اخبار استارتاپی

گزارش عملکرد سرمایه گذاری شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

لیمو HR

گزارش عملکرد سرمایه گذاری شرکت توسعه کارآفرینی بهمن (خرداد۹۸-خرداد۹۹) توسط  این مجموعه منتشر شد.

در این گزارش می توانید پرتفولیوی شرکت که حاصل ۴ سال فعالیت در زیست بوم استارتاپی است را مشاهده کنید.

در یک سال گذشته ۴۲۷ درخواست سرمایه گذاری به این شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر ارسال شده است که ۳۷۱ طرح بررسی شده اند و ۵۶ طرح در مراحل مختلف فرایند سرمایه گذاری قرار دارند. حاصل این بررسی ها عقد قرارداد بر روی ۱۵ استارتاپ حوزه صنعتی و نرم افزاری در مرحله early stage میباشد.

سرعت عمل در پاسخگویی به تیم ها، از ویژگی های حائز اهمیت و مثبت این مجموعه است که نشان از چابکی تیم سرمایه گذاری دارد؛ به طوری که میانگین مدت زمان برای تیم‌های نرم افزاری و صنعتی از ارسال طرح تا دریافت نتیجه نهایی(رد یا امضای قرارداد)، تنها ۳۰ روز می باشد.

در این گزارش به توزیع جغرافیای درخواست های سرمایه گذاری نیز اشاره شده است که شهر تهران بیشترین درخواست ها را به خود اختصاص داده است.

 همچنین به دلایل رد استارتاپ ها نیز اشاره شده است که میتواند راهنمایی برای استارتاپ ها برای جذب سرمایه باشد. به طور کلی بیشترین میزان دلایل رد طرح های سرمایه گذاری متوجه محصول یا خدمت بوده که شامل عدم تحقق Product Market Fit، عدم ورود به بازار ، قرار گرفتن در مرحله ایده و … می باشد. در مرحله بعدی تیم قراردارد. عدم تمرکز تیم، عدم شناخت کافی بازار و مشتریان از سوی تیم، ترکیب سهامداری نامناسب از عمده دلایل این بخش می باشند.

شرکت توسعه کارآفرینی بهمن با انتشار این گزارش سعی دارد تا به نوبه خود سهمی در گردش اطلاعات در این اکوسیستم داشته باشد.

برای دانلود گزارش از اینجا اقدام کنید.

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *