اخبار استارتاپی

در رویداد سکوی پرتاب قزوین عنوان شد: صنایع بزرگ باید بر روی استارتاپها سرمایه گذاری کنند

رئیس پارک علم و فناوری قزوین در رویداد سکوی پرتاب قزوین: صنایع بزرگ باید بر روی استارتاپها سرمایه گذاری کنند

لیمو HR

حعفر احمدی، رئیس پارک علم و فناوری قزوین در رویداد سکوی پرتاب قزوین در رویداد سکوی پرتاب قزوین گفت صنایع بزرگ باید بر روی استارتاپها سرمایه گذاری کنند.

جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در آیین اختتامیه سکوی پرتاب قزوین ضمن قدردانی از مجموعه صداستارتاپ و پارادایس هاب بابت این اقدام ارزشمند و کمک به استارتاپهای نوپا، به ارائه آماری درخصوص میزان سرمایه گذاری برای استارتاپها در ایران و کشورهای مختلف و بررسی تطبیقی اماری از تعداد استارتاپهای یونیکورن و جهشهای یونیکورنی که در منطقه اتفاق افتاده است پرداخت و گفت: متاسفانه ما هنوز در کشور استارتاپ یونیکورنی نداریم و با منطقه فاصله داریم.

وی دلیل این امر را عدم ورود کامل بهش خصوصی و سیاستگذاری های موجود، بروکراسی سختگیرانه برای استارتاپها و نبود سرمایه گذاری قوی دانست.

احمدی به تصویب قانون جهش دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: اگرچه این قانون برای تسهیلگری شرکتهای دانش بنیان است اما در اجرا موفق نبوده است. وی خاطر نشان کرد: شرکتهای استارتاپی باید با جسارت بیشتر پیگیر احقاق حق خود بر اساس این قانون و دستورالعمل های آن باشند.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین به تغییر سیاستهای این مجموعه اشاره کرد و افزود: پارک علم و فناوری قزوین محل حضور و ورود مراکز نواوری شرکتهای بزرگ خواهد بود. احمدی با اشاره به جایگاه اقتصاد دانش بنیان در کشور و فرهنگسازی در این خصوص افزود: باید صنایع بزرگ دانش بنیان شوند و سیاست جدید علم و فناوری در کشور نیز همین است که شرکتهای بزرگ باید کار اهرم و نقش سرمایه گذاری کنند.

رویداد سکوی پرتاب قزوین به همت پارک علم و فناوری قزوین؛ مجموعه ۱۰۰ استارتاپ و پارادایس هاب امروز ۲۴ ابان در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد. طی این رویداد طرح ۴ استارتاپ استان قزوین که از پیش از مراحل غربالگری رد شده بودند ارائه شد و سه استارتاپ موفق به جذب سرمایه یک میلیارد تومانی از طرف سرمایه گذاران بر اساس رای هیئت داوران شدند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *