معرفی استارتاپ

سرزمین کادو یک فروشگاه خرید کادو آنلاین

گفت و گو با نوید معافیان، بنیان گذار و ایده پرداز سرزمین کادو

لیمو HR

می دانیم که یافتن هدیه و خرید کادو مناسب برای فرد مورد نظر کار ساده ای نیست، گذشته از دشوار بودن آن، فرآیند بسیار زمان بری است و این مسئله با دغدغه‌های زندگی امروز چندان همخوانی ندارد. از دیرباز، هدیه دادن آدابی برای ابراز محبت و تجدید دوستی بوده است، بنابراین با تهیه هدیه‌ای مناسب و تاثیرگذار می توان لحظات و خاطرات ماندگاری را ثبت کرد، همچنین منجر به ایجاد احساس مثبت و شادی در میان افراد می شود، به همان خاطر نباید از انجام آن غافل شد! سرزمین کادو از تیمی جوان و خلاق تشکیل شده است که به شما در خصوص هدیه مورد نظرتان مشاوره می دهد و بر اساس ایده ای که در ذهن تان دارید، روند تصمیم گیری در جهت انتخاب هدیه دلخواه را سرعت می بخشد. این موضوع بهانه ای شد تا با بنیان گذار سرزمین کادو به گفت و گو بپردازیم :

لطفا خودتان را معرفی کنید و از سوابق کاریتان بگویید

من نوید معافیان هستم، متولد سال ۱۳۶۸، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی از دانشگاه علم و صنعت (سال ۹۴). پس از تحصیل، در عرصه نفت و گاز فعالیت کردم، همچنین در چندین شرکت به عنوان مهندس شیمی در بخش هایی نظیر، بازرگانی، فروش، تامین تجهیزات و تامین امکانات مشغول به کار بودم. مدتی بعد در زمینه برگزاری رویداد، سمینار و به عنوان متخصص روابط عمومی با استارتاپ ها همکاری داشتم. به دنبال آن در انجمن مهندسی شیمی ایران مسئولیت دبیری کمیته عالی دانشجویی آن را به عهده گرفتم. تاکنون در حدود ۳ تا ۴ سالی می شود که در اکوسیستم استارتاپی فعالیت می کنم و تجربه مدیریت توسعه استارتاپ شتاب دهنده آبان را به مدت یک سال در پرونده ام دارم. در حال حاضر ایده پرداز و بنیان گذار کسب و کار گیفت لند یا سرزمین کادو هستم، در واقع تیم ما از بهمن ماه سال ۹۸ کار خود را آغاز کرد. در ارتباط با افراد حقیقی، هدف اصلی ما در این کسب و کار ارائه مشاوره آنلاین به کسانی هست که قصد خرید کادو را دارند اما با مسائلی همچون، عدم یافتن کادو مناسب برای شخص مورد نظر، بودجه مالی محدود، تکراری بودن هدیه، زمان بر شدن یافتن هدیه دلخواه و … روبرو هستند.

همان طور محصولاتی را مطابق با خواسته کاربران در سایت قرار دادیم تا بتوانیم پس از ارائه مشاوره، در عین فروش به آنان در یافتن محصول مورد نظر خود کمک کنیم. عموما مشاوره ما به صورت تلفنی انجام می پذیرد، اما به تازگی مشاوره آنلاین را نیز به انجام رسانده ایم. در ارتباط با مجموعه ها و شرکت های حقوقی روال همان گونه است و بدین شیوه است که ما به آنها بر اساس رویداد، مناسبت و هزینه ای که مد نظر دارند در انتخاب هدایای مناسب کمک خواهیم کرد.

 

سرزمین کادو یک فروشگاه کادو آنلاین

چه شد که به سمت اجرای این ایده گام برداشتید؟

باید بگویم یکی از مشکلاتی که شخصا تجربه اش کردم این گونه بود که من همیشه به دنبال خرید کادوهای متفاوت و خلاقانه بودم، به همان خاطر اغلب اوقات از مدت ها قبل می دانستم که برای خانواده و دوستانم چه هدایایی مطابق با علایق و نیازشان تهیه کنم، اما زمانی که اطرافیان برای من هدیه ای تدارک می دیدند به هدیه ای تکراری مانند، کارت هدیه بانکی ختم می شد، اگرچه یکسری از دوستانم پیشنهاد می دادند که با هم برویم و هدیه مناسب من را تهیه کنیم ولی این مسائل منجر به ناراحتی ام می شد. به مرور زمان ایده ای در ذهنم شکل گرفت و به دنبال آن کسب و کاری را راه اندازی کردم تا بتوانم به افراد مختلف با توجه به بودجه ای که دارند، در یافتن کادو مناسب برای شخص مورد نظرشان کمک کنم.

سرزمین کادو در جهت رفع چه مشکلی پدید آمد؟

همان طور که پیش از این اشاره کرده ام، دسته اصلی فعالیت ما به کسانی اختصاص دارد که ایده هایی خلاقانه جهت خرید کادو برای اطرافیانشان ندارند. مسئله دیگر آن است که ما همواره در قیمت گذاری هایمان تلاش کرده ایم تا اقشار کم درآمد جامعه نیز بتوانند از خدمات ما استفاده کنند، به عبارت دیگر، چون مشتریان بسیاری از نقاط مختلف کشور داریم، خواستار قیمت گذاری با سود پایین بوده ایم و به دنبال آن با تهیه محصولاتمان به صورت مستقیم از تولید کننده این امکان را داشته ایم که با قیمت پایین تری در بازار به رقابت بپردازیم و به گونه ای مناسب، نیاز تمام اقشار جامعه را تحت پوشش خود قرار دهیم. در حقیقت این موارد مشکلات اساسی بودند که سرزمین کادو در راستای رفع آن تلاش کرده است. همان طور در زمینه مشتریان حقوقی مجموعه های زیادی هستند که با آنها در حال همکاری هستیم، چرا که در بیشتر نمایشگاه ها هدایا بسیار تکراری و قابل پیش بینی شده اند، به طور مثال هدایایی مانند، فلش، اسپیکر و … به همان منظور ما خلاقیت خود را به کار گرفته ایم و هدایای متفاوتی نظیر، ست های بتنی و رومیزی را مهیا کردیم. همچنین در حال آماده سازی ست های مدیریتی متفاوتی هستیم تا هدایا از حالت یکنواخت و تکراری خود خارج شوند.

فروشگاه آنلاین خرید کادو

محصولات سرزمین کادو شامل چه مواردی می شود؟

محصولات فروشگاهی سرزمین کادو دسته های متفاوتی را در برگرفته است، از جمله، بازی و سرگرمی، شال و روسری، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، ست های رومیزی، لوازم تزئینی و اکسسوری. در حال حاضر در سایر حوزه ها ورود پیدا کرده ایم و به دنبال گسترش هر چه بهتر حوزه ها و محصولات فروشگاهی سرزمین کادو هستیم تا بتوانیم نیاز های افراد را جهت تهیه هدیه و محصول مورد نظرشان در هر حوزه ای را پاسخگو باشیم، به عنوان نمونه، یکی از محصولات ما بردگیم یا بازی های فکری است که از جوانب متفاوتی برطرف کننده نیاز افراد است، اول کسانی که به دنبال بازی های فکری و ایجاد سرگرمی برای خود هستند، دوم مدارس و پدر و مادر هایی که آن بازی را جهت کادو برای دانش آموزان و فرزندان خود تهیه می کنند، بنابراین این محصول هم به عنوان فروش عادی و هم کادو قابل استفاده است و مورد رضایت مشتریان ما قرار گرفته است.

چه کسانی برای خرید کادو به شما مراجعه می‌کنند؟

مخاطبین سرزمین کادو انواع گروه سنی را به خود اختصاص داده است، همچون، نوجوانان ۱۴ یا ۱۵ ساله ای که با ما جهت تهیه بازی های فکری تماس می گیرند و حقیقتا ارتباط با این گروه سنی برای فروش محصولات چالش های خاص خود را دارد، در عین حال مشتریان دیگری نیز داریم به طور مثال، خانم ۷۰ ساله ای هستند که برای دامادشان درخواست هدیه تولد را داشتند، در نهایت ما به ایشان راهنمایی و مشاوره های لازم را دادیم پس از آن توانستند هدیه مورد دلخواهشان را از طریق ما دریافت کنند. به طور کلی هر کسی که قصد خرید محصول و هدیه ای را دارد می تواند در گروه مشتریان ما قرار گیرد، اما طبق تجربه من، گروه سنی جوان و دانشجو در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال، استقبال بهتری از این نوع خدمات دارند و در مناسبت هایی همانند، تولد و عید با ما ارتباط برقرار می کنند.

مخاطبین از چه طریقی می توانند به محصولات فروشگاه کادو دسترسی داشته باشند؟

محصولات فروشگاهی ما در سایت و پیج اینستاگرام سرزمین کادو در دسترس هستند. در طی یک سال گذشته بر سایت متمرکز بودیم و تمامی محصولاتمان از آن طریق به فروش می رسند. در گام بعدی در نظر داریم، پیج اینستاگرام خود را رشد دهیم و با مکانیزم متفاوت تری خدمات خود را در اینستاگرام ارائه دهیم تا بتوانیم میزان فروش در آن را افزایش دهیم، همچنین به دنبال آن هستیم تا برای مشتریان سازمانی، شرکتی و حقوقی خود قابلیت لینکدین مارکتینگ را فعال کنیم و در شبکه اجتماعی لینکدین نیز فعالیت داشته باشیم. در نتیجه مخاطبین از طریق این راه ها می توانند به محصولات ما دسترسی پیدا کنند.

آیا ارسال سفارش برای شهرستان ها هم امکان پذیر است؟

بله، علاوه بر تهران در شهرستان ها ارسال سفارش داریم، برای تهران از طریق پیک و برای شهرستان ها از دو طریق پست پیشتاز و تیپاکس ارسال ها انجام می شود. در گذشته اغلب سفارشات شهرستان ها به وسیله پست پیشتاز ارسال می شدند ولی با توجه به آن که هزینه ارسال بر عهده مشتری است، در حال حاضر اغلب سفارشات آنها از طریق تیپاکس ارسال می شود و افراد می توانند درب منزل در زمان تحویل سفارش خود، هزینه ارسال را به صورت مستقیم پرداخت کنند.

در زمینه طراحی و تزئین پکیج های هدیه برای اقشار و مناسبت های مختلف از چه قابلیت هایی در تیم خود بهره برده اید؟

در زمینه طراحی و تزئین پکیج های هدیه همواره مناسبت ها و شرایط خاصی وجود دارند که دارای تم مشخصی هستند، نظیر، عید نوروز، کریسمس، شب یلدا و … از طرفی تلاشمان در این راستا بوده است که ایده پردازی خود را بیشتر از باکسینگ، طراحی و تزئین به سمت محتوای محصول متمرکز کنیم. از سوی دیگر اگر بخواهم صادقانه بگویم، در ارتباط با مناسبت های ویژه ای همانند، تولد، روز مادر، روز پدر و … از نمونه های خارجی ایده می گیریم، بدین شکل است که در سایت های خارجی به جستجو می پردازیم و آن ایده ها را با المان های مرتبط با مشتری تلفیق می کنیم، به عبارت بهتر، اگر مشتری مربوطه سفارشی از شیراز یا اصفهان داشت، در آماده سازی آن هدیه المان های فرهنگی مطابق با فرد را نیز در نظر خواهیم گرفت. بر همان مبنا بیش از تزئین، خواستار خلاقیت و تنوع در محصولاتمان هستیم.

در بخش مناسبت ها چه گروه هایی را تحت پوشش خود قرار داده اید؟

ما همچنان کوشیده ایم مناسبت های تقویمی گوناگونی را تحت پوشش سرزمین کادو قرار دهیم، در بخش فروشگاه اینترنتی مناسبت های مذهبی، محرم و صفر، روز مادر، روز پدر، اعیاد، روز خبرنگار و … را گنجانده ایم. در هر مناسبت فرهنگی، مذهبی و تاریخ خاصی در پی المان های مرتبط با آن مناسبت و شخص گیرنده بوده ایم، همان طور قصد داشتیم که آن مناسبت ها را با هدایایی خلاق و بکر متفاوت کنیم.

شیوه تولید محتوا در بلاگتان به چه صورت انجام می پذیرد؟

شیوه تولید محتوا در تیم ما با در نظر گرفتن کلمات کلیدی و محتوای ترند روز انجام می پذیرد. به بیان دیگر ما آن موارد را با محتوای رایج و مرتبط با فعالیتمان در زمینه مناسبت های روز، کادو و هدیه های سازمانی ترکیب می کنیم و در نهایت محتوایی خلاقانه و مناسب را برای بلاگ سایت خود منتشر خواهیم کرد. اگرچه در پی آن هستیم تا فرآیند تولید محتوا را به طور کلی چه در سایت چه در اینستاگرام تغییر دهیم.

تیم سرزمین کادو از چه افرادی شکل گرفته است؟

در تیم سرزمین کادو خود بنده در زمینه ایده پردازی و تا حدودی در طراحی سایت فعالیت می کنم، همچنین دارای تجاربی در زمینه های دیجیتال مارکتینگ، روابط عمومی و ارتباطات، فروش و تبلیغات هستم. از طرفی افراد دیگر تیم ما مسئولیت گرافیک، تولید محتوا، همان طور همراهی با من در زمینه اجرا، ایده پردازی و طراحی سایت را به عهده دارند. در عین حال مشابه سایر تیم ها از تخصص ها و وظایف گوناگون برای پیشبرد اهداف خود استفاده کردیم. علاوه بر آن دارای دو یا سه مشاور جهت مشاوره در زمینه ارائه ایده ها و هدایای مناسبتی خلاقانه هستیم، در راستای آن اتاق فکری داریم که حدود ۱۰ نفر در آن حضور دارند و با توجه به مناسبت، ترند روز دنیا و نیاز های جامعه هدف، با کمک مشاور ها و همراهی سایر افراد تیم مراحل ایده پردازی تا اجرا را با به انجام می رسانیم.

تیم استارتاپ سرزمین کادو

آیا در ارتباط با گیفت لند ایونتی برگزار کرده اید؟

از همان اوایلی که گیفت لند شروع به کار کرد به فاصله کوتاهی با پاندمی کرونا مواجه شدیم. در صورتی که ما قصد داشتیم در فضای دانشجویی و دانشگاهی ورود پیدا کنیم ولی با وجود شیوع کرونا و به دنبال آن تعطیلی دانشگاه ها و سایر اماکن، نتوانستیم ایونت خاصی را برگزار کنیم. اگرچه پس از آن موفق به برگزاری ایونت برد گیم و بازی های فکری با رعایت پروتکل های بهداشتی شدیم که بسیار مورد استقبال واقع شد. در آن زمان ما در مجموعه برج الوند مستقر بودیم و در آنجا یکی از دوستانمان کافه ای دنج و جذاب داشت، در ادامه ما محیط این کافه را جهت برگزاری ایونت برد گیم و آمدن افراد برای انجام بازی رزرو کردیم. در نتیجه با انجام این امر، شرایط و روحیه افراد از بی هیجانی و یکنواختی حاصل از قرنطینه عوض می شد و بدین شکل می توانستند اوقات خوشی را آنجا بگذرانند. نام آن ایونت “آخر هفته های هیجانی” بود که با گذشت زمان در میان هفته نیز برگزار می شد، همان طور اعضای یک خانواده می توانستند حضور یابند و ما به آنها بازی را آموزش می دادیم، از سوی دیگر اگر تعداد افراد محدود بود به صورت تیمی و با رعایت فواصل اجتماعی، بازی را پیش می بردیم. ما در سال ۹۹ از خرداد یا تیر تا اواخر مهر ماه این ایونت را برگزار کردیم، بدان جهت بسیار مورد رضایت افراد مختلف قرار گرفت.

بازخورد مخاطبین تا به امروز برای فروشگاه کادو چگونه بوده است؟

از آن نظر که ارائه محصولاتمان را بر مبنا خلاقیت و ایده پردازی قرار داده ایم، می توانم بگویم که بازخورد های مثبتی را از جانب مخاطبین سرزمین کادو دریافت کردیم. نکته ای که در این میان وجود دارد، بدین شرح است که چون ما مستقیما محصولاتمان را از تولید کننده تهیه می کنیم، علاوه بر قیمت رقابتی و فروش خوب، قابلیت ارسال سریع را نیز داریم، به بیان بهتر، افراد ساکن در تهران اگر تا ساعت ۴ یا ۵ عصر تاریخ مورد نظرشان ثبت سفارش کنند، همان روز برایشان ارسال می شود و برای افراد شهرستان ها روز بعد در اولین فرصت تحویل پست داده شده و ارسال می شود. بدان جهت ارسال سریع و به موقع محصولاتمان مورد رضایت بسیاری از مشتریان واقع شده است، در این زمینه خاطره ای را به یاد دارم، سال ۹۹ در زمان اعمال محدودیت تردد در ساعت ۹ شب، مشتری با ما جهت تهیه هدیه تولد نزدیکان خود تماس گرفتند و گفتند در طی یک ساعت از منزل خودشان به منزل اقوامشان می رسند، بنابراین اگر ممکن در این مدت هدیه ای را با توجه به ویژگی های درخواستی ما مهیا کنید و در نهایت هنگام رسیدن ما به مقصد راس ساعت ۸ و نیم، پیک برای تحویل سفارش آنجا باشد، بدین نحو ما توانستیم پیش از زمان تعیین شده سفارش را آماده و ارسال کنیم. معمولا مشابه این نوع خدمات رسانی برای همکارانمان بسیار کم میسر می شود ولی ما همواره در راستای سرعت بخشی به فرآیند ارسال و ارسال لحظه ای تا جایی که امکان داشته است اقدامات لازم را جهت رفع نیاز مشتری به انجام رسانده ایم. به دنبال آن در راستای جلب نظر مشتری نیز در هنگام تصمیم گیری آنها برای انتخاب محصول از راه های متفاوتی اعم از، عکس، ویدیو، تماس تلفنی و تصویری او را همراهی کردیم تا بهترین انتخاب و رضایت را از سرزمین کادو داشته باشد.

فروشگاه آنلاین کادو

برنامه آینده شما برای گیفت لند چیست؟

در ارتباط با برنامه ریزی برای آینده گیفت لند یا سرزمین کادو، ما ۳ نوع هدف را برای خود تعریف کرده ایم که عبارتند از، اهداف کوتاه مدت، میان مدت و در نهایت بلند مدت. بدین منظور در گام اول بهبود فعالیت در اینستاگرام و لینکدین جهت ارائه خدماتمان را مد نظر داریم، همان طور افزودن محصولات متنوعی که امکان استفاده دو جانبه را داشته باشند، به بیان بهتر محصولاتی را ارائه دهیم که از قابلیت فروش خوبی برخوردار باشند و افراد برای تامین نیاز های خود آن را تهیه کنند، علاوه بر آن در قالب کادو و هدیه بتوانند از آن محصولات بهره ببرند. پس از آن در اهداف میان مدت به دنبال آن هستیم تا تمامی رویداد ها اعم از، مذهب، فرهنگ و شهرستان های مختلف را تحت پوشش خدمات خود قرار دهیم، همچنین این موارد تنها منتهی به داخل کشور نشود و در ابعاد وسیع تری در خارج کشور نیز به فعالیت بپردازیم. از مهم ترین مواردی که در اهداف میان مدت خود در حال برنامه ریزی برایش هستیم، بدین نحو است که فرآینده مشاوره کادو را به شکل آنلاین و سیستمی پیش ببریم، بنابراین افراد با وارد کردن اطلاعاتشان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در لحظه قادر باشند پاسخ خود را دریافت کنند.

در نهایت در بلند مدت همانند سایر کسب و کار ها علاقه مند هستیم تا به مجموعه کارآفرینی بزرگ تبدیل شویم و افراد متفاوتی ما را همراهی کنند، سپس قادر خواهیم بود نقش موثری را در اکوسیستم استارتاپی کشور ایفا کنیم. در حقیقت آرزوی من به عنوان بنیان گذار و ایده پرداز سرزمین کادو آن است که نام برندمان مطرح شود و افراد با هر بودجه و شرایطی برای تهیه هدایای مورد نظرشان نام سرزمین کادو را به خاطر آورند.

فروشگاه آنلاین سرزمین کادو

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۶ Average: ۴.۲]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام
    وقت خوش ممنون میشم سایت و پیج اینستاگرامشون رو لطف بفرمایید به من بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *