رپرتاژ

آیا اجاره ماشین در استانبول به صرفه است؟

لیمو HR

استانبول، از شهرهای زنده و پرطرفدار در ترکیه است که به‌عنوان یکی از بهترین و مفرح‌ترین مقصد گردشگری شناخته می‌شود. سفر به این شهر شگفت‌انگیز و تماشایی، بهترین گزینه برای گذران تعطیلاتی خوش و خاطره‌انگیز محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به استانبول را دارید و می‌خواهید هر روز از سفر خود را به گشت‌‌وگذار در این شهر دیدنی بپردازید، باید به فکر نوع وسیله نقیله، برای رفت‌وآمد درون شهری باشید. گزینه‌های زیادی ازجمله تاکسی، مترو، اتوبوس و… برای انتخاب وجود دارد؛ اما اجاره ماشین در استانبول راحتی و آسایش زیادی برای‌تان به‌همراه خواهد داشت. مطمئنا به این فکر می‌کنید که آیا اجاره ماشین در استانبول به صرفه است یا خیر، برای پاسخ به این سوال با ادامه مطلب همراه باشید.

اجاره ماشین در استانبول مقرون به صرفه است یا خیر؟

همان‌طور که گفته شد، به منظور گشت شهری در طول سفر به استانبول، می‌توانید، اجاره ماشین در ترکیه را در اولویت قرار دهید. رنت ماشین در استانبول، به‌ویژه برای کسانی که با دوستان و یا اعضای خانواده خود مسافرت می‌کنند، بسیار معقولانه است. به‌طور کلی اجاره ماشین در استانبول ترکیه، به بودجه بیشتری نسبت به دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی نیاز دارد؛ اما اگر به‌دنبال این سوال هستید که آیا اجاره خودرو در استانبول به صرفه است یا خیر، باید به تعداد نفراتی که قرار است با یکدیگر به سفر بروید توجه داشته باشید.

به‌عنوان مثال، اگر یک خانواده چهار نفره هستید که قصد بازدید از جاهای دیدنی مختلف استانبول را دارید و قرار است با تاکسی به گشت‌وگذار در شهر بپردازید، پیشنهاد ما این است که اجاره روزانه ماشین در استانبول را انتخاب کنید؛ چراکه هر چه تعداد نفرات شما بیشتر باشد، کرایه ماشین در استانبول به صرفه است.

اجاره ماشین در استانبول مقرون به صرفه است یا خیر؟
اجاره ماشین در استانبول مقرون به صرفه است یا خیر؟

به خاطر داشته باشید که رفت‌وآمد بین برخی از جاذبه‌های دیدنی استانبول، ممکن است یک یا چند ساعت به طول بیانجامد؛ این در حالی است که کرایه تاکسی برای مسیرهای کوتاه در استانبول، به پرداخت مبلغی معادل ۳۰ الی ۴۰ لیر برای هر نفر نیاز دارد؛ در این شرایط کرایه ماشین در استانبول به صرفه است چراکه می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان، از گشت‌وگذار در شهر رویایی و چشم‌نواز استانبول لذت ببرید.

هزینه و قیمت اجاره ماشین در استانبول

برای پاسخ دقیق به این سوال که اجاره ماشین در استانبول به صرفه است یا خیر، بهتر است نگاهی به قیمت اجاره روزانه ماشین در این شهر، بیندازیم. خوشبختانه برای این کار، گزینه‌های زیادی از مدل‌های پایین و ارزان ماشین تا اجاره ماشین لوکس در استانبول، پیش‌روی شما قرار دارد؛ بنابراین می‌توانید با توجه به بودجه خود، بهترین و به‌صرفه‌ترین مدل را انتخاب کنید.

هزینه و قیمت اجاره ماشین در استانبول
هزینه و قیمت اجاره ماشین در استانبول

به‌طور میانگین، برای اجاره یک روز ماشین در شهر گردشگری استانبول، باید مبلغ حداقلی ۶ دلار را در نظر داشته باشید. اگر هنوز این سوال که اجاره خودرو در استانبول به صرفه است ذهن شما را به خود مشغول کرده است، باید بدانید که برای کرایه تاکسی از فرودگاه استانبول تا میدان معروف تکسیم، به پرداخت همین مبلغِ حداقلی بلکه حتی بیشتر نیاز است. جالب است بدانید که امکان اجاره ماشین در فرودگاه استانبول برای مسافران فراهم است و می‌توانید آن را از شرکت مخصوص رنت کرایه کنید؛ به این شکل، به محض ورود به این شهر می‌توانید یک ماشین شخصی اجاره‌ای داشته باشید.

مدارک لازم برای اجاره ماشین در استانبول

حالا که به پاسخ این سوال که کرایه ماشین در استانبول به صرفه است یا خیر رسیده‌اید، بهتر است لیست مدارک لازم برای اجاره ماشین در این شهر را نیز بدانید. اگر قصد دارید در طول سفر از راحتی استفاده از وسیله شخصی بهره ببرید، باید این مدارک را به‌همراه داشته باشید:

  • اصل پاسپورت
  • اصل گواهینامه ایران
  • اصل گواهینامه بین‌المللی که باید تاریخ معتبر داشته باشد.

نکته مهم این است که هنگام رانندگی در شهر نیز، باید این مدارک همراهتان باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوانید آن را به مامور مربوطه ارائه کنید. اینکه اجاره ماشین در استانبول به صرفه است یا خیر یک موضوع است و اینکه اصلا اجازه دارید آن را انجام بدهید یا نه موضوعی دیگر؛ بنابراین اگر می‌خواهید اجازه رنت خودرو را داشته باشید، حتما این مدارک را همراه داشته باشید.

مدارک لازم برای اجاره ماشین در استانبول
مدارک لازم برای اجاره ماشین در استانبول

تور استانبول و تجربه سفری خاطره انگیز

در صورتی که با تورهای گردشگری به استانبول سفر می‌کنید، نیاز نیست به‌دنبال پاسخ این سوال باشید که آیا اجاره ماشین در استانبول به صرفه است یا خیر؛ چراکه گشت شهری، یکی از اصلی‌ترین خدماتی است که تور در طول سفر در اختیارتان قرار می‌دهد. سفر با تور استانبول، امکان تجربه لحظاتی خوش و آسوده را برای شما فراهم می‌کند؛ بنابراین اگر تمایل دارید برای گذران اوقات فراغت به این شهر پرهیاهو سفر کنید، بهتر است رزرو تور ارزان استانبول را در الویت قرار دهید. برای خرید تورهای گردشگری به‌صرفه استانبول، می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه کرده و به‌صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن، بهترین گزینه را رزرو کنید.

در این سفر جذاب و پس از تحقیق و آشنایی کامل با قیمت تور به استانبول می توانید تور استانبول لاکچری را به راحتی برای خود بسازید. صرف قهوه معروف ترکی در یکی از کافه های استانبول که همیشه یکی از شیرینی های سنتی ترکیه مثل لوکوم یا باقلوا آن را همراهی می کند، سیمیت، شاه بلوط، صدف با لیمو و یا بلال که از دست فروش ها می گیرید، لذت چشیدن چای در استکان کمر باریک با ویوی دریا، رفتن به کاراکوی یا اسکله امین اونو در منطقه فاتیح و چشیدن طعم ساندویچ ماهی های کبابی یا بالیک اکمک، خوردن دونر مخصوص ترکی، کاپالی چارشی یا بازار بزرگ استانبول و تماشا و خرید اجناس به ویژه سوغاتی، چشیدن ثعلب ترکی در شب های خنک استانبول، سر زدن به منطقه سلطان احمد و تماشای مهم ترین آثار تاریخی استانبول و قدم زدن های شبانه در تکسیم و استانبول تنها بخشی از جذابیت های این تور استانبول قیمت مناسب خواهد بود.

هتل های استانبول با امکانات و خدمات بی نظیر

در کنار بررسی این موضوع که آیا اجاره ماشین در استانبول به صرفه است یا خیر، باید به‌دنبال انتخاب و ررزو بهترین هتل‌های استانبول نیز باشید؛ زیرا نوع اقامت شما می‌تواند به بخش مهمی از خاطرات سفر به این شهر زیبا تبدیل شود. اگر می‌خواهید در بهترین هتل‌های این شهر که در عین مقرون‌به‌صرفه بودن، خدمات بی‌نظیری ارائه می‌دهند اقامت داشته باشید، پیشنهاد ما این است که رزرو هتل استانبول از اقامت۲۴ را در الویت قرار دهید؛ زیرا سایت اقامت۲۴ یکی از حرفه‌ای‌ترین و باسابقه‌ترین مجموعه‌ها در معرفی هتل‌های مختلف استانبول است که امکان رزرو آنلاین، مطمئن و بدون دردسر را برای شما فراهم کرده است.

اگر هنگام رزرو هتل های استانبول به دنبال بهترین و شیک ترین هتل هستید، باید به سراغ هتل های ۵ ستاره بروید. این هتل ها براساس جدیدترین و مدرن ترین استانداردها و معیارهای صنعت هتلداری دنیا در فضایی لوکس بهترین و بی نظیرترین امکانات و خدمات را ارائه داده و اقامتی به یادماندنی را فراهم می کنند. قیمت هتل پنج ستاره به عنوان هتل های لوکس استانبول بالاتر از سایر هتل ها می باشد و رزرو این هتل برای افرادی مناسب است که در سفر به ترکیه از نظر مالی هیچگونه محدودیتی ندارند.

سخن پایانی

استانبول، از زیباترین و بهترین شهرهای گردشگری کشور ترکیه به شمار می‌آید. سیستم حمل‌ونقل عمومی این شهر، بهترین خدمت‌رسانی را به گردشگران ارائه می‌کند. این در حالی است که امکان اجاره خودرو برای گشت‌وگذار و تماشای جاذبه‌های دیدنی استانبول برای شما فراهم شده است. مطمئنا به این فکر می‌کنید که آیا اجاره ماشین در استانبول به صرفه است یا خیر. از آنجایی که رسیدن به پاسخ این سوال یکی از اصلی‌ترین دغدغه گردشگرانی است که به ترکیه سفر می‌کنند، در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا اجاره خودرو در استانبول به صرفه است یا خیر.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *