد صالح اولیا، معاون پژوهش و فناوری وزارت نیرو در پاسخ به این سوال که وزارت نیرو چه برنامه ای برای حمایت از شرکت ها و استارتاپ هایی که در حوزه انرژی به خصوص انرژی های تجدید پذیر فعالیت می کنند، در دستور کار دارد، اظهار کرد: شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند در حال حاضر به سمت تولید قطعات از طریق ساخت داخل و هم حمایت از فناوری های جدید در حال حرکت هستند و اقدامات خوبی را انجام داده اند.

وی افزود: در همین رابطه آیین نامه ای در دست اقدام داریم که بر اساس آن شرکت های حوزه آب و برق زیرمجموعه وزارت نیرو، بتوانند از شرکت های دانش بنیان حمایت ویژه ای داشته باشند. البته به لحاظ قانونی مشکلاتی وجود دارد چرا که باید مناقصه ای برگزار شود و ما به دنبال این هستیم که شرکت های آب و برق از لحاظ مالی راحت تر با شرکت های دانش بنیان کار کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت نیرو ادامه داد: در عین‌ حال طرح راه اندازی پارک و علم و فناوری نیرو در دست اقدام است که این پارک بستر مناسبی را برای هم‌افزایی ایجاد می کند و از طرفی شرکت های دانش بنیان می توانند نیازهای حوزه آب و برق را به خوبی بشناسند و در راستای آن حرکت کنند. البته در حال حاضر شرکت های دانش بنیان با ما همکاری و تعامل دارند ولی انتظار داریم گسترده تر شود.

وی همچنین به بخشی از محورها و اولویت های تحقیقاتی وزارت نیرو در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: سازگاری با کم آبی، تامین آب، تغییر اقلیم، خشکسالی، سیلاب، کنترل توزیع آب، احیا و ساماندهی رودخانه ها، دیپلماسی آب، تامین آب، مدیریت منابع آب زیرزمینی از جمله محورهای پژوهشی وزارت نیرو در سال ۹۸ هستند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *