اخبار استارتاپیاخبار فین تکفین تککارآفرینی و استارتاپ

مراسم معرفی منتخبان دومین جشنواره نهال فینتک برگزار شد

استارتاپهای سیگنال، یوآیدی و لندو به عنوان استارتاپهای منتخب دومین جشنواره نهال فینتک برگزیده شدند. مجموعه فینوا نیز در دومین جشنواره نهال فینتک به عنوان نهاد منتخب تاثیرگذار برگزیده شد.

لیمو HR

دومین جشنواره نهال فینتک با معرفی منتخبانی از بخشهای مختلف این صنعت، به صورت آنلاین برگزار شد. برندگان این جشنواره در حوزه استارتاپ های فینتکی، از میان ۵ استارتاپ منتخب داوران، سه کسب وکار لندو، سیگنال و یوآیدی انتخاب شدند و در بخش فرد تاثیرگذار در حوزه فناوری مالی و بانکی از نگاه داوران، علی رسولزاده، مدیرعامل سیگنال معرفی شد. همچنین فینووا هم به عنوان نهاد تاثیرگذار در حوزه فینتک در سال ۹۹، بالاترین رای دوران را به خود اختصاص داد.

جشنواره نهال فینتک

علیرضا هوشمند، هم بنیانگذار رویداد فیناپ در شروع مراسم گفت: «در سال جاری ۹۱ نهاد و استارتاپ ثبت نام کردند که از میان آنها بیش از ۵۰ استارتاپ ثبت شده در فراخوان جشنواره نهال فینتک که در لیست نهایی به داوران ارائه شد. در این دوره نیز معیارهای انتخاب کسب و کارها براساس شاخص های محصول، مدل کسب و کار، بازار و تکنولوژی بود و استارتاپ های حوزه فناوری مالی براساس شاخص های محصول، تیم، مدل کسب و کار و بازار مورد بررسی قرار گرفته اند. نهادهای تأثیرگذار طبق تمرکز بر فینتک، زنجیره حمایت مشخص، فعالیت مستمر، تعداد خروجی های مؤثر و تعداد سرمایه گذاری مؤثر مورد ارزیابی قرار گرفته اند و در انتخاب چهره های تأثیرگذار در حوزه فناوری های مالی شاخص های اثرگذاری در صنعت، محبوبیت در صنعت، خلق ارزش افزوده و نوآوری در صنعت، حائز اهمیت بوده است.» انتظار نداشته باشید کسب وکارهای سنتی و رگولاتوری برای نوآوری فرش قرمز پهن کنند.

امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز در این مراسم حضور داشت. ناظمی گفت: «اکوسیستم فناوری به محض انجام یک خلاقیت، پیشاپیش یک سری دشمن و مخالف پیدا می شود و نباید از رگولاتورها و کسب و کارهای سنتی انتظاری برای پیشرفت و نوآوری داشت.»

ناظمی

ناظمی با اشاره به لندو و سیگنال و ورود آنها به حوزه کارگزاری و بانکی می گوید: «این اقدام یعنی قدرتی که کامل دست بخش سنتی بوده حالا به دست تیم های کوچک هم رسیده و طبیعتا از این موضوع استقبال نمی شود. بانک مرکزی باید از نظام بانکداری کشور صیانت کند و از همین رو نمی تواند مدافع نهادهای نوآور فینتکی باشد و بیشتر تمرکزش صرف نظام بانکداری است.»

او می گوید بزرگترین خواسته تیم های نوآور تغییر ساختار و نگاه رگولاتوری است: «بزرگترین تغییر باید در ساختار رگولاتوری باشد، نه تنها بانک مرکزی بلکه تمام نهادها باید نگاهشان تغییر کنند وگرنه فرصت ها از دست می روند.»

جشنواره نهال فینتک برای نخستین بار اسفندماه سال ۹۸ ،همزمان با یازدهمین رویداد فیناپ با عنوان جایزه سال فینتک ایران برگزار شد. این جشنواره تقدیری از برگزیدگان صنعت فینتک در ایران است که در پایان هرسال با معرفی برترین های این حوزه، سعی در پربارتر شدن نهال فینتک در ایران دارد. در فراخوانی که از بهمن ماه در وبسایت فیناپ اعلام شد امکان ثبت نام تمام کسب و کارها و استارتاپ های حوزه فینتک شامل اینشورتک، لندتک، بانکتک، پیتک، رگتک، ولثتک، کرادفاندینگ، بانکداری باز، رمزارزها و نیز تمام شرکت های فناوری بانکی مانند شرکتهای پرداخت الکترونیک در این جشنواره وجود داشت. همچنین در بخش نهادهای تاثیرگذار بانک ها، شتابدهنده ها و فضای کار اشتراکی امکان ثبت نام داشتند.

همچنین داوران در بخش کاندیدا استارتاپ های منتخب حوزه فینتک، ۵ استارتاپ یوآیدی، سهام یاب، سیگنال، اکسیر و لندو و در بخش کاندیداهای نهادهای تأثیرگذار در حوزه فینتک با توجه به تعداد پایین تر ثبت نام نسبت به استارتاپ ها، دو کاندید مرکز نوآفرینی فینووا و مدیریت ثروت ستارگان بالاترین رأی داوران را به خود اختصاص دادند. همچنین داوران دومین جشنواره نهال فینتک با درنظرگرفتن معیار اثرگذاری در سال ۱۳۹۹ مسعود خاتونی «معاون فناوری اطلاعات بانک ملی» على رسولی زاده «مدیرعامل سیگنال» و نیما شمساپور «مدیرعامل یوآیدی» را به عنوان افراد تأثیرگذار در حوزه فناوری های مالی و بانکی در سال ۹۹ انتخاب کرده بودند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *