اخبار استارتاپی

دانشگاه صنعتی شریف میزبان دومین دوره نمایشگاه آیتکس

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو، دومین دوره نمایشگاه ایران آیتکس (کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات) در دانشگاه شریف در حال برگزاری است.

 

علی روزی‌طلب، دبیر رویداد آیتکس، هدف این نمایشگاه را عرضه فناوری‌های نوین، دستاوردهای جدید و شناخت بازار برای تحلیل و برقراری ارتباطات مناسب عنوان کرده است.

طبق اظهارات وی، انتخاب دانشگاه شریف برای برگزاری این نمایشگاه به دلیل همکاری با گروه فناوری اطلاعات شریف و دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفته است.

این نمایشگاه به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود و شامل ۷۰ غرفه و ۳۵ شرکت است. همچنین، در حاشیه نمایشگاه، پنل‌ها و کارگاه‌های آموزشی با حضور افراد شناخته شده و مدیران موفق نیز برگزار می‌شود.

روزی‌طلب به اهداف این نمایشگاه اشاره کرد و از مزایای حضور در آن، اشنایی با آخرین دستاوردها و خدمات، ایجاد ارتباط مستقیم با شرکت‌ها، امکان ارسال رزومه و استخدام در شرکت‌ها و شرکت در کارگاه‌های آموزشی رایگان نام برد. همچنین، آزاد معروفی، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و ریاست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری و اطلاعات نیز به برخی مسائل مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیازمندی‌های صنفی اشاره کرد.

آیتکس

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ادامه به ضرورت تقویت تشکل‌های خصوصی در کشور اشاره کرد و افزود:« حتی تشکل‌های بخش خصوصی گسترده‌تر مانند اتاق بازرگانی فرصتی برای بیان نظراتشان در بخش‌های مختلف ندارند و در واقع تحت تأثیر بخش‌های دولتی فعالیت می‌کنند. ما در نصر هیچ تلاشی را دریغ نمی‌کنیم و مطمئناً کمیسیون‌های تخصصی مختلف می‌توانند توانایی علمی و تخصصی خود را در حوزه ارتباطات در کشور افزایش دهند.»

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری و همچنین از مشکل تامین سرمایه در کشور سخن می‌گوید و توضیح داد:« کمبود حمایت و مشکلات سرمایه‌گذاری یک مسئله است که می‌تواند کسب‌وکارهای نوپا را به خطر بیندازد. ما در صدد هستیم تا به اندازه امکان حمایت‌های مالی و سایر جوانب را برای استارتاپ‌ها فراهم کنیم.»

احسان آریانیان همچنین اظهار می‌کند: «بازطراحی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات در دستور کار ما قرار دارد و ما سعی داریم تا به سرعت آن را به پایان برسانیم. خدمات نوین مانند اینترنت ۵G، تاکسی‌های آنلاین و ایجاد زیرساخت برای فیبر نوری برای بهبود کیفیت اینترنت در سراسر کشور از جمله برنامه‌های ما در آینده است و ما به شدت روی آنها تمرکز داریم.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *