اخبار استارتاپی

شرکت Wework یکی از بزرگترین ارائه دهندگان فضای کار اشتراکی جهان، اعلام ورشکستگی می کند.

ورشکستگی وی ورک یکی از بزرگترین مالکان فضای کار اشتراکی جهان

لیمو HR

به گزارش گاردین، شرکت Wework یکی از بزرگترین مالکان و ارائه دهندگان فضاهای کار اشتراکی در سراسر جهان، با صدها محل در سراسر جهان، به دنبال اعلام ورشکستگی است. این شرکت قصد دارد در هفته‌ی نخست ماه نوامبر سال جاری میلادی فرایند ورشکستگی خود را تکمیل کند. علت این امر، مشکلات مالی مرتبط با بدهی‌های گسترده ی سافت بانک، از مالکان اصلی این شرکت است.

سهام این شرکت پس از اعلام این خبر از سوی رسانه ها بیش از ۵۰% سقوط کرد. این شرکت در سال جاری میلادی تقریبا ۹۶% ارزش خود را از دست داده است. این شرکت که زمانی بیش از ۴۷ میلیارد دلار ارزش داشت، پس از محدودیت‌های آمد و شد و کار حضوری در دوران کرونا و گسترش مشاغل غیرحضوری با مشکلات گسترده‌ای مواجه شد. هم اکنون ارزش بازار این شرکت کمتر از ۴۵ میلیون دلار است.

نمودار قیمت سهام Wework از زمان عرضه اولیه
نمودار قیمت سهام Wework از زمان عرضه اولیه

این شرکت پیشتر به توافقی برای به عقب انداختن زمان بازپرداخت بدهی‌های خود رسیده بود، هم اکنون به پایان مهلت پرداخت بدهی‌های خود رسیده است. Wework حدود ۲.۹ میلیارد دلار بدهی بلند مدت و بیش از ۱۳ میلیارد دلار کرایه دارد که با افزایش هزینه استقراض در ماه‌های اخیر، به مشکلات گسترده‌تر منجر شده است.

وی ورک از زمان آغاز برنامه ریزی برای عرضه اولیه در سال ۲۰۱۹ با مشکلات گسترده رو به رو بوده است. از جمله ی این مشکلات، تشکیک سرمایه گذاران نسبت به مدل فعالیت این شرکت مبنی بر کرایه بلند مدت ساختمان ها و کرایه کوتاه مدت دوباره آن ها بوده است که با ضررهای هنگفت همراه شده است. نهایتا سهام این شرکت در سال ۲۰۲۱ با ارزش بسیار کمتری به بازار عرضه شد. سهام‌دار بزرگ این شرکت، سافت بانک زاپن ده‌ها میلیارد دلار برای گسترش فعالیت آن هزینه کرده است، اما در تمام این مدت این شرکت در حال ضرر دهی بوده است.

مدیران Wework شک جدی نسبت به ادامه فعالیت این شرکت از ماه اوت دارند. بسیاری از مدیران ارشد این شرکت، من جمله مدیرعامل آن در سال جاری میلادی این شرکت را ترک خواهند کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *