اکوسیستممعرفی استارتاپ

لیست اعضای کارخانه نوآوری آزادی

معرفی استارتاپ ها، شتابدهنده و فضاهای کار اشتراکی فعال در کارخانه نوآوری آزادی

لیمو HR

کارخانه نوآوری آزادی از زمان تاسیس در سال ۱۳۹۷، یکی از اصلی‌ترین پارک‌های نوآوری و توسعه استارتاپ‌ها در اکوسیستم نوآوری کشور بوده است. این کارخانه که با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ایجاد شده است، یکی از زیرمجموعه‌های پارک فناوری پردیس است.

کارخانه نوآوری آزادی از بدو تاسیس تا کنون، میزبان هزاران فعال استارتاپی و صدها ایده‌ی استارتاپی بوده است. هم اکنون نیز ده‌ها استارتاپ در این کارخانه نوآوری فعالیت دارند. شتابدهنده‌ی بزرگی مثل دیجی نکست و پلنت هم اکنون در حال شتابدهی ایده‌های نوآورانه هستند. فضاهای کار اشتراکی فعال در کارخانه نوآوری آزادی، امکان فعالیت در میان تیم‌های متعدد استارتاپی را فراهم کرده‌اند.

در این مقاله با استفاده از داده‌های موجود در لیست‌های استارتاپی اکوموتیو، لیست شتابدهنده‌های اکوموتیو و لیست فضاهای کار اشتراکی اکوموتیو، برترین اعضای کارخانه‌ی نوآوری آزادی را جمع آوری کرده‌ایم. این لیست ها از سال ۱۳۹۷ در حال تکمیل هستند و با استفاده از اطلاعات ارائه شده از سوی خود استارتاپ‌ها، شتابدهنده و فضاهای کار اشتراکی ایجاد شده است. شما هم می‌توانید مجموعه‌های خود را به این لیست‌ها در اکوموتیو اضافه کنید. علاوه بر آن می‌توانید اطلاعات تکمیلی از جمله نقاط قوت و ضعف مهم‌تر کسب و کار خود را در سایت بلینک به رایگان معرفی کنید.

اگر به دنبال آشنایی با اعضای کارخانه‌ی نوآوری آزادی هستید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

استارتاپ‌های فعال در کارخانه نوآوری آزادی

ده‌ها استارتاپ کوچک و بزرگ در کارخانه نوآوری آزادی مشغول به فعالیت هستند. در ادامه برخی از این استارتاپها معرفی می‌شوند.

دژینو

لوگو دژینو

دژینو پلتفرم شناسایی تقلب در تبلیغات کلیکی است. از سال ۱۳۹۹ که دژینو تاسیس شده تا کنون، تنها پلتفرم بزرگ برای شناسایی تقلب در تبلیغات کلیکی در ایران است. این پلتفرم به مشتریان بزرگی از صنایع مختلف مثل صنایع پوشاک، مالی، لوازم آرایشی و بهداشتی و… خدمات می‌دهد. دژینو در کنار شناسایی در لحظه تقلب، آمارهایی از بهترین و بدترین ادنتورکها ارائه می‌کند. علاوه بر آن ترافیک را بر اساس پارامترهای اختصاصی رصد کرده و بعد از تحلیل دیتا، خروجی‌های منحصر به فرد ارائه می‌کند. علاوه بر آن، دژینو با بلاک کردن منابع تقلب، ترافیک تقلبی در تبلیغات را کاهش می‌دهد. دژینو از شتابدهنده دیجی نکست خدمات شتابدهی دریافت کرده است.

برای آشنایی بیشتر با دژینو می‌توانید به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

سانا فارمد

لوگو سانا فارمد

سانا فارمد تولی کننده داروهای نانو و هازارد در فرم سافت ژل است. این شرکت از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را شروع کرده و محصولاتی از جمله سافت ژل، ویتامین D3 و امگا۳ و داروهای معمول مصرفی مثل ایبوپروفن تولید می‌کند. سانافارمد از شتابدهنده هنام فارمد خدمات شتابدهی دریافت کرده است.

برای آشنایی بیشتر با سانا فارمد، به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

زیترون

لوگو زیترون

زیترون ارائه دهنده صندوق فروشگاهی ابری است. این استارتاپ از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را شروع کرده است. زیترون یک بستر یکپارچه برای مدیریت کسب و کار فیزیکی و کسب و کار آنلاین را ایجاد می‌کند. مشتریان زیترون صرفا با داشتن ارتباط اینترنتی، می‌توانند فروشگاه خود را مدیریت کنند. پلتفرم زیترون با پرداخت ماهانه حق عضویت برای مشتریان خود قابل استفاده است. زیترون امکان مدیریت چندین شعبه و کانالهای فروش مختلف را نیز دارد. زیترون از دیجی نکست خدمات شتابدهی دریافت کرده است.

برای آشنایی بیشتر با زیترون به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

راسپینا

لوگو راسپینا

راسپینا تولید کننده مواد اولیه دارویی و شیمیایی است. این استارتاپ از سال ۱۴۰۲ شروع به فعالیت کرده است. راسپینا در حال حاضر در حال دریافت خدمات شتابدهی از شتابدهنده هنام فارمد است. راسپینا در حوزه مواد اولیه آرایشی و بهداشتی، دارویی و مکمل های غذایی و ویتامین ها است.

برای آشنایی بیشتر با راسپینا به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

بوتیک

لوگو بوتیک

بوتیک سامانه جستجوگر مد و پوشاک از فروشگاه های فیزیکی و آنلاین است. بوتیک فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ شروع کرده است. بوتیک پوشاک مختلف مردانه، زنانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیور آلات و اکسسوری را از فروشندگان مختلف فیزیکی و آنلاین دریافت کرده و آن ها را به صورت قابل جستجو و فیلتر در می آورد. بوتیک خدمات شتابدهی خود را از شتابدهنده آواتک دریافت کرده است.

برای آشنایی بیشتر با بوتیک، به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

سمکاب

لوگو سمکاب

سمکاب پلتفرم فریلنسری تخصصی کارشناسان متخصص بیمه است. سمکاب در سال ۱۴۰۱ شروع به کار کرده است. در این پلتفرم متخصصان و کارشناسان صنعت بیمه و کارفرمایان نیازمند به خدمات این افراد می‌توانند نسبت به معرفی پروژه و انجام پروژه‌های این حوزه اقدام کنند. سمکاب از شتابدهنده پلنت خدمات شتابدهی دریافت کرده است.

سمکاب کارشناسان خود را در ۵ دسته، طبقه بندی می‌کند:

  • ارزیابان ریسک و خسارت (دارای پروانه بیمه مرکزی)
  • مشاوران مدیریت ریسک
  • کارشناسان رسمی دادگستری
  • مشاوران بیمه
  • وکیل خسارت های بیمه

برای آشنایی بیشتر با استارتاپ سمکاب به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

استارتاپ‌های دیگر

در قسمت قبل تنها شش استارتاپ از میان ده‌ها استارتاپ کارخانه نوآوری آزادی ذکر شد. کارخانه نوآوری آزادی محل رشد و توسعه‌ی شرکت‌های جذاب دیگری مثل وندا فارمد، زی پلی، NeuroBI، ماکوویژن، سیو اپ، مدکو و ده‌ها شرکت دیگر است.

شتابدهنده‌های فعال در کارخانه نوآوری آزادی

کارخانه نوآوری آزادی، خانه‌ی ۸ شتابدهنده‌ی بزرگ کشور است. این شتابدهنده‌ها در ادامه لیست خواهند شد:

دیجی نکست

لوگو دیجی نکست

دیجی نکست بازوی شتابدهی و سرمایه‌گذاری دیجیکالا است. از زمان تاسیس در سال ۱۳۹۷ تا کنون، دیجی نکست بر روی دهها تیم سرمایه گذاری کرده و استارتاپ‌های متعددی را با خدمات شتابدهی خود به شرکتهای نوپا تبدیل کرده است. حوزه های سرمایه گذاری دیجی نکست شامل موارد زیر است:

  • تجارت الکترونیک
  • لجستیک هوشمند
  • فینتک
  • صنعت هوشمند
  • اتوماسیون
  • فناوری سلامت

از جمله استارتاپ های شتابدهی شده در دیجی نکست می توان به دژینو و ماکوویژن اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با دیجی نکست به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

سلامت الکترونیک کارا

لوگو سلامت الکترونیک کارا

سلامت الکترونیک کارا شتابدهنده و فضای کار اشتراکی تخصصی حوزه سلامت دیجیتال است. این شتابدهنده از سال ۱۳۹۷ با همکاری جمعی از فعالان داروسازی ایجاد شد. کارا تا کنون بیش از ۳۰ استارتاپ را شتابدهی کرده است. از جمله استارتاپ های این مجموعه می توان به پاد اپ اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با سلامت الکترونیک کارا به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

کارگاه نوآوری هفت و هشت

لوگو کارگاه نوآوری هفت و هشت

هفت و هشت شتابدهنده، استارتاپ استودیو و فضای کار اشتراکی حوزه معماری، طراحی شهری، شهرسازی، طراحی مناظر، طراحی صنعتی و صنعت ساختمانی است. شروع فعالیت هفت و هشت، به سال ۱۳۹۶ و اخذ اولین تصمیمات برای ایجاد کارخانه نوآوری آزادی بر می‌گردد. هفت و هشت به دنبال تبدیل شدن به اصلی ترین شتابدهنده حوزه ساختمان است. از جمله کسب و کارهای شتابدهی شده در هفت و هشت می توان به سرویس باکس اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با هفت و هشت، به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

هنام فارمد

لوگو شتابدهنده هنام فارمد

هنام فارمد شتابدهنده تخصصی حوزه دارویی است و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری فعالیت می کند. این شتابدهنده از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را شروع کرده است. تا کنون چندین شرکت داروسازی از استارتاپ‌های این شتابدهنده ایجاد شده‌اند. از جمله کسب و کارهای شتابدهی شده در هنا فارمد می توان به وندا فارمد و سانا فارمد اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با هنام فارمد، به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

آواگیمز

لوگو آواگیمز

آواگیمز شتابدهنده، سرمایه گذار و ناشر بازی های ویدئویی است. آوا گیمز از سال ۱۳۹۵ شروع به کار کرده است. آواگیمز شبکه ای از همکاران در حوزه های سرمایه گذاری، بازی سازی، انتشار، فضای کار اشتراکی و سرویس های مورد نیاز برای ساخت بازی را یک جا جمع کرده است. از جمله کسب و کارهای شتابدهی شده در آواگیمز می توان به مدریک گیمز اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با آوا گیمز به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

ویکست

لوگو ویکست

ویکست شتابدهنده تخصصی حوزه رسانه و سرگرمی است. ویکست در سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرده و تا کنون، خدمات شتابدهی، فضای کار اشتراکی و خدمات ویدئویی برای تولید محتوا به شرکت های مختلف ارائه می‌کند. از جمله این مجموعه ها می توان به افق کوروش، دیجیکالا، دیجی نکست و رایتل اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با ویکست به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

پلنت

لوگو شتابدهنده پلنت

پلنت شتابدهنده تخصصی صنعت بیمه و بازوی شتابدهی و سرمایه گذاری بیمه سامان است. شروع فعالیت پلنت در سال ۱۳۹۸ بوده است. تا کنون استارتاپ های متعددی از خدمات شتابدهی پلنت بهره مند شده‌اند. از جمله ای این استارتاپ ها می توان به بیمپک و رورو اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با پلنت به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

آی فینک

لوگو شتابدهنده آی فینک

آی فینک شتابدهنده تخصصی حوزه فینتک و مرکز نوآوری مالی شرکت خدمات انفورماتیک است. شتابدهنده آی فینک از سال ۱۳۹۸ مشغول به کار است. تمرکز آی فینک بر روی راهکارهای پرداخت، بانک و رگولاتوری، انتقال بین المللی پول، بلاکچین و رمز ارز، تامین مالی جمعی، مدیریت مالی شخصی و کسب و کار، مدیریت ثروت و نهایتا بیمه است. از جمله استارتاپ های آی فینک می توان به استارتاپ دلیل ایران اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با آی فینک به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

فضاهای کار اشتراکی کارخانه نوآوری آزادی

شرکتهای فعال در کارخانه نوآوری آزادی در فضاهای کار اشتراکی متعدد حاضر در این کارخانه حضور دارند. علاوه بر شتابدهنده‌هایی که فضای کار اشتراکی ارائه می‌دهند، فضای کار اشتراکی زاویه نیز در کارخانه نوآوری آزادی فعالیت دارد. لیست شتابدهنده هایی که فضای کار اشتراکی ارائه می‌دهند در ادامه آمده است:

  • شتابدهنده سلامت الکترونیک کارا
  • شتابدهنده ویکست
  • کارگاه نوآوری هفت و هشت

فضای کار اشتراکی زاویه

به طور خاص، فضای کار اشتراکی زاویه صرفا به ارائه خدمات فضای کار اشتراکی مشغول است. زاویه فضای کار عمومی، اتاق جلسات، اینترنت و امکانات رفاهی مختلف در اختیار اعضای خود قرار می‌دهد. فضای کار اشتراکی زاویه با شتابدهنده های فعال در کارخانه نوآوری آزادی و به طور خاص، آواگیمز، همکاری دارد.

برای آشنایی بیشتر با فضای کار اشتراکی زاویه به پروفایل آن در بلینک مراجعه کنید.

لیست کسب و کارهای فعال در کارخانه نوآوری آزادی

همانطور که گفته شد کارخانه نوآوری آزادی خانه ی اعضای متعددی است. در این مقاله تعدادی از این اعضا معرفی شدند. برای مشاهده ی لیست کامل اعضای این کارخانه، می توانید به لیست مرتبط در بلینک مراجعه کنید.

آیا تجربه ی حضور در این شرکت ها، شتابدهنده ها و فضاهای کار اشتراکی را داشته اید؟ آیا شرکتی را از قلم انداخته ایم؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *