اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیرسرمایه گذاری خطرپذیر

رویداد «استان آپ؛ ۳۱ قدم تا شکوفایی» برگزار شد

اولین دوره از سلسله رویداد «استان آپ؛ ۳۱ قدم تا شکوفایی» در استان کرمان برگزار شد.

لیمو HR

اولین دوره از سلسله رویداد های استانی با عنوان استان آپ ؛ ۳۱ قدم تا شکوفایی ، روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در استان کرمان برگزار شد. استان آپ که ترکیب رویداد پیوند و رویداد دوشنبه های استارتاپی است برای اولین بار در استان کرمان برگزار شده است و هدف آن شناسایی طرح های سرمایه پذیر استانی و تسهیل روند جذب سرمایه و ارتباط ایده پردازان و شتابدهنده ها بوده است.

ارائه استارتاپ اول در رویداد استان آپ : استارتاپ ماهوت

محصولات استارتاپ ماهوت در دو دسته “برپوش” و “FullSkin” قرار می‌گیرد. برپوش‌ها به عنوان Back Skin، فقط سطح پشت گوشی هوشمند را پوشش می‌دهند. برپوش‌های این مجموعه چسبندگی (GRIP) بالایی دارد و احتمال افتادن گوشی هوشمند را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر فول‌اسکین‌ها به طور کامل تمام سطوح گوشی هوشمند را پوشش می‌دهند و به دلیل ساختار دولایه‌ای که دارند و همچنین وجود کانال‌های هوا در زیر این محصولات، گوشی هوشمند را به طور کامل در برابر ضربات برد کوتاه، سر خوردن و هر نوع خراشیدگی محافظت می‌کند. مشتریان هدف این مجموعه تمامی افراد دارای دیوایس‌های هوشمند مانند گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و کنسول بازی است.

سرمایه مورد نیاز استارتاپ ماهوت، ۴ میلیارد تومان است.

ارائه استارتاپ دوم در رویداد استان آپ کرمان : استارتاپ سامانه رویداد آنلاین تگ

این مجموعه از تیم‌های شتابدهنده تگ است که با توجه به ویروس کرونا، رشد تکنولوژی و نیاز به برگزاری رویدادهای آنلاین، شکل گرفته است. این تیم با توجه به نیازهای حاضر، دست به ساخت این پلتفرم زده است تا رویدادها و جلساتی را که امکان برگزاری‌شان به صورت حضوری نیست، به صورت برخط یا آنلاین برگزار نماید. مشتریان این مجموعه شامل افراد، سازمان‌ها و موسساتی در بخش دولتی و بخش خصوصی هستند که نیازمند برگزاری رویدادهای غیر حضوری هستند.

سرمایه مورد نیاز استارتاپ سامانه رویداد آنلاین ، ۱ میلیارد تومان است.

ارائه استارتاپ سوم در رویداد استان آپ کرمان : استارتاپ مشرق زمین

محصول این استارتاپ، سازه‌های پیش‌ساخته بتنی با تکنولوژی ابر بتن خودتراکم است. استارتاپ مشرق زمین، طرح خود را به عنوان مستحکم‌سازان مشرق‌زمین ارائه کرده است. با توجه به نیاز و دغدغه ساخت مسکن در اقصی نقاط دنیا، متخصصین تیم به دنبال تحقیق و توسعه برای ساخت‌وساز انبوه با استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای رفع معایب روش‌های سنتی و مرسوم در بازار هستند. در اکثر مناطق کشور از سازه‌های بتن مسلح استفاده می‌شود. در سازه‌های بتنی درجا، ساخت بتن و نحوه بتن‌ریزی و عمل‌آوری آن در محل از اهمیت بالایی برخوردار است. طرح این مجموعه استفاده از تکنولوژی سازه‌های مدولار پیش‌ساخته است؛ این نوع سازه‌ها در بسیاری از موارد به علت ویژگی‌های مهمی مانند سرعت بالای اجرا، کاهش نیروی انسانی، کیفیت بالای اجرای قطعات و اجرای راحت‌تر نسبت به سازه‌های بتنی، مزیت دارند. مشتریان هدف این مجموعه، سازندگان ساختمانی، انبوه‌سازان، بخش‌های دولتی، شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و … است.

سرمایه مورد نیاز این تیم، مبلغ ۸ میلیارد تومان اعلام شده است.

ارائه استارتاپ چهارم در رویداد استان آپ کرمان : بسته‌بندی پسته تر

محصول ارائه‌شده این استارتاپ، پسته‌تر (تازه) بسته‌بندی شده‌است. این طرح با ایجاد و اجرای بسته‌بندی پسته تازه، این امکان را ایجاد می‌کند که بتوان پسته تر را بدون افت کیفیت در سوپرمارکت‌ها و فورشگاه‌ها عرضه کرد. طرح بسته‌بندی پسته، کیفیت میوه را به مدت ۶۰ روز حفظ می‌نماید. همچنین این طرح می‌تواند عرضه پسته تر را در کشور به مدت ۲ ماه افزایش دهد و نیز امکان صادرات پسته تر به دیگر کشورها را فراهم نماید.

سرمایه مورد نیاز برای توسعه این طرح، مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

ارائه استارتاپ پنجم در رویداد استان آپ کرمان : دنالی

این استارتاپ با توجه به تمایل افراد به استفاده از محصولات طبیعی به جای محصولات شیمیایی، ناکارآمد بودن محصولات مراقبت و درمان مو، تمایل افراد به کاهش سایز با استفاده از محصولات موضعی به جای رژیم و ورزش و داروهای خوراکی، افزایش بیماری‌های ارتوپدی و تمایل افراد به استفاده از مسکن‌های موضعی طبیعی بدون عوارض به جای مسکن‌های شیمیایی خوراکی و قیمت بالای محصولات ارایشی و بهداشتی و درمانی، محصولی باکیفیت و قیمت مناسب تولید کرده است. محصول مو دنالی، ریزش مو را متوقف و باعث رفع سفیدی مو می‌شود. محصول کاهش سایز دنالی، سایز را سریعا کاهش داده و سلولیت و ترک‌های چاقی و لاغری را از بین می‌برد. مسکن موضعی دنالی تسکین‌دهنده قوی دردهای عضلانی و مفصلی است. محصول پوست یک جوانساز طبیعی، روشن‌کننده و بازسازی کننده اپیدرم است. بازار هدف این مجموعه به طور کلی جوانان و میانسالان، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های محصولات طبیعی، فروشگاه‌های محصولات آرایشی و بهداشتی، مراکز زیبایی و درمانی پوست و مو و کلینیک‌های فیزیوتراپی است.

سرمایه مورد نیاز این تیم، مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

ارائه استارتاپ ششم در رویداد استان آپ کرمان : پنگان الکترونیک

محصول تولیدی شرکت پنگان الکترونیک از جمله تجهیزات پرکاربرد در صنایع آب و فاضلاب، صنایع فولاد، صنایع معدنی، پتروشیمی و مواد غذایی است که نام آن فلومتر یا دبی سنج الکترومغناطیس است. فلومترهای الکترومغناطیسی در رنج های متفاوت و در شرایط مختلف فرایندی، دبی لحظه‌ای را با دقتی بسیار بالا اندازه‌گیری می‌کنند. این سیستم شامل سنسور اندازه‌گیری شار مغناطیسی، ترانسمیتر، پردازشگر و نمایشگر گرافیکی است که کاربری، نصب و راه‌اندازی آسانی نیز دارد. با توجه روش و تکنولوژی به کاررفته در این محصول، کاربرد اصلی آن در اندازه‌گیری فلوی عبوری برای لوله‌های حاوی مواد سیال با حداقل رسانایی ۵ میکروزیمنس بر سانتیمتر است که طیف وسیعی از کاربردها را پوشش می‌دهد. مشتریان اصلی این طرح صنایع آب و فاضلاب، صنایع فولادی و معدنی، صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و دارویی هستند.

سرمایه مورد نیاز شرکت پنگان الکترونیک برای توسعه محصول کنتور هوشمند الکترومغنایس باتری بیس، مبلغ ۱ میلیارد تومان است.

در طول برگزاری رویداد استان آپ، جمعی از سرمایه‌گذاران و مجموعه‌های فعال در حوزه استارتاپی جهت تامین سرمایه تیم‌های شرکت‌کننده اعلام آمادگی کردند که به شرح زیر است :

شرکت تجهیزات پزشکی فرپویان جهت منتورینگ و ارائه زیرساخت‌های لازم برای استارتاپ بوم ‌زیست یاخته اعلام آمادگی کرده و مجموعه فارمد، توافقات اولیه برای جذب سرمایه‌گذار برای این تیم را انجام داد.

مجموعه فارمد همچنین آمادگی خود را جهت همکاری با طرح رادارهای موج میلیمتری طی رویداد، اعلام نمود. شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر نیز توافقات اولیه برای پیش‌خرید محصول رطوبت‌سنج آنلاین را انجام داد. همچنین شرکت کارن کراد ( گروه پیشگامان کارآفرینی کارن) نیز مذاکرات اولیه را برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ ماهوت آغاز کرد. در این رویداد تیم پنگان الکترونیک، تامین مالی جمعی و یا کرادفاندینگ از طریق سکوی کارن کراد را جهت تامین منابع مالی خود انتخاب کرد.

۳ مجموعه‌ی پویش صادرات، صندوق پژوهش و فناوری یزد و مجموعه فارمد نیز برای حمایت از طرح بسته‌بندی پسته تر اعلام آمادگی کردند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
منبع
کارن کراد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *