اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

فروشگاه آنلاین دارتیل: رقابت یا توسعه بازار؟

معرفی فروشگاه آنلاین دارتیل و Q-Commerce

لیمو HR

معرفی فروشگاه آنلاین دارتیل:

براساس گزارش های منتشر شده، میزان ضریب نفوذ تجارت الکترونیک در دنیا، ۲۵ درصد اعلام شده و این درحالیست که این عدد در ایران تنها ۵درصد عنوان شده است.
اگرچه تابستان گذشته، انجمن تجارت الکترونیکی کشور در سال ۱۴۰۱ حجم معاملات بازار تجارت الکترونیکی کشور را ۱۸۸۳ میلیارد تومان اعلام کرد و این آمار درحالی مطرح شد که تورم سال گذشته ۴۷ درصد بوده و رشد معاملات بیشتر به این خاطر است. همچنین در کنار افزایش اسمی حجم معاملات تجارت الکترونیک، تعداد معاملات آنلاین با کاهش ۱۷ درصدی همراه شده است.
ناگفته نماند که رشد تجارت الکترونیک در سال ۹۹ به عدد ۱۱۵ درصد رسیده بود و رشد ۴۸ درصدی کنونی (که احتمالاً به دلیل تورم است) هنوز به رشد دو یا سه سال پیش نرسیده است.
قطعا با دیدن این آمارها، به یاد خریدهای خود از دیجی کالا یا اسنپ شاپ می افتید. باید گفت اگرچه این شرکت ها به صورت استارتاپی و مقیاس پذیر شکل گرفته و رشد کرده اند اما برای افزایش سهم بازار بیشتر، وجود خدمات دهندگان دیگری نیز لازم است.

معرفی فروشگاه دارتیل، زیرمجموعه ی جدید گلرنگ

دارتیل، یک فروشگاه آنلاین مطابق بر لوکیشن است که از گروه صنعتی گلرنگ متولد شد و یکی از سه محصول شرکت نوآوران دادوستد هستی است.
به گفته علی کاشانی، مدیرعامل این مجموعه:« دارتیل نه برای رقابت به معنی عام, بلکه با تمرکز بر پیشرفت مستمر تجارت الکترونیک کشور به بازار آمده است.»

این حرف نشان می دهد که دارتیل سعی دارد به جای رقابت بر بزرگتر شدن بازار تمرکز کند و با این حساب سهم خود را نیز از این بازار افزایش دهد.

لوگو فروشگاه دارتیل

نکته ای که در مورد این بازارگاه آنلاین وجود دارد این است که دارتیل نسل سوم خرده فروشی(Q-Commerce) است.
Q-commerce یا تجارت سریع که گاهی به جای تحویل بر حسب تقاضا یاد می شود، به نوعی جدید و سریع تر است. این مزیت های تجارت الکترونیک سنتی را با نوآوری در تحویل سریع ترکیب می کند.
در حال حاضر دارتیل در دسته بندی های کالای دیجیتال، زیبایی و سلامت، سوپرمارکتی خاص، خانه و آشپزخانه، فرهنگ و هنر، غذا و لوازم حیوانات خانگی، کالاهای خود را عرضه می کند و در کمترین زمان به دست مشتریان خود می رساند.
این امر به نوبه خود وسعت سفارشات افراد را افزایش داده است، زیرا کالاهای فاسد شدنی، مثل مواد غذایی، که جایگاه بزرگی دارند، ملزم به استفاده از کیوکامرس هستند.
این نوع تجارت اغلب تمایل دارد بر روی مبحث خرده فروشی تمرکز کند. به عنوان مثال، شما در حال کار کردن هستید که ماوس یا کیبورد شما از کار می افتد و نیاز است به سرعت تهیه شود، در این حالت نه زمان و ترافیک به شما اجازه می دهد به پایتخت بروید و نه چند روز منتظر رسیدن سفارش آنلاین خود باشید. در این شرایط باید از تجارت سریع یا کیوکامرس کمک بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۷ Average: ۴.۴]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *