اخبار استارتاپی

فراخوان همکاری در طراحی و ساخت تراشه CMOS

فراخوان برنامه ملی میکروالکترونیک برای همکاری در طراحی و ساخت تراشه CMOS

لیمو HR

فراخوان همکاری در طراحی و ساخت تراشه CMOS از سوی برنامه ملی میکروالکترونیک اعلام شد.

برنامه ملی میکروالکترونیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با همکاری مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر دارد در راستای راه‌اندازی مرکز جامع خدمات ریزتراشه ایران، به منظور ارائه خدمات ویفرهای چندمنظوره (MPW) برای نمونه‌سازی تراشه، خدمات باندینگ و بسته‌بندی، مشخصه‌یابی و ارزیابی عملکرد تراشه و همچنین ارائه گواهی معتبر تأییدیه و اصالت تراشه‌های ساخته شده با طراحی بومی، اولین فراخوان جامع طراحی و ساخت تراشه CMOSرا اعلام کند.

زمانبندی فراخوان همکاری در طراحی و ساخت تراشه

زمان‌بندی‌های از پیش تعیین شده در این فراخوان، به طراحان امکان برنامه‌ریزی برای تعریف پروژه‌های با کاربری مشخص و همکاری با شرکت‌های بهره بردار برای سال آتی را فراهم می‌کند. به همین منظور، فراخوان جامع طراحی تراشه مجتمع CMOS مطابق جدول ذیل اعلام می‌شود:

تکنولوژی زمان دسترسی به PDK برای طراحی زمان ارسال طراحی برای ساخت
۱۸۰ نانومتر BCD/HV دی‌ماه ۱۴۰۲ ابتدای تابستان ۱۴۰۳
۶۵/۵۵ نانومتر RF/Mixed Mode اسفندماه ۱۴۰۲ ابتدای پاییز ۱۴۰۳
۱۸۰ نانومتر LP/RF خردادماه ۱۴۰۳ ابتدای زمستان ۱۴۰۳
۴۵/۴۰ نانومتر RF/Mixed Mode تیرماه ۱۴۰۳ میانه زمستان ۱۴۰۳
۲۸ نانومترRF/Mixed Mode مهرماه ۱۴۰۳ انتهای بهار ۱۴۰۴

به دلیل محدودیت فضاهای اختصاصی، متقاضیان برای ارسال ساخت می توانند تنها دو تکنولوژی را در سال انتخاب نمایند. زمان تحویل تراشه از زمان ارسال برای ساخت حداقل حدود ۵ ماه در نظر گرفته می شود. اعضای تیم داوری طرح‌های ارسالی برای هر تکنولوژی با همکاری انجمن میکروالکترونیک ایران با برنامه ملی انتخاب خواهند شد.
طرح های با پلن اقتصادی و اعلام نیاز بهره بردار معتبر در اولویت انتخاب و رزرو این برنامه خواهند بود. شرکت‌های متقاضی فضای اختصاصی در این تکنولوژی‌ها می‌توانند به صورت جداگانه تقاضای خود را به برنامه ملی اعلام نمایند. تاییدیه نهایی تراشه‌ها بر روی ابرپردازشی میکروالکترونیک معاونت علمی خواهد بود.

متقاضیان شرکت در فراخوان همکاری در طراحی و ساخت تراشه می‌توانند پیشنهاد اولیه طرح‌های خود را در قالب پیشنهاد پروژه پیوست به ایمیل برنامه ملی به نشانی micro@isti.ir ارسال نمایند. اطلاعات مربوط به نحوه ثبت‌نام، تغییرات احتمالی زمان‌بندی، نتایج ارزیابی‌ها و دیگر اطلاعیه‌های مربوطه در وبگاه برنامه ملی میکروالکترونیک اطلاع رسانی خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *