اخبار اطلاعات و ارتباطات

درخواست اپراتورها برای افزایش قیمت اینترنت تا دو برابر

اپراتورهای اینترنت در نامه ای خواستار افزایش قیمت اینترنت شدند

لیمو HR

اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی، خواستار افزایش قیمت اینترنت هستند.

به گزارش اکوموتیو، به نقل از مهر، شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی در نامه ای به رئیس جمهور خواستار افزایش قیمت اینترنت شدند. در این نامه به افزایش شدید هزینه های ارائه خدمات ارتباطی به دلیل افزایش نرخ ارز و تورم بالای کشور و همچنین تثبیت تعرفه خدمات ارتباطی در ۵ سال گذشته اشاره شده است که باعث کاهش چشمگیر توان این شرکت ها در سرمایه گذاری و توسعه فناوری های جدید شده است.

در ادامه نامه، اپراتورهای ارتباطی مدعی شده اند که کاهش کیفیت شبکه در سال های اخیر به دلیل افزایش ترافیک شبکه و عدم سرمایه گذاری در فناوری های جدید رخ داده است. این موضوع از دید اپراتورها باعث کاهش تواند توسعه کسب و کارها شده که تبعات اقتصادی و اجتماعی زیادی از جمله فرار نخبگان و افزایش بیکاری به دنبال دارد.

در ادامه نامه آمده است:« نیمی از مردم، شامل اقشار کم برخوردار، مصرف ماهانه‌ای کمتر از دو گیگابایت در ماه برای خدمات دیتای همراه دارند که در حال حاضر پیشنهادی برای افزایش تعرفه برای این قشر متصور نیست. عمده درآمد اپراتور از مشترکین پرمصرف می‌باشد که هیچگونه حساسیتی در خصوص افزایش تعرفه آنهم به میزان حتی دوبرابری ندارند و پرداخت یارانه به این بخش از محل درآمدهای اپراتور یا دولت هیچ ضرورتی ندارد.»

در ادامه اپراتورها نسبت به وضع مالی نامناسب خود شکایت کرده و از بدهکار بودن این شرکت ها خبر داده اند، موضوعی که در صورت ادامه این روند می تواند باعث ورشکستگی این صعنت شود. نهایتا خواستار افزایش قیمت اینترنت و خدمات ارتباطی به میزان ۱۰۰% شده اند.

اپراتورهای متقاضی افزایش قیمت اینترنت و خدمات ارتباطی

لیست اپراتورهایی که نامه ی افزایش قیمت اینترنت را برای ریاست جمهوری ارسال کرده اند، به شرح زیر است:

  • شرکت مخابرات ایران
  • همراه اول
  • ایرانسل
  • رایتل
  • های وب
  • آسیاتک
  • شاتل
  • مبین نت
نامه شرکت ها برای افزایش قیمت اینترنت و خدمات ارتباطی
نامه شرکت ها برای افزایش قیمت اینترنت و خدمات ارتباطی از مهر

گفتنی است توسعه طرح های زیرساختی مرتبط با ارتباطات از جمله فیبر نوری با چالش ها و کندی های زمانی مواجه شده است. وزارت ارتباطات نیز برای توسعه این زیرساخت ها از سایر منابع مالی استفاده می کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *