اخبار استارتاپی

آغاز فعالیت مراکز نوآوری شرکتی با حمایت از ۶ مجموعه دانش بنیان

لیمو HR

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در حاشیه بازدید از شتابدهنده تپش و رونمایی از چهار محصول دانش بنیان پرمصرف در حوزه پزشکی، روح‌الله دهقانی در سخنانی تاکید کرد که شرکت‌های فناور و شتابدهنده‌هایی که به رویکرد نیازمحور عمل می‌کنند و در راستای تأمین اولویت‌های بازار قدم برمی‌دارند، توانسته‌اند تلاش‌های ارزشمندی را در زمینه پزشکی انجام داده و به دستاوردهای قابل توجهی دست یابند.

او افزود که جرأت و جسارت جوانان متخصص و توانمند شرکت‌های فناور در حال حاضر به حدی رسیده است که در تولید ابزارهای پزشکی پیشرفته قدم بردارند. علاوه بر این، اشکالاتی که باعث مشکلات این کسب‌وکارها می‌شود، از مشکلات مالی تا چالش‌های رقابت با محصولات خارجی و دامپینگ است. با این وجود، تلاش در جهت تولید محصولات دانش‌بنیان با جدیت ادامه می‌یابد.

دهقانی حمایت‌های اسناد بالادستی و عزم جدی مسئولان را در حمایت از زیست‌بوم دانش‌بنیان تحسین کرد و اظهار داشت: با توجه به حمایت‌هایی که از سوی مقام رهبری به اقتصاد دانش بنیان شده است، اکنون تقریباً ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان وجود دارند که هر یک دستاوردهای قابل توجهی در اختیار دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، شناخت بازار، موضوع مناسب، محصول و فناوری را رمز موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: این که شرکت‌ها و شتابدهنده‌ها بدانند چه محصولی را با چه سطحی از فناوری و برای رفع کدام نیاز از بازار توسعه می‌دهند و در شرایط متناسب آن، چه سطح احتمالی از موفقیت را کسب می‌کنند، از لازمه‌هایی است که می‌تواند یک ایده، محصول یا خدمت را به موفقیت برساند.

دهقانی با اشاره به حمایت از حرکت‌های الگو و انگیزه بخش در توسعه محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد: برخی از این شرکت ها و روند حرکتشان الگو و انگیزه بخش است و کار شتابدهنده تپش، از جنس اقدام‌های انگیزه‌بخش به شمار می‌رود؛ نقطه قوت فعالیت این شتابدهنده، رویکرد بازار محور و ناظر به نیازهای اولویت‌دار بازار تجهیزات و اقلام پزشکی است؛ نباید فراموش کنیم که موضوع و نقطه آغازین تولید در دل مراکز درمانی، بیمارستانها و بازار این حوزه است که این مجموعه با شناخت خوب از بازار و نیاز کشور، توانسته است با به کارگیری جوانان متخصص و دانش آموخته به خوبی در مسیر تولید و توسعه برخی از اقلام پزشکی پرمصرف و کارآمد که ارزبری قابل توجهی دارند، گام بردارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری با اشاره به توسعه الگوی مراکز نوآوری شرکتی با هدف تامین نیازهای فناورانه صنعت و توسعه بازار محصولات در یک حوزه خاص عنوان کرد: الگوی مراکز نوآوری شرکتی یکی از اولویت‌های معاونت علمی است که برای شروع با شش مجموعه دانش بنیان آغاز شده است و نخستین قرارداد این نوع مراکز نوآوری، طی هفته جاری بین معاونت علمی و  شتابدهنده تپش منعقد خواهد شد؛ چشم انداز این مرکز نوآوری شرکتی، توسعه بازار حداقل ۱۰ محصول دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی، جذب متخصصان این حوزه و همراه کردن شرکت های فعال برای حرکت به سوی ایجاد یک غول فناوری خواهد بود.

دهقانی با تاکید بر اینکه تا اواخر هفته جاری این شتاب دهنده نخستین حمایت خود را از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان دریافت خواهد کرد، اظهار امیدواری کرد: سال آینده همین ایام با چند محصول جدید و با بازار توسعه یافته صادراتی مهمان این مجموعه دانش بنیان باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *