اخبار استارتاپیاخبار اطلاعات و ارتباطاتاخبار اینترنت اشیااخبار فین تکاخبار هوش مصنوعی

تدوین سند حمایت از حقوق و آزادی مردم در پلتفرم ها

لیمو HR

مرکز ملی فضای مجازی، به دنبال تدوین سند حمایت از حقوق و آزادی مردم در پلتفرم های داخلی است.

در روزهای گذشته، نشستی در مرکز ملی فضای مجازی برای بررسی نهایی سند حمایت از حقوق و آزادی مردم در پلتفرم ها برگزار شد. سند مورد بررسی در این نشست به دنبال رفع مشکلات ارتباطی میان متولیان و تصمیم گیران در حاکمیت و پلتفرم های اینترنتی و کاهش تعداد نهاد های مرتبط با هر پلتفرم بوده است.

این سند با عنوان رسمی «سند تنظیم روابط حوزه مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی» تا کنون در چندین جلسه در مرکز ملی فضای مجازی و با حضور نمایندگان دستگاه های حاکمیتی مختلف مورد بررسی قرار گرفته و نهایتا به تصویب مرکز رسیده است.

در این سند برای سازمان های ذی ربط مختلف از جمله تنظیم گران بخش ها، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، قوه قضاییه، وزارت ارتباطت و پلتفرم های فضای مجازی وظایفی تدوین شده است.

جزئیات سند حمایت از حقوق و آزادی مردم در پلتفرم ها

بر اساس بررسی های خبرگزاری مهر، در این سند اقداماتی برای حمایت از «حقوق مردم» و «آزادی آن ها» در پلتفرم ها تدین شده است. به این منظور لازم است اقداماتی برای تقویت سازوکار ایمنی و حفظ حریم خصوصی کاربران سکوها انجام شود.

قوه قضاییه در این سند مکلف به صدور بخشنامه، آیین نامه و تدوین لوایح قضایی برای حمایت از پلتفرم ها در قبال محتوای منتشر شده از کاربران شده است.

در حوزه الزامات فنی، معاونت علمی و وزارت ارتباطات وظیفه ی تعیین استانداردها و شاخص های فنی و نظارت فنی بر سامانه های ماشینی و هوشمند، ایجاد آزمایشگاه فنی و توسعه فناوریهای جدید و نهایتا حمایت از پلتفرم های برتر را دارند.

گفتنی است متن سند در زمان نگارش این خبر در سایت مرکز ملی فضای مجازی در دسترس نیست، این سند پس از تصویب در شورای عالی فضای مجازی و ابلاغ آن، لازم الاجرا خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *